christoph Carina E 2.0td kombiak warszawa | Nie, nic podobnego. Producent wprawdzie zaleca wym. uszczelnienia (oring-oile pamięć mnie nie myli) pomiędzy blokiem, a obudową pompy c. chł., ale nie jest to konieczne-najczęściej. Luzuje się delikatnie śruby mocujące pompy najpr. jest ich trzy obraca się ją aby zwolnić naciąg paska zębatego, po wym. obraca się z powrotem, do wymaganej wartości naciągu paska i dokręca śruby. Jak się zapewne domyśliłeś pompa jest osadzona mimośrodowo i pełni funkcję napinacza. O ile nie występuje wyciek cieczy chłodzącej wszystko jest ok. Gdyby było inaczej to"jesteś w plecy 2-5 zł plus wym-grosze". Poza paskim wymianie podlega rolka prowadząca-mylnie nazywana napinaczem. W praktyce wymienia się ją co drugą wymianę paska. Pomijając fakt ewidwntnych oznak zużycia. Powodzenia, i nie wierz w to co przeczytasz szczególnie gdy autor jest publicystą, a o samochodach wie tyle tylko do czego służą. |