Ko³o zamachowe

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Witam! Czy ko³o zamachowe jest oryginalnie wywa¿one razem z ca³ym uk³adem korbowo-t³okowym czy nie? Pytam bo musze wymieniæ ko³o a nie wiem czy nie odbije siê to w jakis sposób na silniku. Docisk zostawiam stary. Czy moge to normalnie z³o¿yæ czy musze przedtem gdzies wywa¿aæ?
  
 
Teoretycznie powinno byæ wywa¿one, ale jak siê ma sprawa w praktyce nie mam pojêcia. Na takie wywa¿enie w ka¿dym silniku potrzeba czasu i my¶lê, ¿e funduszy te¿. W produkcji seryjnej sk³ada siê silnik z poszczególnych elementów, jako¶ tam pasowanych i ma je¼dziæ.
My¶lê, ¿e jak za³o¿ysz bez wywa¿enia, to nic szczególnego siê nie powinno dziaæ. Nie zmienia to jednak faktu, ¿e by³oby znacznie lepiej gdyby ko³o zamachowe by³o wywa¿one razem z wa³em korbowym i dociskiem sprzêg³a.
  
 
Gdzies przeczyta³em ¿e ko³o zamachowe ma wybity jakis punkt i powinno byæ zak³adane tak ¿eby by³ on na samej górze podczas gdy pierwszy t³ok jest w GMP. Czy to prawda? A ko³o zamierzam zmieniæ bo kilka zêbów jest troche poszczerbionych, co chyba by³o przyczyn± rozwalenia rozrusznika.
  
 
Owszem jest. Na p³aszczy¿nie od strony docisku - na ¶rednicy mniejwiêcej ko³ków ustalaj±cych docisk jest gdzie¶ delikatne nawiercenie

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiód³, nie zdradzi³ ani raz.
To wspania³a jest maszyna, choæ ma ju¿ ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
czy ko³o zamachowe w DF (stary silnik) jest takie samo jak w polonezie? Zjecha³y siê zêby na wieñcu i mam trudno¶ci z odpaleniem.
Rocznik 87 skrzynia 4 ,o sprzêgle niestety nie wiem.
  
 
to samo co polonez
kolo bylo inne przy starych dociskach - czêsciowo jeszcze wystepowaly w 83
jakbys potrzebowal to mam takowe kolo (nowy typ)