[126]Ogrzewanie cz.II

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam! mam pytanko: zna ktoś jakiś dobry sposób na nawiew na przednia szybę bo niby cos tam wieje ale nie za bardzo bo wiatraka nie ma w bagażniku i lipa! kolo ręcznego wieje ciepłym jak sie nagrzeje a pod szybę wulatuje kompletnie zimne? oco tu chodzi?
  
 
O to ze tunel sie wolno nagrzewa.
Wyłóż go folią lau i bedzie szybciej.
I pomysl za 25 zł o Wentylatorze ja do swojego kupilem i była znaczna poprawa ......
  
 
to wogole jest taka opcja seryjnie zeby wialo cieplem na szybe ja myslalem ze to jakas legeda coś jak smok wawelski..wiatrak mi w dziala, ale nigdy nie czylem tak zadego ciepła, chyab zebym soebie wsadzil termofor do bagaznika
  
 
Ja miałem sposób.
Brałem koc na grzejnik na 10 minut.
I do auta i zaraz ciepło było.
Wentylatory w tunelu caly tunel alu folia wszystkie nowe gumy i kumple sie dziwili ze sie tak szybk onagrzewał
  
 
Cytat:
2003-12-10 20:41:26, mille pisze:
wiatrak mi w dziala, ale nigdy nie czylem tak zadego ciepła



Gdzieś w innym topicu o ogrzewaniu napisałem jak sobie to poprawić umieszczasjąc wentylator w innym miejscu. Poczytaj go, mam tak u siebie i działa super. POszukaj wg. autora
  
 
To najlepiej jest jak pisali niżej usczelnić tunel i w ta gume co jest z przody łączy tunel z pltastikiem zamontować wiatrak od zasilacza w kompie, słyszałem zę nieźle wymiata jeśli chodiz o ogrzewanie, osobiscie nie mam tego patentu ale taka jest opinia qmpla co na tym jeździ.
  
 
Ja u siebie zrobiłem następujący patent: Wyciąłem dziurę z tyłu tunelu w wyciąganej klapce i skierowałem ciepłe powietrze do kabiny. Odciąłem całkowicie przpływ powietrza do przodu tunelu poprzez przynitowanie blachy w tunelu i całe ciepłe powietrze idzie do tyłu do kabiny. Na wycięty z tyłu otwór przymocowałem dwa kolanka z rury pcv (kanalizacyjne średnica chyba 100mm), jedno kolanko wsadzone w drugie, coś na kształt litery S. Ważne są kąty tych kolanek, aby powietrze szło na szyby ani za nisko, ani za wysoko. Otwór tych kolanek wchodzi pomiędzy siedzenia. Taki układ dobrze przedmuchuje kabinę. Na razie testowałem ten układ w temperaturze około zera i dorze grzał. Wygląda to jako tako, ale działa.
  
 
aha oki pokombinuje z tym ogrzewaniem.wyłoże tunel folią i uszczelnie co sie da a co do tego wiatraku to jak mam go zamontować?i do czego go podłączyć? też słyszalem ze tak jest dobrze.
  
 
ja miałem wiatraczek 8x8 i nie było poprawy....
problem tkwi właśnie w stratach ciśnienia powietrza przechodzącego przez tunel. wg mnie sposób by Poochaty jest najlepszy sam mam u siebie i jestem bardzo zadowolony. wyciągamy przepustnicę, która steruje powietrzem wpadającym do kabiny, następnie w rurę gumową dochodzącą do nadwozia wsadzamy papierowo-aluminową rurkę /przynajmniej my takie mamy, można z czymś innym elastycznym pomyśleć/ i ona wychodzi przez tą blachę na 3 śróby do kabiny...
  
 
Ja powiem tak, tunel tunelem ale jak mamy nieszczelny bagaznik to nic ni pomoze bo zine powietrze podczas jazdy wciska sie kazda dziura i chlodzi resztki zapalu tego cieplego od silnika.Proponuje poprawic gumki na leflktorach tak zeby przylegaly jak najszczelniej potem zalozyc nowa uszczelke klapy bagaznika ja seryjnej podziekowalem za wspolprace i zalozylem na rant klapy uszczelke dzwiowa(trzeba ja dociac jest za dluga).Potem rozebralem caly zespol ogrzewania(czesc znajdujace sie w bagazniku) i zlozylem na nowych uszczelkach najszczelniej jak potrafilem(pomogl sylikon do okien).Nastepnum krokiem bylo wyregulowanie linki glownej klapki zamykajacej ogrzewanie w tunelu (nie otwierala sie calkiem).Mialem tez zalamana rure gumowa laczaca obudowe termostatu z reszta kanalu.Warto zwrucic uwage czy przy zimnym silniku zamknieta jest klapka termostatu.Polecam propozycje kolegow dotyczace uszczelniania kanalu.Powysze zabiegi sprawily to co podobno nie mozliwe szyba odmarza blyskawicznie a w autku jest cieplo.Pozdrawiam i niech cieplo bedzie z Maluchami.
  
 
wielkie dzięki za porady! zawsze moge na was liczyć! zabieram sie do kombinowania,sprubuje motyw Poochatego i napewno dam znać czy sie powiodło! Pozdro!!!
  
 
Słuchajcie jedno głupie pytanko w sprawie ogrzewania w bobsleju. Otóż po przełączeniu na ciepłe, grzeje i jest OK... ale jest jeden problem - wali spalenizną/spalinami/olejem (niepotrzebne skreślić ).

Czy to norma, czy mam coś nie tak?
  
 
prawdopodobnie wycieka ci olej z oslon popychaczy pod obudowa termostatu i stad ten smrod:cieple powietrze oplywajace cylindry przesiaka zapachem oleju i tak juz sie dostaje do wnetrza
  
 
U mnie daje ładnie gorącym powietrzem i nie śmierdzi, właśnie założyłem termostat bo latem jeździłem bez...
  
 
Cytat:
2004-10-17 20:56:40, Poochaty pisze:
prawdopodobnie wycieka ci olej z oslon popychaczy pod obudowa termostatu i stad ten smrod:cieple powietrze oplywajace cylindry przesiaka zapachem oleju i tak juz sie dostaje do wnetrza



Lub tez uszczelka pod glowica prosi sie wymiany.

Ja mam wentylator z kompa w gumie (idealnie pasuje 80x80) i to jest najlepsze rozwiazanie pod wzgledem wydajnosci/polozonych nadkladow.

Wylot powietrza zaraz za recznym tez duzo daje.



[ wiadomość edytowana przez: blokus dnia 2004-10-17 21:17:27 ]
  
 
Piszcie w tytulach o jakie autko chodzi. Bo, mimo ze rady bardzo ciekawe, to w 131 raczej tych patentow nie zastosuje....
  
 
A ja mam tak, niemam termostatu, niemam klapki obie dziury zasleepione blacha /mam nadzieje ze sie nie przegzeje/. na kratkach w klapie mam takie gumowe swinstwo zalozone co je zaslania, te klapke za recznym mam zdjeta a wykladzine podwinieta i cale cieplo bucha do gory, jeszcze musze jakas rure wyczaic zeby zalozyc na ta rure co cieplo nia dochodzi, w zeszlym roku mialem tak ze niemialem mieszka na drazku i tamtedy wialo cieplem ale teraz jest lepiej.
  
 
Cytat:
2004-10-17 21:32:24, maskekk pisze:
A ja mam tak, niemam termostatu, niemam klapki obie dziury zasleepione blacha /mam nadzieje ze sie nie przegzeje/. na kratkach w klapie mam takie gumowe swinstwo zalozone co je zaslania, te klapke za recznym mam zdjeta a wykladzine podwinieta i cale cieplo bucha do gory, jeszcze musze jakas rure wyczaic zeby zalozyc na ta rure co cieplo nia dochodzi, w zeszlym roku mialem tak ze niemialem mieszka na drazku i tamtedy wialo cieplem ale teraz jest lepiej.



Ja mam mieszek z wylotem powietrza do gory, wylot poteguje wlaczenie dmuchawy z bagaznika ale dopiero przy predkosci w okolicach 80km/h. Kratki w klapie obowiazkowo zasloniete zastanawiam sie nad zablokowaniem chlodzenia miski olejowej.
  
 
bardzo dobre efekty daje zdjecie trojkata za recznym i w tamtym miejscu wstawienie rury papierowej tak azeby cale cieplo dolatujace z silnika skierowac przez ta rure do kabiny,wylot wlasnie za recznym.cieplo i wygodnie,zadnych strat
  
 
no blokus ja mialem tak samo powyrzej 3tyskow wialo cieplem a ponizej zimnym przy wlaczonej dmuchawie.