Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-05-30 22:19:49 zrób eksperyment.... Nagrzej silnik do momentu kiedy niby nie chce zapalać... potem go zgaś... podłącz blok silnika pod minus akumulatora... i spróbuj odpalić... 90%szans że to jest to...
Jak ja tak miałem to okazało się że silnik ma za słabą masę na budę i konieczny był drugi przewód masowy podłączony jw. |
![]() road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2004-05-30 22:28:03
Szerokie Caro maja fabrycznie zamontowana mase do bloku silnika a kolega ma Caro + [ wiadomość edytowana przez: road_runner dnia 2004-05-30 22:28:56 ] |
![]() Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-05-30 22:30:59 Tiaaa, jaja powiadasz...
no fakt raz miałem beke bo podjechaliśmy na stację, zatankowaliśmy jak zwykle do pełna Pb98 zapłaciliśmy a tu auto nawet nie piśnie... ![]() ![]() ![]() ![]() Zwłaszcza że widzieli jak dosłownie moment wcześniej odpalił od "pierwszego"... ![]() |
![]() Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-05-30 22:32:35
Ale bezpośrednio z aku ??? bo w DF'ach też jest seryjnie tyle że najpierw idzie na budę... A jęsli ma bezpośrednio to i tak proponuję ją sprawdzić... |
![]() road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2004-05-30 22:53:03
Bezposrednio z aku ![]() |
![]() Dunix Fiat 125p Lublin | 2004-05-30 23:06:35 Mam takie same objawy. Dopóki jeżdżę na krótkie odcinki to wszystko ok. Jak sie zagrzeje w trasie to kaplica. U mnie stukanie kluczem od kół w automat rozrusznika pomaga ![]() ![]() A nawiązując do stacji to raz musiałem zatrudnić gościa z obsługi do stukania bo akurat się zagrzał i nie chciał zaskoczyć. Trzeba było widzieć jego minę ![]() Tylko że w fiacie wszystko jest na wierzchu |
WFO Miłośnik FSO Caro1,6GLE i Caro+GSI Zielonka | 2004-05-31 07:25:01
Na 400% włącznik elektromagnetyczny /automat/, z tym, że nie styki, ale sam elektromagnes. Wiadomo, że wszystkie materiały pod wpływem temperatury rozszerzają się - w tym przypadku, pod wpływem ciepła, blokuje się kotwica elektromagnesu i nie chce się przesumąć mimo, że dostaje prawidłowe napięcie. /prąd przez cewkę elektromagnesu płynie, bo lampki przygasają, a jest tego do 30 Amperów, stuknięcia nie słychać czyli kotwica się nie przesunęłą w położenie zwarcia styków silnika rozrusznika/ i rozrusznik nie kręci/ Podsumowując: należy wymienić automat /elektromagnes/ - tu już czyszczenie styków nic nie da. PS Znam ten problem, bo go przerabiałem dokładnie i kilkakrotnie w różnych samochodach. ![]() |
![]() Radzio75 Polonez caro + Warszawa | 2004-05-31 10:31:11 Ile kosztuje ten automat i czy mozna go samemu wymienić ? czy lepiej dać to do elektryka? |
![]() Lafaar Miłośnik FSO MR93 / Vitara / Berl ... Toruń ZOK | 2004-05-31 11:21:45 Mozna go wymienic samemu, ale jest dosyc ciezki dostep. Ale da sie, ja zmienialem kiedys po ciemku, padal snieg i mialem do dyspozycji tylko jakąś zdechłą latarkę. Co do ceny to musisz sie upewnic jaki masz rozrusznik, czy mocowanie automatu jest na dwie, czy na trzy sruby. Ja mialem na 3 i automat kosztowal okolo 35 zl, na dwie byl drozszy ale nie pamietam o ile. |
![]() Hubiszon Caro 1.6 GLE + LPG Radom | 2004-05-31 13:00:27 Również potwierdzam usterkę automatu (włącznika), przy okazji warto zaopatrzyć się w miedziane nakrętki do przykręcenia do automatu kabli z aku |
![]() MacGavor Polonez Caro 1,6 GLE Szydłowiec | 2004-05-31 17:15:14 U mnie też czasami wystepuje taka usterka. I to chyba nie jest wina automatu bo jak podłączę napięcie prosto z akumulatora na wyłącznik rozrusznika do od razu zapala. Także w takich chwilach u siebie podnosze maską, rożłączam kabelek od rozrusznika, podłączam kawałek innego do aku i zapala. |
WFO Miłośnik FSO Caro1,6GLE i Caro+GSI Zielonka | 2004-05-31 17:39:51
![]() |
![]() MacGavor Polonez Caro 1,6 GLE Szydłowiec | 2004-05-31 18:28:42 Chyba sie nie zrozumieliśmy. Przecież nic nie pisałem o podawaniu napięcia na rozrusznik czyli tak jak napisałeś na śrubę, do której i tak napięcie jest poprowowadzone na stałe z akumulatora. Kabelek które podłączam podłączam do styku (tego wsuwanego) w wyłączniku elektromagnetycznyma nie pod śrube i skoro zapala to nie wina automatu, przynajmniej w moim przypadku. |
![]() Qba6tak Miłośnik FSO Polonez 1.5 SLE Radom, Kielce | 2004-05-31 18:35:13
Miałem identyczny objaw wymieniłem elektromagnes i zonk ![]() |
lupo7 Bielsko-Biala | 2004-05-31 21:06:23 Witam.
Mialem takie same objawy ale w 126 jak sie nagrzal to nie odpalal tylko przygasaly kontrolki, elektromagnes nie wlaczal. Probowalem wszystkiego -wymiana elektromagnesu czyszczenie rozrusznika poprawialem mase i grubsze kable do elektromagnesu i nic. Wiecie co pomoglo.... - wymiana tulejki w bendiksie (chyba tak sie to nazywa - chodzi mi o ta zebatke ktora zazebia o kolo zamachowe). Dziwne ale u mnie pomoglo. Dodam ze przed naprawa tez pomagalo stukanie w wlacznik elektromgt ![]() |
WFO Miłośnik FSO Caro1,6GLE i Caro+GSI Zielonka | 2004-05-31 22:30:04 .
Lupo7 - być może masz rację, ja taką usterke przerabiałem jeden raz w Ładzie i ze trzy razy w Poldku - z tym, że za każdym razem pomagała wymiana elektromagnesu. Niewykluczone, że i z bendiksem może się coś dziać się pod wpływem temperatury. |
![]() klama13 Polonez Caro 1,6 GLI ... Pruszcz Gdański | 2004-05-31 23:09:02
Z tego co napisałeś to wydaje mi się że to wina kostki ze stykami w stacyjce. Miałem taki sam problem moim PF 125p. Kostaka ta okazała sie za droga więc przerobiłem tak że odpalał na osobny przycisk (przekaźnik, przycisk małe podpięcie sie pod kable). Rewelacja przekręcasz kluczyk, zapalają się kontrolki naciskasz przycisk: pali jak ta lala (prawie jak w nowej lagunie) |
![]() Lafaar Miłośnik FSO MR93 / Vitara / Berl ... Toruń ZOK | 2004-06-01 00:21:32 tez mialem taki objaw i pomogla wymiana automatu, a odpalanie mam na wlacznik i przycisk, bo stacyjka sie rozpadla (a raczej kluczyk sie zablokowal i dupa) |