Motor

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wczoraj w sklepie wpadł mi ręcę numer "motoru", w którym było porównanie samary i poloneza. Nie mogłem go kupić, ale że był to ostani więc ukryłem go z innymi gazetami i jak pójdę do sklepu to kupie. A może już ktoś to widział?
Ciekawe co tam napisali, bo z tego co przeglądałem to raczej nie oszczędzali słów krytyki.
  
 
Cytat:
ukryłem go z innymi gazetami


Dorsio trzeba bylo go wyniesc A swoja droga poszukam - mielibysmy ciekawy glos w tej dosc obszernej i dlugiej dyskusji na temat porownan tych dwoch aut
  
 
Właśnie wyniosłem go ze sklepu.
Jest to numer z 15 czerwca 2004.

Podam parę cytatów:
Cytat:
Wnętrze Samary jest po prostu tandetne, a jej obsługa wymaga sporo siły - kierownica, pedały, dźwignie stawiają duży opór. Wśród wskaźników brakuje tylko obrotomierza.



Cytat:
Ergonomia obsługi Poloneza jest kiepska: przyciski rozmieszczone są chaotycznie, obserwacja zegarów prowadzi do zeza rozbieżnego, dźwignia zmiany biegów jest za daleko.



Samara:
- Niewygodnie - kierownica jest za nisko i za blisko foteli.
- Na tylnej kanapie przydałoby się więcej miejsca na nogi.
- Funkcjonalność bagażnika ogranicza wysoka krawędź załadunku.

Polonez:
- Bagażnik jest rozległy, ale płaski. Niemal standard - butla z gazem.
- Miejsca szczególnie na głowę, jest tutaj trochę za mało. (chodzi o tylną kanapę)
- Pokrywa bagażnika sięgająca zderzaka pojawiła się już w roku 1989.

Narazie tyle.

[ wiadomość edytowana przez: dorsio dnia 2004-06-19 18:57:41 ]
  
 
kupiłem i przeczytałem. generalnie bardzo rzeczowo i uczciwie napisany artykuł. nie zgadzam się tylko z dwoma rzeczami: moment obrotowy wynosi w ładzie 118 a nie 106Nm, a bagażnik ma 330l, a nie 270... w sedanie 365l. do sprawdzenia na stronach producenta.
  
 
w poniedzialek zakupie i skany zapodam....
  
 
Cytat:
bagażnik ma 330l, a nie 270... w sedanie 365l. do sprawdzenia na stronach producenta.



Góralu oni to pewnie mierzyli 0,65l i stąd błędny wynik liczony w 0,5 ;]
  
 



  
 
Dlaczego ta samarka to nie nasz klubowicz??
  
 
bo pewnie myślą że klubowicz nie będzie bezstronny
ale parać na "histeryczne" reakcje niektórych kolegów z FSOAK może mają rację...
  
 
Koledzy z FSOAK się "ciśnieniują"
  
 
Góral, widzę,żę wytoczyłeś "najcieższe" działo Rzuciłeś rękawice!
  
 
Ale to zdjęcie wnętrza Poldka - czegoś głupszego chyba nie mogli wywinąć. Akurat sfotografowali taki egzemplarz co miał fajerę przełożoną od Kaszlaka. Jakby fabryczne wnętrze Poldka to był taki unikat, że nic innego już cyknąć nie mogli.
  
 
hee, wlasnie... mogli poszukac aut idealnych....


a fajnie sie musi kierowac poldzio z taka mala fajera... ja nieraz z normalna sie napocilem
  
 
Adaś, wcale nie musi być źle. Mi po zmianie na mniejsza jest dużo wygodniej niż oryginałem.
  
 
dziwne porównanie
jak dla mnie to polonez z samarą może sie równać conajwyżej ceną

silnik wiadomo że lepszy, do tego dochodzi zawias - lepszy już w 01-07 a w Samarze poprostu nieporównywalny bo konstrukcyjnie to jakieś 50 lat je dzieli
co do komfortu jazdy zupełnie się z panami z AS nie zgadzam - Samara jest o wiele przytulniejsza i mniej uciażliwa (przynajmniej na przednich siedzeniach - 189cm) na dłuzsze trasy a przede wszystkim cichsza przy większych prędkościach i nic w niej nie wyje
A trzeszczenie - hmm po kilkuset kilometrach człowiek sie przyzwyczaja poza tym problemu by nie było gdybyśmy mieli lepsze drogi bo samo z siebie nie trzeszczy Ogólnie jednak największy minus Samary to deska rozdzielcza i chyba jedynie w tym punkcie ustępuje Polonezowi. Co do korozjii - mógłbym być złośliwy i wyjsć przed blok z cyfrówką i porobić zdjęcia kilku Poldkom z lat 90tych

ceny części jakie są wszyscy wiemy, niestety ich jakosć też znamy - i myśle że przede wszystkim w jakości zamienników leży problem awaryjności ład w ogóle. Dopuki ruskie orginały są dobre auto jest pewne - później już niestety nie...

najlepsze wymienili usterki - elektryka + pompa paliwa... ciekawe skąd oni w ogóle biorą te dane
  
 
nie, no KOnrad nie patrz na waszą samarkę, bo była super utrzymana. generalnie elektryka w samarze nie ma najlepszej opinii. Patrz=>Jacekkoz.
Ja uważam że ten artykuł jest dość obiektywnie napisany. Zwłaszcza w porównaniu z wypocinami AŚ wypada celująco.

btw. poczytaj jak chłopaki z FSOAK szukają plusów poldziawy i minusów samary...
Tytuł strony
  
 
góral!
niedługo przyjdzie Ci się ściagać z całym FSO AK na ekogreenie jak tak dalej pójdzie
  
 
z każdym seryjnym poldkiem i kantem mogę spróbować.
na ekogrenie mnie tylko maluch ostatnio wybzykał...
  
 
A ja troszke "z innej beczki". Otoz abstrahujac od wynikow porownan Lady i Poloneza, bardzo nie podoba mi sie tytul tego artykulu - "Za te pieniadze..."
Owszem, przyzwyczailem sie do takich lekcewazacych opinii i docinkow, ale naprawde nie czuje sie gorszy przez to, ze nie jezdze jakims zachodnim autem. Ale taki tytul jest troche nie na miejscu - autor podchodzi do tego tak jak gdyby to byly jakies niepelnowartosciowe samochody. Ale gdyby nie bylo kiedys ich to dzis na pewno nie bylo nowoczesnych aut. Dlatego taki tytul razi. Za to spory minus dla gazety.
  
 
Cytat:
autor podchodzi do tego tak jak gdyby to byly jakies niepelnowartosciowe samochody.



prawdopodobnie autor jest niepelnowartosciowym dziennikarzem, za przeproszeniem dyplomowanym pewnie po szkole