MotoNews.pl
  

Ogrzewanie tylnej szyby-wytrzymałość instalacji el.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie grzeje u mnie tylna szyba.Myślałem o wymianie,ale koszty......Spotkałem w sklepie takie urządzenie;grzewcze z nadmuchem,alepisze na nim aby się upewnić czy instalacja el. wytrzyma obciążenie rzędu 20-stu amper???Co o tym sądzicie czy wytrzyma??
  
 
A nielepiej ponaprawiać ścierzki specjalnym klejem?
  
 
Hej!
Prosze! Najpierw upewnij sie czy to aby na pewno szyba!!!
Widzisz- ja u siebie nie mialem ogrzewania juz ze 3 razy!!!
1)- poniewaz bezpiecznik sie przepalil, i to w taki sposob ze nie bylo tego widac- dopiero sie kapnolem jak wszystkie zaczolem wyjmowac i sprawdzac miernikiem- topik- sie na glowce przepalil!

2) - poniewaz mi holota zalala auto - tj. gosc na myjni pociagnal mi z karszera(czy jak to napsac) -myjki cisnieniowej, w kratke w tylnym slupku- wszystko z tylu sie zalalo, i kabel co idzie do szyby sie mi przepalil!!!
Wiec sprawdz to rowniez!!

3) Ostatnio padl mi wylacznik!- niby banal i wcale sie nie spodziewal bym tego - ale sprawdzilem czy prad do szyby dochodzi, a pozniej zwarlem kostke przed wylacznikiem, i zaczelo dzialac!

Wiec proponuje, wlacz sobie ogrzewanie, wez miernik(calbo jakas probke) i zobaczy czy prad(12v) dochodzi do szyby, i czy przy szybie nie masz popalonych kabli!
Jesli jest OK, a szyba nie grzeje, posprawdzaj sciezki.
Sprobuj to naprawic, sa jakies kleje, a moze tez uda sie pasta do procesorow naprawic

Szyba kosztuje duzo, + wymiana, a mechanikom lepiej jest wymienic niz naprawiac!
Ja tam uwazam ze z uzywania ciekzo ja zepsuc! No chyba ze porysowales szybe tylnia
Fleszer!
  
 
Prąd dochodzi na pewno-sprawdzałem,a co do klejów to czytałem że nie są one zbyt długo odporne na wilgoć.Oddać do naprawy to też duży koszt(fachman woła 30PLN za godz. roboty).Ja na naprawę nie mam czasu,taka praca tym bardziej że w zimie klej jest nie skuteczny.
  
 
Dobre rady... jutro sprawdzam po kolei u siebie- chociaz wylacznik mam chyba dobry, a wnioskuje niefachowo z tego, ze swieci mi sie na nim jakas pomaranczowa kontrolka. sprawdze co z tym pradem-czy dochodzi a jak nie to reszte. Na wszelki wypadek... znacie nazwy tych specyfikow do reanimacji ogrzewania tylniej szyby?? Chyba jeszcze bede prosil o rady odnosnie tej "pasty do prockow"-moze tego bym sprobowal gdyby gdzies ta pajeczynka byla przerwana Nie mam pojecia jak wyglada naprawa tego, "POMOZECIE??" Napisz jak wybrnales - uve 2107 - ja cos pokombinuje i tez napisze co wykombinowalem. Szkoda, ze u mnie to nie bezpiecznik...
  
 
u mnie prad tez dochodzi... sprawdzilem wszystko dzis rano. moglby ktos napisac jak to sie naprawia pasta do procesorow, bo chyba troche tego dostane(jeszcze sie nie pytalem ale pewnie dadza mi troche) znalazlem chyba miejsce w ktorym mam ta "folie" przerwana - takie duuuuzo jasniejsze miejsce o dlugosci jakichs 2 mm. to mysle napewno to miejsce.dzieki i pozdrawiam!!
  
 
Wbrew pozorom te sciezki jest baardzo latwo poprzerywac, np. jak szyba jest zamrozona i ktos nierozwaznie probuje je skrobac od srodka.
  
 
A ja nadal nie wiem czy instalacja wytrzyma obciążenie 20-stu Amper
  
 
To ze lampka na wylaczniku sie swieci, NIE oznacza ze jest sprawny!!!
Moja sie swieci, a wylacznik jest do dupy - lampka ma inny obieg!- po to abys mogl w nia palcem po ciemku trafic!

Co innego kontrolka na konsoli obok zegarka!

Sluchajcie jak macie tylko w jednym miejscu jedna sciezke przerwana, to na moj gust!! reszta powinna dzialac- i tylko jedna kreska powinna sie nie grzac!- reszta powinna byc sprawna!
Proponuje przylozyc miernik-przy szybie(polewej i prawej-do kabli co stercza z niej) i przekonac sie czy rzeczywiscie jest 12 V (przy wlaczonym ogrzewaniu) - mozna tez przypiac zarowke- ale 12 volt! Musicie miec pewnosc ze jest 12 volciszy najmniej!
Jak nie ma to szukac po bezpiecznikach, przekaznikach wylacznikach(kontorlkach na konsoli), a pozniej po kablach!
jesli jest prad, a ktoras z nitek nie grzeje, trzeba przywrocic na niej obieg!
Czyli - uzyc jakiegos kleju co przewodzi prad!
Proponuje sie udac najpierw do sklepu elektornicznego i zapytac o specyfik do uzupelniania scierzek-bo pewnie to to samo co w motoryzacyjnym z tym ze pewnie o 150% tansze.Badz pokombinowac cos z pastami do prockow- ale takie co przewodza prad!
Zreszta- jejku- niewazne co uzyjecie- wazne zeby przewodzilo prad, i zeby bylo podobne do kleju, naklejki itp.

Adam slodowy - nie ma innego wyjscia- no chyba ze nowa szyba + wstawienie- ale jesli tylko jedna ssciezka jest przerwana, a cala szyba nie swieci- nie tedy droga!
  
 
No tak jasne... masz racje.... Mam 12 Volciszy!!-jak najbardziej... dzieki za podpowiedzi ale jest jedna rzecz... ta pasta do prockow to po prostu musze jakos posmarowac "nieszpetnie" to miejsce gdzie jest przerwane i bedzie "ok", czy sa na naprawe jakies specjalne techniki??... powaznie nie mam pojecia...
  
 
Czyżby na to forum nie zaglądał żaden elektryk
  
 
Sam siebie zacytuje:
"Proponuje sie udac najpierw do sklepu elektornicznego i zapytac o specyfik do uzupelniania scierzek-bo pewnie to to samo co w motoryzacyjnym z tym ze pewnie o 150% tansze.Badz pokombinowac cos z..."
Cos co przewodzi prad
  
 
witam kolegów
ja też mam problemy z ogrzewaniem tylnej szyby, działały mi tylko dwie ścieżki, kupiłem w najbliższym sklepie motoryzacyjnym specyfik do naprawy szyb obrzewanych za całe 10,-PLN i udało mi się naprawić kolejne 3 nitki, w czasie naprawy padał deszcz i szyba była droche wilgotna, więc nie wyszło to tak jak bym chciał ale jest skuteczne, poza tym w ofercie firmy skorpion znalezłem nową ogrzewaną tylna szybę za 56,-PLN + VAT, co wydaje mi sie rozsądna alternatywą do do rzystania z usług "fachowców", którzy liczą sobie 30,-PLN za godzine pracy.
  
 
Witam!!
Zazdrosze Ci Kolego specyfiku za dyszke)) Ja znalazlem najtanszy za 22zeta ale jest dobry i w sumie troche tego bylo; naprawilem sobie to ogrzewanie a potem wspanialomyslnie rozladowalem nim akmena, bo myslalem ze jak na postoju przygrzeje szybe z godzinke to lepiej zaschnie. I zasechl tyle ze teraz juz 19 godzin laduje swoja bateryjke i nie wiem czy sie naladuje A specyfik nazywa sie-ELPOX 15... chyba jest niezly pozdrawiam!!
  
 
Heh! Wlasnie wymyslilem super prosty sposob, i super tani, jak naprawic ogrzewanie tylnej szyby!
A skad pomysl? Otoz zalalem klawiature herbata, a tam jak ktos rozbieral- w nowych modelach jest folia z nadrukowanymi sciezkami! I jedna z nich mi sie przepalila!
I tak kupilem klawiature nowa, ale nie podobaja mi sie jej kklawisze, wiec zaczolem kombinowac ze swoja- prosty sposob, i sprawdzic powinien sie na szybvie rowniez.
Wiec do rzeczy- bierzemy miedziay drucik, oraz tasme klejaca przezroczysta!
Reszty tlumaczyc chyba nie musze - poprostu na ubytek sciezki nakladamy cieniutki drucik(wlosek) miedziany i zaklejamy tasma zeby nie odpadl
W klawiaturze sie sprawdza rewelacyjnie!
Byc moze na szybe trzeba by wziasc grubszy drucik
Polecam!
  
 
tyla szyba moc ok 80 W prąd ok 6,5 A. Sprawdż jaki masz bezpiecznik ale jak ma 16 A (a większych w Ladzie 2107 nie widziałem)to pociągnij instalacje od aku (tylko plus) przekaźnik steruj z wyłacznika tylnej szyby i załóż bezpiecznik nożowy im bliżej aku tym lepiej. Oprawkę do bezpiecznika dostaniesz u gazowników. przewód min 2,5 mm2 lepiej 4 mm2
  
 
Druciki pod taśmą samoprzylepną to zły pomysł. Próbowałem tak naprawić szybę zanim kupiłem specjalny klej. Taśmę widać z daleka, mimo że przezroczysta, więc ciąłem ją na malutkie paseczki, trochę szersze nić drucik. Roboty 10x tyle co z klejem. Poza tym gdy szyba zaparuje to taśma przestaje się trzymać. Po tym wystarczy dmuchnąć żeby wszystko poodpadało.
  
 
NIe no, ten sposob z tasmiksem, to tak bardziej jako ciekawostke podalem - to moze sie i zapalic nawet, wiec no, partyzantka.
To juz zalezy od widzimisie kazdego z nas, i czego kto sie nei boi
Ja tez bym sie wziol za klej odrazu.
  
 
Panowie, odgrzwam temat.
Nie działa mi ogrzewanie tylnej szyby.
Kontrolka obok zegarka się pali, ale szyba się nie ogrzewa (para nie schodzi..)
Czy to może być wina bezpiecznika? Czy jeśli padłby bezpiecznik to kontrolka koło zegarka by się nie swieciła?
Nie mam miernika, żeby sprawdzić czy prąd dochodzi. Poza tym nie mam czasu, na szukanie źródła awarii.
Może coś poradzicie?
Będę wdzięczny!
  
 
Myślę że gdyby spaliłby się bezpiecznik kontrolka by się nie świeciła, nie byłoby zamkniętego obwodu. Być może masz poprzepalane ścieżki albo przepalił się przewód gdzieś podrodze