Silnik do Samary

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam...
Nie dalej jak wczoraj rozpadl mi sie kompletnie silnik do Samary 1300 rocznik 87. I pojawily sie w zwiazku z tym pomysly co z tym fantem zrobic...
Na razie koncepcje sa trzy:
1. Wyremontowac to co mama "rozpadniete" - tu chcialbym prosic o pomoc w kwestii informacji ile moze mnie to maksymalnie kosztowac? Zakladam, ze silnik wymaga generalnego remontu (a nawet jak ja to mowie: "ciut wiecej")
2. Kupic uzywany silnik do Samarki - jakie sa ceny?
3. Kupic i wstawic silnik od czegos innego - tu zastanawia mnie co najbardziej pasuje, albo innymi slowy jaki silnik wymaga najmniej przerobek w samochodzie?
Nie zalezy mi na jakims "wypalerzonym" silniku tylko na czyms co pozwoli na ekonomiczna jazde. Dotychczas przy 90 km/h na trasie osiagnalem 5,2l/100 km

Moge prosic o pomoc?
Z gory dziekuje
Odys
  
 
Eeeh
remont silnika moze kosztowac nawet i 5 tysiecy - to zalezy od zakladu, oraz od tego jakie czesci zastosujesz.
Wiesz, tloki kupisz za 50 zlotych komplet, za 40 zl sztuka, i za 700 zlotych komplet.

Poza tym jakto rozpadl Ci sie silnik? - tj ty go zalatwiles? brak oleju, urwany rozrzad, przegrzanie?? zamarzniecie?
To zalezy co nazywasz ze silnik sie rozpadl, nie licz na to ze ktos Ci powie ile bedzie kosztowal Cie remont.

Moja propozycja - kup opla silnik - ponoc bez problemu pasuje.
  
 
fakt...
Pojecie "rozpadl sie" jest baaaardzo nieprecyzyjne. Na moje (ale zaznaczam, ze "technik" ze mnie zaden...) wszystko wskazuje na to, ze caly rozrzad poszedl w drobny mak (to samo twierdzi przygodny mechanik...)

A jesliby wziasc silnik od opla to konkretniej moglbys powiedziec od jakiego modelu i jaka pojemnosc?

No i dzieki za pomoc

Odys
  
 
Ja tam byz pozostal przy samarowskim silniku,ja mialem przejechane 260tys(bez zadnego remontu),kupisz silnik oplowski,musi to byc gaznikowy(no chyba ze chcesz z wtryskiem,ale wtedy koszt kolosalny).Tak wiec taki motorek przebiegu za soba ma "kupe" albo i wiecej......
Silniki samarowski naprawde sa trwale,nie wiem nawet czy nie trwalsze od oplowskim,ale z pewnoscia mocniejsze(sam sprawdzalemz kadetem 1.4 na jednopunkcie).No i napewno jesli nie chcialbys remontowac swojego,to uzywany do samary jest tanszy,a jak jescze znalazlbys 1.5 to juz calkowity cycuś
P.S Ja chyba bym remontowal ten stary......
pozdrawiam
  
 
Samarowski silniczek jest OK - kupisz trypla i co z tym będziesz robił???
Myslę ,że też zdecydowałbym się na normalny remont, bo wiesz co miałeś. Myslę ,że bez żadnych ceregieli zmieścisz się w 2000 - jesli to będzie kapitalka. No i zależy gdzie to będziesz robił, bo rozbieżności wcenach są duże.
Ale może nic złego się jeszcze nie stało , nie trzeba robić dołu.
Jesli poszedł Ci tylko rozrząd to go wymień,sprawdź czy masz zawory OK po zerwaniu rozrządu ( jesli nie - to trzeba to zrobić), i wymienić uszczelnacze.A to powinno kosztować nie więcej jak 400 - 500 złotych. I jeszcze na nim długo pojeździsz
Paweł
  
 
Najpierw sie dowiedz- zapytaj tych co ksiazke maja - ktory z tych silnikow (1500 czy 1300) jest bezkolizyjny.Jesli mowisz ze rozrzad poszedl - to znaczy ze sie urwal - czemu -nie wiem.
Ale- jesli jest to silnik kolizyjny- to do wymiany masz:
-zawory - prowadnice(a moze i glowice)
tloki(ale moze jak planowales szlif to i tak by byly do zmiany) rowniez mogly by pojsc korby, a nawet i wal !!!! Rownie dobrze mogl pojsc walek- czyli raczej wszystko do wymiany-ale moze i nie.

Byc moze ze tylko ci sie pasek urwal(eee w samarach to pasek jest nie?) i nic wiecej sie nie stalo...

Poszukaj dobrego kumpla co sie zna deczko na silnikach, a przedewszystkim dowiedz sie czy ten silnik co masz jest kolizyjny czy nie.

Mysle sobie ze w klubie mamy duzo samarowcow- co jak sie sami nie znaja to ksiazki maja.
Panowie- sprawdzcie to w ksiazkach - sam ciekawy jestem.


byc moze ze najsensowniej bedzie kupic samarowski silnik, i zrobic mu remont- ale to tylko w tedy gdy Twoj ulegl tym uszkodzeniom co opisalem wczesniej
  
 
Już gdzieś kiedyś piasłem do samary bez wiekszycj problemów wsadza się silnik 1.2 70 KM i 1.5 90 KM oraz 1.5 105 KM od Seata Ibizy bądź Malagi (te model do 93 roku) mozna tam dać wtrysk albo gaźnik co kto lubi. A jeżeli chcesz dać czadu to co prawda jest roche przeróbek ale można zrobić - czyli jest do zrobienia dla w miare rozgarniętego mechanika wsadzenie silnika od VW 1.8 na mechanicznym pełnym wtrysku - kurde samara z taki silnikiem wręcz wymiata.
  
 
No włąsnie - fleszer napisał to o czym ja zapomniałem - czyli spraqwdzenie czy zaworki spotkałuy się z tłokami( w 1300 niestety jest to mozliwe)
A co do tych seatów - tez prawda podchodzą , zresztą samarowski silnik ma ten sam "system porsche"(chodzi o zawory) co seaty z tamtych lat. Z tym ,że na seatowskim 1,5 jak byk stoi ten napis na deklu zaworów , a na samarowski niestety nie
Pozdr
Paweł
  
 
pomagalem kiedys sasiadowi w Oplu vectrze podmienic silnik o ile pamieć mnie nie myli 1.6 dziwnie pasował mi gabarytami do samarki prawie szyty jak na miare.
  
 
Witam,
mam dostep do silnika 1,5 od Seata (system porshe) na gazniku. Moje pytanie - jakich przerobek musialbym dokonac aby go wpasowac? Czy moze ktos juz tego probowal? Chodzi mi glownie o info o skrzyni, osiach i linkach (gaz i ssanie, sprzeglo jest tak samo)?
z gory dziekuje,
pozdrawiam
  
 
też myślalem o włożeiu jakiegoś innego silniczka.
Z tego co wiem to najważniejsza jest skrzynia, reszte ( linki ,mocowanie, napęd-półosie) się jakoś dopasuje . Niestety z braków munduszy na razie pomysł padł...

ktos kiedyś wkładał COŚ do samarki , ale nie pamiętam niestety co to było
  
 
Cytat:
2004-05-04 19:55:24, Bartek-Lodz pisze:
(...). A jeżeli chcesz dać czadu to co prawda jest roche przeróbek ale można zrobić - czyli jest do zrobienia dla w miare rozgarniętego mechanika wsadzenie silnika od VW 1.8 na mechanicznym pełnym wtrysku - kurde samara z taki silnikiem wręcz wymiata.


Czy o cos takiego chodzi?
Silnik 1.8 passat (allegro)
A tak powaznie, to z checia bym wstawil jakis oszczedny(!) i dobry silniczek np. 1.6 od vw albo 1.5 td od corsy i nie montowal gazu, bo nie wiem, czy na jedno by nie wyszlo - instalacja kosztuje ok 1000, a silniczek 1.6 za 400mozna kupic Poza tym nie jezdzilbym na gazie i mialbym miejsce w bagazniku, a i spalanie bylo by mniejsze - znajoma ma 1.5td corse i wydaje 50zl/tydz, a ja 1.3 w samarze i przy dosc oszczednej jezdzie 100zl
Co myslicie na ten temat? Daloby rade? Sa jakies za i przeciw?
Pozdr

[ wiadomość edytowana przez: MikeB dnia 2004-11-06 09:47:01 ]
  
 
Raczej o cos takiego tyle ze na gazniku. Dobrze ze ojciec ma takiego seata i zara podjade do mechaniora zeby obczail co i jak (i ile ). Ale co Wy o tym sadzicie, czy ma to sens? Ten silnik ma 90KM, a moge go miec za grosze (w porownaniu do cen na allegro).
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-11-06 10:01:11, Radiance pisze:
Raczej o cos takiego tyle ze na gazniku. Dobrze ze ojciec ma takiego seata i zara podjade do mechaniora zeby obczail co i jak (i ile ). Ale co Wy o tym sadzicie, czy ma to sens? Ten silnik ma 90KM, a moge go miec za grosze (w porownaniu do cen na allegro). Pozdrawiam

1.2-1.5? hehe to tak jak samara 1.3-1.6?
A moze cos takiego do tego skrzynie biegow i rules on the streets
SILNIK ALFAROMEO 1,5-105KM
albo wykorzystac:
PEUGEOT 106 1.5 DIESEL
Jesli juz mowa o systemie porshe,to moze by tak wrocic do korzeni.. :
PORSCHE 924 SILNIK 2.0.
O to chyba byloby dobre..
Silnik SEAT 1,2 porche na pełnym wtrysku
Jest tez:
Silnik 1.6 na gazniku do VW golf/jetta
A tego ktos kiedys nie polecal??
Silnik 2.0 DOHC Fiat Argenta, Polonez, Fiat 125

Mial byc 1.8 i jest 1.8 vw i to ze wszystkim - tyle ze pewnie trzeba by bylo w niego jeszcze zainwestowac z lekka
SILNIK VW 1,8 BENZYNA+SKRZYNIA BIEGOW

Ale najbardziej,to by mnie chyba to interesowalo
Silnik 1,6 diesel do VW - spalanie 5l
Pozdr

[ wiadomość edytowana przez: MikeB dnia 2004-11-06 11:13:51 ]
  
 
Znaleść sam silnik to nie sztuka...
Najgorsze jest dopasowanie tego do "gabarytów" samarki i połączenie tegoż silniczka ze skrzynią biegów i półosiami. Tak zeby to wszystko jeździło i to całkiem nieżle.
Koszta będą troszke większe niz cena samego silniczka. Wątpie żeby się w tysiączku zmiescić, tak z grubsza licze na około 2000 zł
  
 
no wiem Ale rozwazam - ze jesli mialbym kupowac instalacje - czyli ok 1100zl i montowac ja do silnika, ktory ma juz za soba 160 tys - czyli trzeba bedzie za rok pewnie robic remoncik jakis wiekszy - bo po miescie samochod jezdzil wiec...skoro gruntowny kosztuje ok 2000, a za 2000 mialbym diesla... Poza tym, nie wiem, czy taniej nie udalo by mi sie jakiegos dieselka zalatwic vw
Ale narazie musze przedmuchac sobie gaznik, bo podobno te 10litrow po miescie i 1.3 silnik, to za duzo
Pozdr