Nowy jestem kilka pytanek dot. DF.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czesc. od niedawna posiadam DF '74 w stanie dobrym (http://rower.jedwab.net.pl/fiat) i mam z nim kilka problemow wobec czego pragne zasiegnac rady:
pompka spryskiwaczy dziala jakby chciala a nie mogla czasami ok a czasami wcale (pompka dzielnie warczy, ale plyn nie leci) przewodziki raczej drozne sitko przeczyszczone - wpadlem na pomysl wymiany zbiorniczka z pompka (jakis zachodni ze szrotu) bedzie pasowac? (srednice wezykow, podlaczenia itp...)
wycieraczki podobnie dzialaja bardzo slamazarnie (czasem w pozycji "2" nie dzialaja wcale) da sie wymienic silniczek czy cos trzeba smarowac/czyscic?
swiatlo stopu tez dziala dziwnie (jakby lekko jasniej swiecily pozycyjne jak sie hamuje) - tak ma byc? da sie podlaczyc dodatkowe swiatlo na diodach? gdzie jest czujnik?
ma ktos instrukcje do tego autka? (w mojej jest wyrwanych kilka stron)...
kierunki nie wylaczaja sie automatycznie po wyprostowaniu kol - da sie to jakos prosto naprawic (w instrukcji stoi, ze sie maja wylaczac)

reszta autka jak na razie nie sprawia problemow i oby tak dalej...
z gory dzieki za pomoc.
  
 
co do zbiornika to da sie bo sam mam

co ro instrukci to też mam

a tak wogóle to jak masz czas to mozeny sie kiedyś spotakać to pomoge ci z reszta twoich problemów a mieszkam na Nowym Biezanowie pozatym zaprasam w nieziele na zajezdnie na spot ybo też tam bede więc powinienem ci pomuc

  
 
Witam Fiaciarza
-spryskiwacz:polecam zakup zbiorniczka od poldka(silniczek jest na zbiorniczku) działa ok.koszt ok 25zł
-wycieraczki:sprawdzić,oczyścić,nasmarować,jak nie pomoże wymienić silniczek (da się bezproblemowo)
-Stop: możesz mieć odwrotnie włożone żarówki tzn pozycja wykorzystuje włókno 21W a stop 5W.
-kierunki:zdejmij kierownicę i sprawdź przełącznik kierunków(jak to zobaczysz dojdziesz jak to działa)
Instrukcję mam,książki mam,ale muszę to poskanować.Ew.napisz jaki temat Cię interesuję a postaram się przesłać Ci skana.
Pozdrawiam!
  
 
Nie no jak dla mnie ten fiacik jest zajefajny jeszcze ten bagaznik dachowy klimatu mu nadaje . Kao maluj swojego na bialo zaje.. kolor do klasyczka .
  
 
Dzieki za odzew.
Nie mam praktyki w korzystaniu z tego forum wiec prosze bez krzyku jak zrobie wielgachny cytat jakis ;P
teraz po kolei:
z instrukcji nie mam stron 28-37 (od smarowania silnika do zawieszenia)
Jak cos to mam aparat cyfrowy i moge sobie cyknac fotki zamiast skanowac. Ew. xero (ja swoja instrukcje zeskanowalem i zabindowalem i taka jezdzi w aucie szkoda oryginal tyrac ;P
co do zbiorniczka od poldka za 30 pln to juz wole jakis lepszy kupic bo poldek ma worek (sztywnieje na mrozie, kiepsko sie napelnia itp...)
w wycieraczkach nie mam pojecia co sprawdzic i oczyscic ;P
kierunki oblukam niedlugo.
sprawa wyglada tak, ze autko nie stoi u mnie tylko u dziewczyny w garazu (a ona w szpitalu ;/ wiec nie wiem jak bedzie z zagladaniem do niego teraz...
dzieki za wszystkie rady - kiedy ja kurde bede mial czas ogladac te strony o DF?
btw uruchomienie mechanizmu odsuwajacego szyby to niezly kawal roboty
i gdzie ten czujnik hamulcow? (chcialbym te diody podpiac bo stop dziala srednio...)
pozdrawiam wszystkich
  
 
czujnik jest nad pedałem

i zyczenia powrotu do zdrowia dla dziewczyny

wrazie czego to słuzymy pomocą
  
 
a od czego podebrac woreczek z pompka zeby cisnienie bylo wystarczajace na 4 dziurki
umnie "wytrysk" nie siega nawet to polowy szyby
  
 
Cytat:
co do zbiorniczka od poldka za 30 pln to juz wole jakis lepszy kupic bo poldek ma worek (sztywnieje na mrozie, kiepsko sie napelnia itp...)



Tu się zgadzam, ja u siebie mam zbiorniczek z forda (chyba escort) zamocowany tuż pod polem numerycznym budy. Poprzednio miałem z Barkasa ale tam było więcej problemów z mocowaniem.
Co do wycieraczek polecam rozebranie silniczka i przesmarowanie przekładni.
A czujnik Stop'u jest wkręcany tuż nad pedałem hamulca.
  
 
Barry:

U mnie w czasie postoju płyn przelatuje na tylna szybę
A tak ogólnie to najlepiej szukaj zbiorniczka od jakiś zachodnich aut np. Omega, Sierra, itp.
  
 
Cytat:
2004-02-01 21:16:22, gooral pisze:
Czesc. od niedawna posiadam DF '74 w stanie dobrym (http://rower.jedwab.net.pl/fiat) i mam z nim kilka problemow wobec czego pragne zasiegnac rady:
pompka spryskiwaczy dziala jakby chciala a nie mogla czasami ok a czasami wcale (pompka dzielnie warczy, ale plyn nie leci) przewodziki raczej drozne sitko przeczyszczone - wpadlem na pomysl wymiany zbiorniczka z pompka (jakis zachodni ze szrotu)
(...)
swiatlo stopu tez dziala dziwnie (jakby lekko jasniej swiecily pozycyjne jak sie hamuje) - tak ma byc? da sie podlaczyc dodatkowe swiatlo na diodach?



Witam, ale ja na Twoim miejscu raczej starałbym się doprowadzić auto do stanu idealnego na oryginalnych częściach, z oryginalnym wyglądem a nie zastępować zachodnimi cze też instalować dodatkowe elementy. W końcu to zabytkowy (30-letni !!!) DF - klasyk.
Pozdrawiam
Andrzej



[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2004-02-02 15:39:31 ]
  
 
Cytat:
2004-02-02 12:03:33, BARRY pisze:
a od czego podebrac woreczek z pompka zeby cisnienie bylo wystarczajace na 4 dziurki
umnie "wytrysk" nie siega nawet to polowy szyby



jak juz mi sie wydawalo, ze jest ok (lewa na pol szyby a prawa na dach sikala) to nagle przestalo pompka charczy i terkota a efektow nie widac - czasami dziala ok, ale glownie uszczelke psika a czasami wcale nie dziala....
co do dziewczyny (bo nie wiem czy dotarl poprzedni post) to jest na obserwacji wiec nic jej nie bedzie...
  
 
Cytat:
2004-02-02 15:36:08, andrzej_krakow pisze:

Witam, ale ja na Twoim miejscu raczej starałbym się doprowadzić auto do stanu idealnego na oryginalnych częściach, z oryginalnym wyglądem a nie zastępować zachodnimi cze też instalować dodatkowe elementy.




Niby masz racje, ale ja nie jestem masochista i jesli mam walczyc z oryginalnym silniczkiem (spedzilem juz nad tymi spryskiwaczami niely kawal czasu) to ja jednak dziekuje.
Chcialbym utrzymac go w stanie oryginalnym, ale moja wygoda jest wazniejsza:
pasy sa juz bezwladnosciowe (w oryginalnych nie bylo el. pozwalajacych na reg. ich dlugosci) tak samo bez cienia watpliwosci wymienie wszystkie elementy, ktorych renowacja bedzie bez sensu
(np wycieraczki, pokrowce na fotelach itp za duzo kasy nie mam wiec na pewno duzych zmian nie bedzie...
Jesli masz 100% pewny sposob na szybka i DOBRA regeneracje tego silniczka to ja poprosze o instruktaz.
  
 
Czujnik stopu znajduje się nad pedałem hamulca, który nie jest zbyt blisko tynej części nadwozia więc może lepiej wpiąć się w okolicy tylnej szyby w przewód idący do świateł. Chociaż zależy w jakim stanie są te przewody, bo może rzeczywiście lepiej zrobić osobny obwód na wszelki wypadek .
Jeśli nawet będziesz wymienial niektóre elementy to nie wyrzucaj czasem starych. O ile worek do spryskiwaczy jeszcze można trafić w nowszych modelach to chromowanych wycieraczek tak łatwo się nie da znaleźć więc na pewno ktoś by się tym zaopiekował, ale...
widzę że pióra już masz czarne .
  
 
Cytat:

Jeśli nawet będziesz wymienial niektóre elementy to nie wyrzucaj czasem starych. O ile worek do spryskiwaczy jeszcze można trafić w nowszych modelach to chromowanych wycieraczek tak łatwo się nie da znaleźć więc na pewno ktoś by się tym zaopiekował, ale...
widzę że pióra już masz czarne .



nie mam zamiaru nic wyrzucac
co do wycieraczek to zauwaz, ze jedna jest od malucha!!! ;P
i do tego wcale nie dziala (nie widac po niej sladow pracy)...
btw poprzedni wlasciciel nie byl zbyt laskawy:
pourywane czesci, pogubione elementy (wiekszosc juz naprawilem)
fotel przyspawany na stale do szyn....
samochodzik jest w takim stanie dla tego, ze prawie nie byl jezdzony i stal w garazu/pod dachem (bo bez LPG palil ponad 15l wiec wlasiciciele jezdzili maluchem wszedzie...)