MotoNews.pl
  

Jak odpowietrzyć układ chłodzenia w polonezie ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak w temacie


[ wiadomość edytowana przez: BIAŁY dnia 2004-07-14 16:14:05 ]
  
 
generalnie jak masz dobra pompe wodna i uszczelka pod glowica nie jest dziabnieta, tj. nie spieprza kompresja do plaszcza wodnego, to powinno sie samo odpowietrzyc,

Jak zakladali mi gaz to tylko podlaczyli przewody dolali plynu do wyrownawczego silnik pochodzil chwilke i parownik zaraz cieplutki sie zrobil i nic nie trzebabylo na wezach kombinowac
  
 
jak pisał przedmówca powinien sie sam odpowietrzyć
  
 
... w zasadzie macie racje.....


Ale czesto sie zdarza ze uklad sie nie odpowierza sam i trzeba mu troszke pomoc chodzi tu tylko o nagrzewnice bo to ona jest tak zamontowana ze czasami poziom plynu jest ponizej gniazda wylotu z nagrzewnicy.
Wystarczy nagrzac samochod z otwarta nagrzewnica i delikatnie popuscis opaske z weza powrotu z nagrzewnicy, taka czynnos powtorzyc kilka razy uzupelniajac brakujacy plyn.
I zima zaczyna lepiej grzac w samochodzie....
  
 
Na odpowietrzanie dobrze robi ściskanie węża po prostu-za każdym razem pozytywny efekt
  
 
Wymieniałem całe borygo i niczego nie odpowietrzałem, i dobrze jest
  
 
Mam następujące pytanko - wymieniłem korek na chłodnicy, wężyk do zbiorniczka wyrównawczego i wrezcie nic mi nie wycieka górą - ale ... wczoraj po dłuższej jeździe zauważyłem, iż ta gruba rurka od chłodnicy do termostatu jest wklęśnięta - w układzie zrobiło się podciśnienie bo kiedy otworzyłem korek usłyszeliśmy z Race_D tylko syknięcie. Czy to jest normalne zachowanie ?
  
 
nie jest to normalne
najczęściej zwalony jest korek od chłodnicy, lub przytkana rurka pomiędzy chłodnica a zbiorniczkiem wyrównawczym
  
 
Jedno i drugie odpada - korek mam nowke, rurke sprawdzalem przed zalozeniem nowego wezyka do zbiornika wyrownawczego - no chyba ze srednica zakupionego przeze mnie wężyka 8mm jest jednak za mala ?

[ wiadomość edytowana przez: jarbar dnia 2004-11-05 12:28:25 ]
  
 
nowy nie znaczy dobry
jeśli temperatura płynu w układzie chłodzenia się podnosi, zwiksza się w nim ciśnienie i korek nadmiar płynu jednym zaworkiem puszcza do zbiorniczka wyrównawczego, gdy natomiast autko stygnie wytwarza sie podciśnienie które to otwiera drugi zaworek w korku i płyn z zbornika wyrównawczego zasysany jest do układu chłodzenia ( w uproszczeniu ) , jeśli ten drugi zaworek będzie coś źle działal to ...
ja termostat dopiero za 3 wymianą nabyłem sprawny

teraz to juz nie te czasy, a części w dużej mierze to rzemiosło
jeśli masz możliwość sprawdź korek na innym aucie, wężyk czy się gdzieś nie zagiął .... kombinuj ...
  
 
Acha rozumiem - więc tu chodzi o ten zaworek na sprężynie w korku. Cóż wsadzę ten stary i zobaczymy. Dzięki.
  
 
nie jest to normalny objaw, u mnie było podobnie ale po wymianie korka w chłodnicy i w zbiorniku wyrównawczym wszystko zaczęło działać jak należy
  
 
Wymieniłem dzisiaj korek - zobaczymy. Niepokoi mnie natomiast też inna sprawa - mam ciągle zabryzgana petrygiem pokrywe paska rozrządu. Wymieniałem niedawno pompę wodną bo stara ciekła. Nowa nie kapie ale jednak mam wrażenie że płyn jest wyciskany spod uszczelki.
  
 
Moze dociagnij mocniej sruby albo od razu daj silikon
  
 
Otóż ostatnio wymieniałem zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego ponieważ był pekniety,czy po takiej wymienie trzeba odpowietrzyć układ chłodzenia??Jak tak to jak to sie robi??Chodzi mi dokładnie o silnik na wielopunkcie GSI.
Z góry dziekuje za pomoc.
Pozdrawiam
  
 
polecam przeczytać powyższy wątek
 
 
KOCHANI
Dziurka w korku rozwiazuje problem na dluzej.
Powodem pekania zbiorniczkow jest zle dzialajacy po jakims czasie zaworek w korku na zbiorniczku. Ja wymienilem juz czwarty zbiornik (160 tys km) i ostatnio rozwalilo mi nagrzewnice. Sa wyrazne slady ze zadziallo tm wysokie cisnienie. Ponadto tak jak Wam wszedzie ciagle walilo mi petrygiem. Cisnienie Panowie, cisnienie. Po zrobieniu dziurki jest wszystko ok. 1mm wystarczy. Ten watek juz byl wczesniej gdzies poruszany.

Pozdrawiam

GM
  
 
Cytat:
2006-06-21 20:26:31, gmpoland pisze:
KOCHANI Dziurka w korku rozwiazuje problem na dluzej. Powodem pekania zbiorniczkow jest zle dzialajacy po jakims czasie zaworek w korku na zbiorniczku. Ja wymienilem juz czwarty zbiornik (160 tys km) i ostatnio rozwalilo mi nagrzewnice. Sa wyrazne slady ze zadziallo tm wysokie cisnienie. Ponadto tak jak Wam wszedzie ciagle walilo mi petrygiem. Cisnienie Panowie, cisnienie. Po zrobieniu dziurki jest wszystko ok. 1mm wystarczy. Ten watek juz byl wczesniej gdzies poruszany. Pozdrawiam GM


większej bzdury usłyszeć nie można!!! Jak masz w EDIT: tak złym(!!!) stanie silnik, to go napraw, a nie takie głupoty wypisujesz!

Hermetyczny układ chłodzenia jest stosowany w bardzo konkretnym celu (już o tym było pisane na tym forum) a rozsadzanie elementów układu chłodzenia może być tylko świadectwem "doładowywania" układu chłodzenia w okolicach głowicy.


[ wiadomość edytowana przez: robreg dnia 2006-06-21 20:47:02 ]
 
 
Cytat:
2006-06-21 20:43:21, robreg pisze:
... może być tylko świadectwem "doładowywania" układu chłodzenia



hehehe lubie to określenie
  
 
...dziwnym tylko jest ze uklad "doladowaywany" dopiero po jakims czasie od wymiany zbiorniczka i korka. na nowym korku i sprawnie dzialajacym tam zaworku wszystko jest ok tylko po jakims czasie ten zaworek przestaje dzialac a jak sam wiesz plyn zwieksza swoja objetosc przez wzrost temperatury. Glowica byla robiona niedawno wiec nie mow mi jasnowidzu o usterkach mojego silniczka bo ten silniczek jeszcze ma wiele motorkow pod soba.
Ponadto w kazdym sklepie motoryzacyjnym powiedza ci jak czesta usterka sa pekniete zbiorniczki bez wzgledu na wiek i przebieg samochodu. Bardziej jestem sklonny sadzic iz jest to wada konstruktrorska owych zaworkow niz rozwalone glowice polowy polonezow w kraju.