Ktoś zna Nanoplex-a ze 126el albo ma schemacik ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
być może to już choroba ale lubię mieć wpływ na to co dzieje się w moim trzmielu a w przypadku tego ustrojstwa lipa jak smok, jeżeli ktoś ma jakieś konkrety na temat modułu może schemat albo własne doświadczenia i zechce się podzielić może uda się bestię oswoić. Tak przy okazji to urządzenie zbiera dużo mądrych danych z silniczka obroty,podciśnienie,napięcie instalacji a gdyby tak kazać mu to wyświetlić na jakimś LCD ?
Kashell Comp byłby czad jak 126
  
 
KRZEMOWY i wszystko jasne.....
  
 
http://212.106.163.194/~dooh/nanoplex.zip

Schemat z żółtej ksiązki, nie wiem czy cie poratuje.
  
 
Pasowałoby zmobilizować paru elektroników żeby cos przykombinowali przy tym ustrojstwie.

A swoja drogą gdzies slyszalem ze ktos mial pokretlo w kabinie do przestawiania kata wyprzedzenia zaplonu. Jak takie cos zrobic??
  
 
heh tuning chipowy malucha Jeszce podpiąc laptopa i płynnie generować dynamiczne charakterystyki pracy. Aj...
  
 
Z nanopleksa nic nie wyciągniesz ciekawego. Masz tam tylko dwie charakterystyki kata wyprzedzenia zaplonu sterowane przełącznikiem podciśnieniowym - to ten czarny podłaczony pod gaźnikiem. Przełącznik ma tylko dwa stany -zwarty i rozwarty - w zależnosci od stanu wybierana jest charakterystyka kąta wyprzedzenia zapłonu. Moduły można sobie zamieniać - mają różne charakterystyki - czarny - stara 700, szary CC Aisan i niebieski 126p.
  
 
a który ma jaką charakterystyke. - który jest lepszy??
  
 
ha dzięki za reakcję nie mogłem wrócić wcześniej bo mi sie łindołs wyyebał , fakt wyczytany thx Dooh nanoplex to Qpa i to wielka prościej chyba będzie wydumać cosia od podstaw niż to ulepszać ,chip tuning why not ?
  
 
zrobic mozna wszystko kwestia kto za to zaplaci

bo takie urzadzenie to zadna wieksza filozofia... ale do 126p nie ma wiekszego sensu chyba, ze ktos lubi kosztowna (jak na wartosc samego auta) gagetomanie.
  
 
cozna z tego wydusic?? Mozna jakos podnies moc/moment?
  
 
jedyna korzyść z tego badziewa to brak kopuły i przerywacza a do kręcenia silniczka nie nadaje się to wcale,przy 6000 obr/min wcina zasilanie cewki cwaniak i buuuu. domowy bajer może dać co najwyżej dobrą długą iskrę i ewentualnie regulację kąta nawet dżojem na fajerce jak ktoś mocno chce
  
 
moc i moment sa powiazane, za samego zaplonu pewno niewiele wydusisz - nawet jesli uzyjesz solidnej prasy.

Podejrzewam, ze niewiele sie da osiagnac przez grzebanie w samym module jakby mozna ksztaltowac charakterystyke... to w zasadzie daje tyle co przestawianie aparatu zaplonowego i majstrowanie twardoscia sprezynek oraz masa ciezarkow.
  
 
Cytat:
2004-01-16 23:23:43, hoody pisze:
jedyna korzyść z tego badziewa to brak kopuły i przerywacza a do kręcenia silniczka nie nadaje się to wcale,przy 6000 obr/min wcina zasilanie cewki cwaniak i buuuu. domowy bajer może dać co najwyżej dobrą długą iskrę i ewentualnie regulację kąta nawet dżojem na fajerce jak ktoś mocno chce



A czasem nie odcina przy wyższych obrotach? Bo ja na seryjnym silniku na III krecilem do 95 km/h i nie odcieło (moze to przeklamanie licznika)
  
 
Cytat:
2004-01-16 23:23:43, hoody pisze:
jedyna korzyść z tego badziewa to brak kopuły i przerywacza a do kręcenia silniczka nie nadaje się to wcale,przy 6000 obr/min wcina zasilanie cewki cwaniak i buuuu. domowy bajer może dać co najwyżej dobrą długą iskrę i ewentualnie regulację kąta nawet dżojem na fajerce jak ktoś mocno chce



odciecia byly rozne... zaleznie od modulu.
A co do regulacji "dzojem na fajerce" to moze troche rozwiniesz ?
  
 
odcięcie przy 6k robi wg mądrej ''żółtej księgi'' MED 210A nawet nie wiem jaki siedzi w moim trzmielu ale nic to, ktoś pisał wcześniej o regulacji kąta wyprzedzenia , jak jest czuj od położenia wału to co za problem go oszukać oczywiście w granicach rozsądku a gdzie i jaka będzie korba do tego to już dyńka koństruktora a może raczej fantazja ?
  
 
a wie ktos jak to konkretnie rozwiazac? jakis schemacik albo cos?
  
 
na razie chroniczny brak czasu a za 6 godzin do roboty, ale jak skończe walkę z gaznikiem pomyślimy jak cóść będzie zapodam projekta pod fachową krytykę lokalizację korby zostawię w/g uznania dzięki ,cześć
  
 
mozna przesunac czujnik ktory zamontowany jest na obudowie od pompy oleju, ale nadal nie wiem jak to zrobic "dzojem z kabiny"
  
 
hmmmm nutka jadowitej złośliwości
jeżeli koniecznie chcesz coś przesuwać polecam silnik krokowy na uproszczonym sterowniku, jakieś tanie scalaki np: seria 4000 pisząc o dżoju miałem na myśli że nie ma żadnego problemu z regulacją kąta w elektronice,jeżeli ktoś lubi i wie po co to robi
  
 
kiedyś koleś powiedział mi że ma ten moduł do malucha i że jak się go założy to ma lepszego kopa, przyniósł mi go i własnie był on szary a nie niebieski założyłem go i nic nie wyczułem oddałem mu go a chciał za niego 100 zeta. także chip tuning w maluchu to se można darować a pozatym te elektroniczne badziewia jak się zaczną piepszyć to można oszaleć. Mnie ostatnio poszedł ten czujnik i zeszło z tydzień roboty żeby zgadnąć co się zepsuło i to metodą prób i błędów bo inaczej nie szło.a auto szopy odwalało gasło krztusiło się.