Osiągi camry 3.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich!


od niedawna jestem właścicielem camry 3.0 ( LPG) z 1991.
autko naprawdę dobre, ale silnik mnie zawiodł,
jestem po wizycie na hamowni, przeżyłem szok - 140KM zamiast 188 i 200Nm zamiast 255. To tłumaczy aż 11s do 100 i elastyczność na poziomie punto 1.2 - do 3,5 tys. obr. nic się nie dzieje. czy przyczyną może być osławiony mikser ?
doradzcie, jak przywrócić power?
  
 
wyniki całkiem prawidłowe moim zdaniem, straciles 25% mocy, to chyba norma dla gazu . 1.Mikser dławi dolot 2.gaz jest mniej kaloryczny, moze (3.) zawory juz nadpalone...
  
 
Cytat:
wyniki całkiem prawidłowe moim zdaniem, straciles 25% mocy, to chyba norma dla gazu . 1.Mikser dławi dolot 2.gaz jest mniej kaloryczny, moze (3.) zawory juz nadpalone...


4.Reduktor też już sie mógł zestarzeć a to też nieźle zamula...
Ale jeśli silnik pracuje ci równo na luzie i nic sie z nim nie dzieje,nie dławi sie czasem itp. to taka strata mocy wydaje się być chyba za duża...

pozdrawiam...
  
 
Jedyna rada to zwiekszyc srednice gardzieli mixera i sprawdzic wydajnosc reduktora.Juz widzialem uklady z dwoma reduktorami bo jeden nie wystarczal ale sa na rynku dobre i wydajne reduktorki.Zobacz jaka masz srednice tej dyszy w mixerku.Ja nie widze jazdy Twojego silnika na srednicach mniejszych niz 45-50mm.Sam jezdze na palniku o srednicy 54mm i nie mam problemow ze spadkiem mocy a reduktor daje sobie spokojnie rade.
  
 
Cytat:
2004-07-13 16:42:23, leon99 pisze:
wyniki całkiem prawidłowe moim zdaniem, straciles 25% mocy, to chyba norma dla gazu . 1.Mikser dławi dolot 2.gaz jest mniej kaloryczny, moze (3.) zawory juz nadpalone...



Gaz jest mniej kaloryczny... qrde nie wiedziałem.
  
 
Tak z ciekawości Krystian, na której hamowni byłeś: Pol-Car (Antonin), Auto-Lider czy ORC (oba na Plewiskach) ? Gość z Auto-Lidera, podejrzewam, by Ci pomógł i doradził co i jak poprawić. No i bez przesady 25% KM i 20% Nm mniej to nie jest normalne przy zgazowanym silniku, nawet niemłodym.
A tak przy okazji to rozumiem, że mierzyłeś na benzynie, a na gazie też sprawdzałeś czy nie ?
Czas chyba doprowadzić furaka do porządku, bo jest tego niewątpliwie wart.
  
 
http://www.eko-car.com/pliki/wydruki/pages/toyota-camry-3%2C0-v6.htm

http://www.eko-car.com/pliki/wydruki/pages/toyota-camry-3%2C0-v6-pomiarI.htm

Zajrzyj na tego linka,jest to galeria wykresów aut robionych w eko-car ,tam jest Camry 3.0 z podobnymi problemami.Wyciągneli ją z tego dołka montując mikser linearny i strumienice łuskową( u mnie niestety niezdała egzaminu,a ja mam inny silnik).Moc poszła 20KM ,a moment o jakieś 25Nm,ale jego wykres stał się płaski,zawsze jak masz daleko,to możesz kurierem załatwić sprawe.
  
 
Z gazem idzie pokombinować,tylko trzeba mieć sprawdzone patenty i hamownie pod ręką.Poniżej podałem ci przykład.Weź adres z tej stronki,co linki podałem,zadzwoń i dowiedz się co i jak.
Tu masz zdjęcia tych innych mikserków ,które w tej Camry zdały egzamin:
http://www.eko-car.com/pliki/miksery/index.htm

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-07-13 22:35:08, ko-hoshi pisze:
Tak z ciekawości Krystian, na której hamowni byłeś: Pol-Car (Antonin), Auto-Lider czy ORC (oba na Plewiskach) ? Gość z Auto-Lidera, podejrzewam, by Ci pomógł i doradził co i jak poprawić. No i bez przesady 25% KM i 20% Nm mniej to nie jest normalne przy zgazowanym silniku, nawet niemłodym.
A tak przy okazji to rozumiem, że mierzyłeś na benzynie, a na gazie też sprawdzałeś czy nie ?
Czas chyba doprowadzić furaka do porządku, bo jest tego niewątpliwie wart.




na hamowni byłem w Pol- Car; badałem tylko na benzynie

dzięki wszystkim za rady ; jutro mam pierwszą wizytę u specjalisty ( mam nadzieję, że to nie będzie kolejny materiał do "Usterki")

pozdrawiam, dam znać o ewentualnych efektach
  
 
nasza Camraczka byla kiedys na Rolkach i na benzynie miala 190 koni, momentu niestety nie pamietam, a kartki z wynikami to tym bardziej nie znajde. Na gazie nie mierzylismy, bo nie ma i nigdy jej tego mordercy silnikow nie zaloze. Na rolkach byla 2 lata temu ale od tamtej pory nic sie nie zmienilo, bo na g- techu dalej robi 7.8 do 60mph (96,66 km/h), oczywiscie to manual, ale automat chyba duzo wolniejszy nie jest, mysle, ze ma jakies 8,5 do setki. Aha i licznik za bardzo nie zawyza, wiec to Twoje 11 do setki to raczej nie najlepiej swiadczy o stanie silnika. Jakie macie przebiegi u siebie, bo te wasze moce mnie przerazily...

[ wiadomość edytowana przez: rafee dnia 2004-07-16 20:44:09 ]
  
 
Cytat:
Na gazie nie mierzylismy, bo nie ma i nigdy jej tego mordercy silnikow nie zaloze.



Wiesz.....jak się zakłada mieszalnikową instalke za 2tyś nawet z kompem,to jest źle i mół(ale jest ekonomicznie i ekologicznie),ale jak wtrysk sekwencyjny gazu,to jest ok,a nawet jest opcja podkręcenia osiągów na gazie.Wtryskiwacze gazu,działają tak samo jak wtryski benzyny. Jak wymieniasz olej co 10tyś.km,nieobciązasz mocno zimnego silnika i tankujesz tylko na sprawdzonych stacjach,poprostu jak dbasz o silnik,to i na gazie pojeżdzi.Ale wiadomo,jak masz swoje zdanie to ok,ja też niezakładam LPG IIgeneracji,bo to mija się z celem,jak już to wtrysk,tylko,że u nmie 4.5tyś.zł + chip,czyli 5,1tyś.zł i wtedy byłbym "raczej zadowolony".
  
 
gaz nie jest docelowym paliwem tych silnikow, rozumiem, ze chodzi o ekonomie, ale ja wole kupic wtedy ekonomiczniejsze auto i tyle. A po drugie benzyna, nawet ta najgorsza ma pewne wlasciwosci ktorych gaz nigdy nie osiagnie. Ale rozumiem gazownikow, tylko nie rozumiem dlaczego niektorzy zakaldaja jakies badziewne instalki, szkoda takiej fury na eksperymenty. A co do tuningu instalek, to bzdura, oczywiscie mozna zrobic takie same parametry jak na benzynie, ale radze poczytac artykuly np. Chojnackiego co do podkrecania osiagow na LPG, chyab nawet sa na jego stronie. To po prostu morderstwo silnika. zagazowany silnik powinien miec slabsze osiagi i wieksze spalanie, bo taki jest juz gaz...
  
 
Cytat:
2004-07-13 15:57:17, krystian2 pisze:
witam wszystkich! od niedawna jestem właścicielem camry 3.0 ( LPG) z 1991. autko naprawdę dobre, ale silnik mnie zawiodł, jestem po wizycie na hamowni, przeżyłem szok - 140KM zamiast 188 i 200Nm zamiast 255. To tłumaczy aż 11s do 100 i elastyczność na poziomie punto 1.2 - do 3,5 tys. obr. nic się nie dzieje. czy przyczyną może być osławiony mikser ? doradzcie, jak przywrócić power?



Miałem ten sam problem i blos mi go rozwiązał. Camry zaczeła zapie..... i jest wszystko git. Jak cos to mam fotki z montazu.
  
 
to było prawie 4 lata temu pisane