Co wiecie o silniku 132D1??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czesc za jakie kolwiek infomracje bede bardzo wdzieczny poczawszy czy jest on na gazniku konczac na jakim srubokretem przykreca sie cybancik na pompie paliwowej

pozdrawiam
Cichy
  
 
poj moc
132D1.000...................1995................113.............- Argenta ('82->)
  
 
czyli orginalnie to jest gaznik ?
  
 
widze ze na mieszyłeś coś ciekawego
  
 
hmm silnik a wsumie cale auto stoi juz pod blokiem teraz chcialbym sie dowiedziec nieco wiecej o nim

narazie wiem tylko tyle
rok prod 91 - silnik 2,0 DOHC przejechane 65 tysiakow po remoncie
dwururka dziurawa jak sito kopa ma sredniego ale w ciagu dwoch dni zajechalem krzyzaki

ale cos mi nie pasuje tzn niby silnik z argnety ale ma gaznik - hmm i wlasnie to mnie ciekawi przeciez chyba nie bylo Argent na gazniku ? a moze sie myle ?

pozdrawiam
Cichy

(acha ten poldek to tylko dawca dla niebieskiego)
  
 
Właśnie znalazłem w książce, którą posiadam, to znaczy FIAT 132 & ARGENTA (1973 to 1985 All models).
Silnik Argenty 132 D1 000 posiadał gaźnik Weber 34 ADF 54/250
  
 
Bylo juz o tym silniku na forum, wystarczy poszukac!
Jest to silnik 2.0 z gaznikiem stosowany w Argencie od 1981 roku. Mniej wiecej od tego czasu zastapil tez silnik 132C2.000 stosowany w Polonezie 2000.
Jezeli macie dane nt. jego maksymalnego momentu obrotowego silnika 132D1.000 to bede wdzieczny. Najlepsza bylaby jego charakterystyka w funkcji predkosci obrotowej (krzywe przebiegu mocy i momentu).

Pozdrawiam
Adamus
  
 
To da sie zrobic... tylko Cichy musi pojechac na hamownie
  
 
Chodzi mi o charakterystyke oryginalu, a nie zajezdzonego/stuningowanego egzemplarza.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Wiem, zartuje sobie
  
 
tez mam taki silnik, wyciagniety z poloneza 2000 rocznik 1988 - wersja dla odpowiednich sluzb i tez jest na gazniku
  
 
Dane dla silnika 132 D1.000 dotyczące mocy i momentu (wg DIN):
Moc maksymalna - 83,1 kW (113 KM) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy - 16,2 kGm (158,7 Nm) przy 3700 obr/min
  
 
a co oznacza numer na bloku 132 DB 2A 0

PS
a 132C3.000
argenta ale na wtrysku ? czy gazniku ? bo ja mam takowa na gaziorku :>
  
 
132D4.000, 132C3.000........1995................122.............- Argenta 120 ie (132 2000ie)

a ten pierwszy to nie wiem, ale coś podobnego to
132DB.000...................1995................187.............- Volumetrico (supercharged)

żródło v vieri
  
 
no to wychodzi na to ze mam blok od argenty :>
tylko zmienili na gaznior
walki tez od 132
naped aparat w bloku.

TEraz pytanko
Czy bloki od argenty mialy zeslepiony otwor na aparat w bloku
na stale ? czy po prostu normalna zaslepka ??
  
 
Chyba zaslepka
  
 
Mam w garażu blok od Argenty z wtryskiem (oznaczenie bloku prawdopodobnie 132 A3.000 - nie pamiętam, musiałbym sprawdzić). Otwór w bloku na aparat jest zaślepiony zaślepką (nie na stałe). Natomiast na stałe jest zaślepione miejsce na mechaniczną pompę paliwa (nie ma po prostu otworów).
  
 
A w 2000ie jest pompa w baku?
  
 
Albo w baku albo przymocowana do nadwozia!
  
 
czyli byly 2 wersje?