MotoNews.pl
  

Zawory w GLi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam Poloneza Caro 1.6 GLi z marca 1997 roku czyli na niedługo przed premierą Plusa. I tu pojawia sie problem bo napisane jest ze polonezy od 1997 roku mają hydrauliczną regulację luzu zaworowego i teraz nie wiem czy tylko w plusach czy i u mnie występuje bo przecież niby tez z 97r. Auto ma przebieg 77000 km, nie psuje sie prawie wcale(raz 3 lata temu był wymieniany silnik krokowy), serwisowane regularnie i nie miało jeszcze regulowanych zaworów a pod maską nic nie słychać żeby dzwoniły.
  
 
Wedlug moich informacji hydraulicznie regulowane zawory pojawiły sie dopiero w plusach, ale zawsze mogę sie mylić.
  
 
Biskup to ty chyba z pomoca boska go kupiles,ze ci sie taki trafil.Ja mam plusa z 97 i ma hydrauliki ktore i tak dzwonia co jakis czas.Wiadomo,ze żółtki musieli skomplikowac proste polskie rozwiązanie
  
 
Mylisz sie Toma
Ja mam silnik z zaworami hydraulicznymi i na pewo silnik jest z okresu kiedy plusy to na deskach byly jeszcze (moje zdanie to takie ze pomysl byl OK ale wykonanie do dupy i lepsze sa normalne zawory)
Wiec tak :
Z tego co wiem probna seria z hydraulika pojawila sie juz od sierpnia do listopada 95 roku
Piszesz ze byl wymieniany krokowy wiec przypuszczam ze to Abimex ale tu moge sie mylic
Generalnie jezeli silnik nie byl ruszany do tej pory to latwo sie zorientowac
Silnii z hydraulicznie kasowanymi luzami mialy dla odmiany czarną ladnie pomalowana pokrywe zaworów
Masz taka?? czy masz moze nie lakierowana aluminiową??

[ wiadomość edytowana przez: rdt dnia 2002-10-15 22:46:35 ]
  
 
No niestety mam nielakierowaną pokrywę zaworów, a co do tego Abimexa to sie zgadza; chyba zostawie ten problem i poczekam aż najwyżej zacznie coś dzwonić.....wtedy sie wyreguluje, chociaż słyszałem że zawory tez mogą miec za mały luz i "zaklinować" sie ale nie wiem co o tym myśleć......
  
 
no jak jeżdzisz juz 77 tys. bez regulacji to musisz mieć samoregulowane ,inaczej nie widze takiego przebiegu bez regulacji..
ale chyba najlepiej jest po prostu rozkręcic pokrywe i zajrzeć
tak dla pewności
  
 
zdjęcie pokrywy nic ciekawego ci nie pokaże , silniki wyposażone w hydrauliczna regulację zaworów mają po prawej stronie bloku silnika , patrząc od przodu, wkręcone takie małe śrubki ,poniżej kolektora ssącego, na wysokości wałka rozrządu, chyba jasno to opisałem. a czy pokrywa zaworów jest lakierowana czy nie , to nie ma żadnego znaczenia.
  
 
Wit po prawej czy po lewej ?
Bo juz zglupialem, jak ja szukalem Poldka to ktos mi powiedzial ze po lewej patrzac od przodu
  
 
Cytat:
2002-10-16 12:29:02, wit pisze:
zdjęcie pokrywy nic ciekawego ci nie pokaże , silniki wyposażone w hydrauliczna regulację zaworów mają po prawej stronie bloku silnika , patrząc od przodu, wkręcone takie małe śrubki ,poniżej kolektora ssącego, na wysokości wałka rozrządu, chyba jasno to opisałem. a czy pokrywa zaworów jest lakierowana czy nie , to nie ma żadnego znaczenia.

  
 
patrząc od przodu samochodu to po twojej prawej stronie .tak jak napisałem.
  
 
Spoko chcialem sie tylko upewnic dzieki za info
  
 
dzieki za informacje, sprawdze na pewno!
  
 
Wit, jak to zdjecie pokrywy zaworow nic nie pokaze, jesli beda to zaworki z regulacja - to chyba beda sruby na dzwigniach do regulacji luzu....A przy hydraulice nie przewiduje takich srub.
  
 
otóż jesteś w błędzie , klawiatura jest taka sama jak w polonezie bez hydraulicznej regulacji.posiada śruby do regulacji. np. gdy zachodzi konieczność zdjęcia z jakichś powodów głowicy , to po takim zabiegu, w tym rozwiązaniu , trzeba ustawić może nie luzy ale coś w rodzaju wstępnego napięcia popychacza , czy coś w tym rodzaju.
  
 
Mialem Caro z sierpnia 1995 roku i nie miał hydraulicznie regulowanych zaworów.
  
 
Akurat to jak wyglada pokrywa zaworow ma znaczenie a niby dlaczego rozne wprowadzili dla zabawy???
klawiatura jest taka sama
do Tomy - zrodlo z jakiego wiem ze w tym okresie robili takie zawory to ksiazka Trzeciaka polecam ja jako lepsza od morawskiego
A poza tym ja na przyklad mam Abimexa i mam regulacje hydrauliczna a silnik pochodz z tego wlasnie okresu
  
 
no to może się dowiem jakie nowinki techniczne zawiera pokrywa w kolorze czarnym , i czym się tak naprawdę różni od srebrnej ?, bo ja oprócz koloru różnic trzymając obie w ręku nie widzę , może jakiś tajemniczy marsjański stop metalu?.
  
 
tia-sam jestem ciekawy !!! nowinki w pokrywie zaworów ))) zżera mnie ciekawość !!!
  
 
nie kryje w sobie nic innego
A waszym zdaniem wprowadzono ja po co ??
Ze wzgledow estetycznych do wersji exportowych ?????
czy tak ??
Ciekaw jestem po co waszym zdaniem w takim razie wprowadzono czarne
  
 
Do rdt. NIe wiem mój ( a dokladniej moich rodziców) był z pierwszej partii po lipcowej przerwie wakacyjnej. I na pewno nie miał regulacji hydraukicznej.

[ wiadomość edytowana przez: Toma dnia 2002-10-17 13:46:19 ]