MotoNews.pl
  

Mixer LPG, wymiana na jaki ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam polonezs gażnikowego 1.5 GLE. Dzisiaj przy okazji regulacji luzów zaworów zobaczyłem niezłe partactwo ludzi którzy montowali mi instalacje gazową (znana firma).
Mikser był tak założony że w układzie dolotowym były szpary !!!, o montażu uszczelki to już wogole zapomnieli, aż mnie zatkało !!!.
Jest tam mikser typu rurki podchodzące do zwężenia, wykonanie bardzo kiepskie, przysłaniają ok. 30% przekroju przelotów, rurki obluzowane, powierzchnie do styku z elementami gażnika bardzo nierówne (szpary po skręceniu z gaźnikiem) coś a'la cepelia.

Tak sobie myśle czy nie wymienić tego miksera na coś solidnego i czy wymiana na inny typ np. typ palnik będzie dobrym rozwiązaniem.
Jest to mój pierwszy post uważam że forum jest świetne jak i cała stronka. Już wiele sie dowiedziałem czytając, ale teraz prosze o pomoc.
  
 
generalnie jeśli uważasz że kolesie spartaczyli robotę to polecam wymienić mikserek na inny (wbrew pozorom bardzo wiele od niego zależy). przede wszystkim mikser powinien być tzw. palnikowy a nie rurkowy. mikser palnikowy to tzw. zwężka Ventouriego, ma dwa okrągłe przeloty mające na obwodzie po wewnętrznej stronie dziurki przez które wylatuje gaz. koszt niewielki - taki mikser kosztuje ze 30 zeta.
  
 
U mnie też nie było uszczelki - widocznie nie trzeba jej montować. Mikser palnikowy jest lepszy od rurkowego, więc jak już wymieniać to na palnikowy.
  
 
zamiast uszczelki trzeba zapodać lekko silikonem. (też nie mam uszczelki )
  
 
U mnie gnoje zastąpili uszczelkę kawałkiem tektury z jakiegoś kartonu Mikser rurkowy planuje wymienić na palnik głównie z racji strasznie syfiastego wykonania oraz strasznego "zatykania" gardzieli gaźnika.
  
 
no tak wszyscy bez uszczelki
z tego co mi wiadomo to na wszystkie stykające sie elementy metalowe powinna być jakas uszczelka,
tylko skad wziąć skoro nikt czegoś takiego nie robi, ja sobie dzisiaj zrobiłem z grybego papieru, szpar nie ma.
Z drugiej strony ten mikser z rurkami może nie jest aż taki zły, rozwinąłem tym do 150km/h i w przy dosyć ekonomicznym oszczędzaniu pedału gazu, nawet w zime nie przekroczył mi 12l, natomiast na trasie przy predkości do 100km/h nie zużywa więcej niż 9l. I też coś czytałem że ten mikser z rurkami jest ciut oszczędniejszy, nie wiem co zrobić.
  
 
jestem przekonany że oszczędność nie m tu nic do rzeczy, chodzi o to że mikser palnikowy umożliwia wytworzenie właściwego podciśnienia w układzie dolotowym za nim (zjawisko Ventouriego). przy mikserze rurkowym może wystąpic taka sytuacja że przy gwałtownym uchyleniu przepustnicy czyli gaz do dechy może się zadławić bo układ dolotowy nie jest w stanie z tych rurek wyssać gazu. wielu znajomych miało miksery rurkowe i po wielu doświadczeniach czym prędzej zmieniali je na palnikowe.
  
 
Mi palił na palnikowym min 10l, ale poniżej 120km/h rzadko schodzę. Teraz w GSI przy tych samych prędkościach pali w zimie ok 11, ale zdecydowanie lepiej się zbiera od tamtego i mikser mam też palnikowy ale innej konstrukcji.
  
 
Ja ma u siebie palnikowy, ale nie mam porównania. Wiem jedno uszczelki wszystkie miałem, ale i tak dla pewności uzyłem dodatkowo silikonu odpornego na temperatury np. czerwony odporny także na olej i jestem spokojnieszy i peweniejszy że nie łapie fałszywego powietrza.
  
 
Mam pytania przy okazji tego tematu:

Jeżeli zmieniamy mikser, to czy możemy razem z gaźnikiem??

Czy sportowy gaźnik może współpracować z polonezowską standardową instalacją gazową?

Jaka jest różnica w poldku z gazem pomiędzy gaźnikiem , wtryskiem SPI i wtryskiem MPI?

Czy jeżeli mamy instalację gazową gaźnikową to możemy zainstalować wtrysk bez większych nakładów i przeróbek instalacji gazowej i na odwrót
  
 
na jaki gaźnik chcesz zmieniać? Jak on wyglada? wtedy bedzei cos mozna powiedzieć o współpracy z gazownia.


-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
dziękuje bardzo za uwagi,
wniosek końcowy wymieniam na typ palnikowy, jeszcze tylko jedna sprawa, czy może być z tworzywa ???

Na stronce producenta (www.miksery.pl) znalazłem coś takiego

ale to tworzywo, jak myślicie, cena niewielka 30 zeta. Może ktoś używa takiego ? co o tym sądzicie ??
  
 
no ja mam właśnie taki! to nie ma znaczenia że jest z tworzywa - bierz i zakładaj!
  
 
Trojan1000 można instalację gazu gaźnikową przystosować do wtrysku (jedno lub wielopunktowego) jeśli wykorzystywać będziemy sterowanie podciśnieniowe a nie wtrysk gazu. Mikser (nieco odmiennej konstrukcji) będzie umieszczony w przewodzie dolotowym powietrza (w rurze dolotu powietrza lub przy ujściu filtra powietrza bądź przy przepustnicy) do tego trochę elektroniki czyli sterowanie składem mieszanki gazu (zaworkiem sterowanym silnikiem krokowym) na podstawie poziomu napięcia z sondy lambda tak aby utrzymać stechiometryczny skład mieszanki. można jeszcze zastosować jakieś tam elektroniczne bajery ale z tym co wyżej napisane będzie działać. Na odwrót też oczywiście można trzeba tylko wywalić elektronikę wstawić śrubkę zamiast silnika krokowego i jazda
  
 
No to jesteśmy w domu. Nawet nie wiedziałem, że w Bydgoszczy jest sklep z tak bogatym asortymentem części do instalacji gazowych. Będę musiał się tam wybrać, gdyż już od dłuższego czasu planuję wymianę miksera na palnikowy, a także chcę wymienić register na model z podwójną regulacją, gdyż dzięki temu eksploatacja auta będzie po prostu tańsza. Należy się jednak liczyć z tym, że po wymianie miksera z rurkowego na palnikowy nastąpi pewien spadek mocy, lecz również spadnie zużycie LPG...

Pozdrawiam
  
 
eee, nie wydaje mi się żeby nastąpił spadek mocy, napewno wzrośnie dynamika.
Jeff_Colby a czemu chcesz wymienić register na podwójny?? bo ja właśnie chciałem zmienić na pojedynczy.
A tak wogóle to chciałem założyć kolektor od GSI po to żeby mieć sonde lambda i sterować składem mieszanki gazu jakimś mikrokontrolerem współpracującym z sondą lambda.
  
 
Cytat:
2004-01-28 00:32:18, OLO pisze:
na jaki gaźnik chcesz zmieniać? Jak on wyglada? wtedy bedzei cos mozna powiedzieć o współpracy z gazownia.




Tylko się zastanawiałem.
Jakiś czas temu mój brat miał Forda scorpio i korbowód zakleszczył się na wale korbowym w wyniku czego pękł blok silnika (OHC) ja z bratem zastanawialiśmy się nad wymianą silnika na DOHC (fordowski) na wtrysku, ale była instalacja gazowa i skończyło się na montażu OHC od sierry i pozostawieniu gaźnika.
Obecnie mój brat pozbył się tego scorpio (niezła ruina była) i ma fiata tempre z gazem. Według katalogu tempra mniej pali i jest szybsza od poloneza. Moje doświadczenia mówią coś przeciwnego miałem okazje 1 dnia porównać oba samochody wyposażone w instalacjie gazową, Jeżeli chodzi o dynamike to polonez góruje nad temprą. Caro 1.6 GLE mojego kuzyna chodzi lepiej niż tempra 1.6 mojego brata.

Wniosek: Nasze katalogi są za bardzo wyśrubowane, ale włoskie jescze bardziej.

Tempra ma dziwny gażnik który nie przypomina dwugardzielowego webera z poloneza czy DFa, Ma on tylko jedną komorę. Co to za wynalazek, i który jest lepszy gaźnik???

Sorry że się rozpisałem i troche nie na temat ale nie chcę zakładać nowych wątków bez potrzeby.

[ wiadomość edytowana przez: Trojan1000 dnia 2004-01-28 23:07:44 ]
  
 
Jaki mikser palnikowy jest lepszy?Ten co ma 2 wloty(dwa pokrętła na registerze) czy ten co ma jeden wlot gazy(jedno pokrętło???
  
 
Cytat:
2004-01-28 22:54:18, Grzechuuu pisze:
Jaki mikser palnikowy jest lepszy?Ten co ma 2 wloty(dwa pokrętła na registerze) czy ten co ma jeden wlot gazy(jedno pokrętło???


hmmm czy czasem nie mylisz pojęć, doprowadzenia mają takie same, różnica jest w regulatorze (jeśli chodzi o gaźnik oczywiście)



  
 
chciałem zauważyć ze mikser palnikowy do dwugardzielowca ma połaczone palniki - stosuje sie do niego pojedyńczą regulację. jeśli chce sie podwójny register to nalezy wyjac palniki i zalepić 9np czerwonym siliconem0 przejscie między nimi. Ekekt - hmm pewnei więcej pali
Połączenie palników daje jakby efekt pojedyńczego miksera - jednogardzielowego - jak jest montowany we wtryskowcach ( np. gli) Jeśli mamy tylko jedną srubę na przelocie i jedną na reduktorze to nie ma chyba prostszej regulacji. Jeśli załozycie sobie lambdę i wskaźnik składy mieszanki i po regulacjach i obserwacjach stwierdzicie lekkie zubozenie na średnich obrotach i zacznie wam to przeszkadzać to wtedy dopiero można sie bawić w przeróbke miksera palinowego na 2 osobne regulacje.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."