Wymiana progu?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam-mam do wymiany próg od strony kierowcy i pod koniec wakacji chciałbym juz mieć nowiutki wstawiony i tu niestety mam problem:
chciałbym zamówic nowy próg w skorpionie ale znalazłem taką oferte:
PROG ZEWN.LEWY WYSOKI 16.00
PROG ZEWN.PRAWY WYSOKI 16.00
PROG WEWN./PODLOGI/ 12.50

i teraz nie wiem czy do wymiany musze zamówić zarówno lewy zewnętrzny jak i wewnętrzny podłogi czy tylko sam zewnetrzny??
Może ktoś wymieniał i wie o co chodzi

pozdrawiam
  
 
Mysle, ze wystarczy tylko zewnetrzny, bo ten wewnetrzny to fragment podlogi.

A jedyne co ci moge polecic to wstawić z obu stron, bo suma sumarum zaplacisz mniej niz jak teraz za jeden i za rok za drugi.

Pozatym powiedz blacharzowi/lakiernikowi niech pomaluje je barankiem, a wewnatrz przez otwory wcisnie duzo tego srodka antykorozyjnego co sie kladzie na podloge (cholera wie jak to sie nazywa bitex czy jakos tak). No i nie zakladaj spowrotem tych ozdobnych listew na progi, a dziury mozesz śmiało zaślepić takimi gumkami dotepnymi w kazdym sklepie motoryzacyjnym. Oczywiscie domyslam sie, ze bedziesz je chciał założyć, wiec w takim przypadku muszą ściśle dolegać do blachy, a na dodatek polecałbym uszczelnic je od gory i dołu silikonem, co by się woda pod nie nie dostawała.

amen
  
 
Wymienic nalezy zarowno prog zewnetrzny, jak i wewnetrzny - tzw. podproze - w rzeczywistosci to po prostu kawalek blachy z dziurkami. Do tego jeszcze trzeba dokupic ten wspornik co sie podnosnik mocuje. W sumie jedna strona kpl. to 3 elementy sa.
Rob koniecznie 2.

Nie wiem w jakim stanie masz podloge, ale moze zdarzyc sie taka ewentualnosc ze po prostu bedziesz musial ja zrobic za jednym zamachem - inaczej blacharz nie bedzie mial do czego przyspawac.

Prog barankiem a nastepnie lakierem w kolorze auta (niepomalowany wyglada szpetnie).

Powodzenia!
  
 
Soop: Nie do końca zwykła blacha z dziurkami. Zauważ, że przy każdym otworze jest przetłoczenie, co dość poważnie ją wzmacnia. W sumie to właśnie ta blacha zapewnia głównie sztywność całej konstrukcji w kierunku pionowym.
Zax: Jak poleciał zewnętrzny to i pewnie ta blacha też jest do wymiany. Zastanów się jeszcze nad podprożem, chociaż ono jest z grubszej blachy i jeszcze może być w miarę ok. W dwudziestoletnich Ładnych trzymało się to na tyle, że dałem radę do niego się dospawać z resztą interesu Może niech blacharz oceni, czy coś z tego będzie. Ale wewnętrzną "blachę z dziurami" obstawiam na 90%, a na 99,9% przy obu końcach będzie zeżarta.
Pozdro.
  
 
Jak mowi Perzan.
z autopsji: wymien wszystko - koszt robocizny NIEMAL TEN sam (w moim przypadku), a blacha tez grosze. A co nowe to nowe.
Wraz z kawalem podlogi masz przednie mocowanie lewarka, wiec zostaje do dolozenia tylko tyl...
  
 
Około rok temu jeden facet wjechał w drzwi łady od strony pasazera i dzieki temu łada otrzymała nowe drzwi oraz próg....
teraz przyszedł czas n drugą strone bo zaczał sie sypac....
Byłem juz u znajomego lakiernika i powiedział mi ze jak bede miał nowy próg to on całą robote wykona za 200zł....
Leszek tak jak myslałes nie pozbede sie tej listwy bo to by wymagało pozbycia sie jej takze z drugiej strony a te dziurki wyglądają szpetnie....nie stać mnie na malowanie obu stron progów

Zamawiam w skorpionie wewnetrzny i zewnetrzny próg - dzieki za odpowiedzi

pozdrawiam
  
 
TYlko tą listwę być może na klej do okien. Tzryma jak dziki wszelkie uszczelki, być może i listwę. Nie trzeba robić dziurek iwszystko jest ok. Musi być wodoszczelny bo klei szyby. Jest zupełnie przeźroczysty i wytrzymały.
  
 
Niestety progi kupione w sklepie już mają otwory, dlatego co ktorzy nie chca miec juz tychlistew (jak np. ja ) zatykaja je gumowymi grzybkami.
  
 
Cytat:
2004-08-06 12:26:10, Leszek_Gdynia pisze:
Niestety progi kupione w sklepie już mają otwory, dlatego co ktorzy nie chca miec juz tychlistew (jak np. ja ) zatykaja je gumowymi grzybkami.



eee tam. moje nie mialy.
  
 
A moje miały
  
 
A moje dalej maja
  
 
najprosciej jak ktos niechce miec dziur ani korków gumowych niech zaspawa
  
 
albo zaklei guma do zucia
  
 
Może też jechać zatykając palcami
  
 
hmmm. mnbie tam sie te listwy zawsze podbaly - a nie mialem...
ale ja bym uszczelnil tylko na otworkach, ale zeby byl luz miedzy blacha progu a listwa. Woda wleci i wyleci.
a jak przykleisz, to:
woda i tak wleci, bo cwana jest, zwlaszcza zima z sola, a nie wyleci, bo nie jest az tak cwana. Zostanie pod listwa i masz sajgon. A tak - se spokojnie splywa pod listwa i juz.
  
 
witam
popieram przedmowce czyli adasco

czytam i czytam a tu wszyscy zaklejac
zwalszcza ze od przedniego kola zawsze
nawet z zalozonym nadkolem
bedzie dostawac sie woda

a otwory do spodu te z tylu progu
nie sa zaklejane maja odprowadzac wode
pzdr dan
  
 
Adasco, to po prostu przymocuj listwę tak żeby pod nią był Biteź zmieszany z olejem, w progi na ciepło oleum też naładuj, żeby kanalikami aż uciekało. A na zimę zatkaj odpływy i nalej w progi oleju przepracowanego. Tak robi mój znajomy z Trabantem. Tak robię ja z maluchem i jest IDEALNIE. Żałuję, że nie robiłem tak własnie w ładzie. Ale i tak dbałem o nią jak się dało.
  
 
witam-w czwartek zostawiam łade do wymiany progu ale dzisiaj troszke sie zdołowałem bo gdy sie dokładnie przyjrzałem to zauwazyłem ze korozja objęła takze na dole błotniki z przodu(w miejscu gdzie błotnik łączy sie z progiem) tak na odcinku około20cm............reszta jest zdrowa
Teraz mam pytanie natury blacharskiej (zebym sie nie zbłaznił u blacharza):
czy zmuszony jestem do wymiany takze tego błotnika czy może blacharze potrafią to jakoś zrobić np. wyciać kawałek tej pordzewiałej blachy i wspawać kawałek nowej....by połączyć próg....
A moze są jakieś inne sposoby??

Jutro jade sie dokłądnie zapytać blacharza..ale to mnie tak gryzie ze musiałem sie zapytać was......

Jak sie nie uda tego zrobić to zamawiam jutro w skorpionie nowy błotnik
  
 
Blacharze potrafia takie rzeczy
  
 
Jeśli blacharz nie jest zbyt leniwy, to żaden problem dla niego wyciąć kawałek zżartej blachy i wstawienie zdrowej, zwłaszcza, jeśli jest to prosta płaszczyzna (w sumie każda płaszczyzna jest prosta ), bez żadnych karbów i przegięć. Choć z karbami i przegięciami każdy sredniozdolny blacharz też sobie poradzi.

pzdr
Janosik

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.