MotoNews.pl
3 Docieranie zaworów (35205/0)
  

Docieranie zaworów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytanie moje jest głównie takie czy zrobie to metodą domową. wiertarka itp. Moja "nowa głowica" najwyraźniej ma jedną komore nieszczelną, gdyż cały wlany do niej olej spłynął w ciągu nocy
napiszcie mi jakie są sposoby wyjęcia i założenia potem zaworów.
czy coś musze wymienić przy okazji?
co będzie jak zostawie to bez docierania?
  
 
zdjac latwo zalozyc gorzej prosta metoda to klucz do swiec od 126p (ten przelotowy) wcisnac od tylu do niego szmate... podlozyc jakies drewienko do komory pod zawory i sprzedac strzal z mlotka w klucz do swiec wczesniej ustawiajac go na talezyku (uderzajac w tyl klucz) polksiezyce wleca do srodka klucza (zatrzymaja sie na szmacie) . Zakladac mozna na trik z kluczami badz sciagaczem.

Co do docierania to raczej uwazaj z wiertarka bo uszkodzic zawor... IMHO jak masz troche wolnej kasy to oddaj glowice do szlifierza, zeby przeszlifowal gniazda zaworowe i zawory i zlozyl to... duzo kasy nie wezmie a zrobi to na pewno porzadnie.
  
 
Zdjąc zawory to żaden problem!! Młotek, klucz od świec lub podobny, jedno mocne udzerzenie i zawór zdjęty. Większe problemy to założenie samej sprężyny!! Potrzebny specjalny przyżąd lub jakiś patent którego dotąd nie opanowałem A docieranie zaworów to wystarczy samo "futerko" od wiertarki i odrobina pracy. Będzie dokładniej i lepiej dotarte!!
  
 
do docierania zaworów jest pasta zaworowa.jako ze kazdy zawor jest roche inaczej dotarty do swojego gniazda to tego nalezy sie trzymac i nie zamieniac zaworów.smarujemy pastą,do gniazda i na wolnych obrotach wiertarką albo jeszcze lepiej reką.trochę zabawy ale jest dobrze zrobione.chyba ze są wzery to wtedy trzeba dac do szlifierza.a tak miedzy nami,nowy zawr kosztuje chyba niewiele...
  
 
Komplet nowych zaworów kosztuje około 50zł. A docieranie ręczne jest wolniejsze ale zato dokładniejsze. Co do szlifierni to przeszlifowanie zaworu i gniazda kosztuje około 10zł.
  
 
sprawdzilem w katalogu czesci:zawor ssacy fabryka:5,65 zł
zawor wydechowy fabryka:6,49 zł
katalog z sierpnia 2003 roku.mogą sie roznic te ceny nawet o 3 zeta zalezy gdzie sie kupuje.to i tak wychodzi gora 35 zeta (i to e sporym naddatkiem) na 4 nowe zawory.pasta gdzies 2 zeta...i jest spokoj na 5 lat co najmniej...
  
 
Ja do zakladania zamkow mam zrobione 2 przyrzady.
Jeden tzw. bociek
a drugi taka duza klema.Jeden komiec opiera sie na sprezynie a drugi na zaworze
wkrecam srube i i zawor wchodzi ladnie.
KLema mozna zakladc w 1 osobe a bockiem to w 2 osoby
ja skladam sam ale musze dupa przysiadac raczke
jedna reke trzymac glowice a druga wkladac zamek
  
 
no i mam dalej ten sam problem. upapralem sie, nawkurzalem ale drugi zawor zakladalem w czasie 1minuta..
nie o to jednak chodzi.
one są dalej nieszczelne!!
jak docierac? moze zawory wymienic?? przez oba wyciekalo(sprawdzalem naaftą jakąś tuz po zalozeniu). moze one sie musą ulozyc?(uderzalem je mlotkiem przez szmatke)
CO bedzie gdy zaloze glowice z nieszczlenymi zaworami?
  
 
No jak to co będzie!!?? Będzie nieszczelna. Już samo uderzenie w zawór młotkiem powinno spowodować jego ułożenie i pełną szczelność. Jeśli przecieka to albo masz słabo dotarte albo stare zawory z wyklepanym rowkiem na stuku zawór-gniazdo. Jeśli coś takiego jest a wiesz, że zawory są ok to polecam wybrać się na szlifiernię by przeszlifowali Ci zawory i gniazda. Jeśli zawory stare to lepiej opłaca się kupić nówki wypolerować i dotrzeć. Jęsli wybierzesz zakład to po wyszlifowaniu w domku poprawisz tylko pastą i nafta nawet dwa dni będzie stać w komorach
  
 
zawory wygladaly na zuzyte. szczegolnie ssacy. wydechowy wygladal ok.
wiem ze bedzie nieszczelna!! jak zalozye nieszczelna to nie moge sie spodziewac by byla szczelna..
chodzi mi o to, jakie będą konsekwenjce. mam wystarczajaco dosc tej calej naprawy by zalozyc glowice z zaworami niedotartymi w jedenj komorze
  
 
nieszczelne zawory na jednej komorze to:
1)spadek mocy i osiągów
2)wypalanie uszczelek pod gaznikiem z powodu wczesnego zapłonu i cofania się płomienia (zapłon w maluchu jest też przy suwie ssania)
3) nierównomiernie rozłożone siły na cylindrach a co za tym idzie nierównomierne obciążenie wału prowadzące do drgań
  
 
Za 20 - 35 zł zrobi ci specjalista szlif w 3 płaszczyznach i dotrze ......
oddajesz cała głowice i czekasz .....
  
 
a zatem zrobie to porządnie!
  
 
najlepiej docierac takwsadzic spręzyne w gniazdo i zeby trzymała za zawór nasmarowac pastą najgrubsza i schodzic do najmniejszej i ruchy takie spręzyna odpycha zawór od gniazda .ruchy dociskamy zawór do gniazda i ruch w jedną strone oddalamy i dociskamy i w drugą i tak z 10 minut.Wiartarka to mozna gniazda zchetac .Pasta jest twarda i ma grudki jak podejdzie niedobrze to mozna i zawór wymienic od razu
  
 
Dobrze gada!! Nalać mu!!