Tuning silnika FIAT 2000 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie dotyczące tuningu silnika FIATOWSKIEGO 2000 DOHC na pełnym wtrysku. Chodzi mi głównie o to czy po mechanicznym tuningu silnika sportowe wałki rozrządu, poprawiona głowica, tłoki od abartha (silnik dopręzony), wyważony układ tłokowo korbowy, poprawiających moc i moment obrotowy, przesuwając dzięki tym przeróbkom zakres obrotów na których silnik będzie pracował , można zwiekszyc dawki paliwa we własnym zakresie przeprogramywujac komputer. Czy ktos może cos takiego robił, jakie jest wasz zdanie na temat własnego przeprogramowywania komputera, jakie są i czy w ogóle są możliwości poprawy na tym polu, wiem ż najprostszym wyjściem jest oddanie do tunera, który dysponuje hamownia i całym oprogramowaniem ale niema jak cos zrobić samemu J.
  
 
jesli to stare dohc (argenta ) to niestety tam niema mikro procesora wiec i niema mozliwosci programowania go
wtrysk nastepuje 2 razy na obrot walu wiec i niejest to bardzo dokladnie sterowany wtrysk.
jesli chodzi o powiekszenie dawki paliwa latwiej jest
to uzyskac przez podniesienie cisnienia paliwa
(ale niewiem czy jest to konieczne)
wtrysk powininen sie sam dostroic
(jest to wtrysk objetosciaowy , ktory dobiera dawke paliwa
wstosunku do ilosci zassanego powietrza stad przeplywomierz z klapa spietrzajaca)
w odruznieniu do wtryski i.a.w weber gdzie jest czujnik cis bezwzglednego i czujnik cis w kolektorze i temp pow zasanego i z funkcji tych danych wyliczana jest dawka paliwa

P.S.
moja rada wypolerowac kanaly i spasowac wszystkie laczenia (uszczelki) , zrobic zaworki (wypolerowac lub wzglednie zmienic na wieksze ), waleczki (jak masz abartha ), wywazyc i powinno byc git