MotoNews.pl
  

Zmiana Silnika Bisa na CC700

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam Bisa i chce do niego założyć silnik z CC700(odwróciłem obroty) Czy po takim swapie musze robić przegląd ?

PRZECZYTAJ REGULAMIN FORUM!!!!

[ wiadomość edytowana przez: schwepes dnia 2004-08-15 15:51:33 ]
  
 
  
 
Jeżeli zmieniają ci sie numery silnika to zawsze musisz zrobic przegląd, przed wbiciem silnika w dowod.

[ wiadomość edytowana przez: Golab82 dnia 2004-08-15 13:44:29 ]
  
 
Cytat:
2004-08-15 13:30:47, Bukowina_Driver pisze:
Mam Bisa i chce do niego założyć silnik z CC700(odwróciłem obroty)



Mozna wiedziec jak to zrobiles?
  
 
Bardzo prosto wymieniłem wałek rozrządu i rozrusznik Narazie mam zwykły aparat zapłonowy z bisa.Ale jak założe koło pasowe z Eleganta to podepne Nanoplex
  
 
to szybko będziesz robił remont silnika...
  
 
a zmieniales ustwienie tlokow i korbowodow?
  
 
Od czego wałek ?? Jak w silniku do cieniasa zamontowałeś aparat ??
Po zmianie silnika przegląd trzeba zrobić.
  
 
Cytat:
2004-08-15 16:17:51, _Szary pisze:
Od czego wałek ?? Jak w silniku do cieniasa zamontowałeś aparat ??
Po zmianie silnika przegląd trzeba zrobić.



Moze z bisa? Tylko czy walek do hydrauliki jest taki sam? Przydaloby sie zmienic simeringi na takie ktore pracuja w druga strone.

CC700 mialo od poczatku chyba nanoplexy wiec dlaczego dopiero bedzie mial?
  
 
A więc:
-zmieniłem simerningi
-wałek rozrządu i pokrywa rozrządu od bisa
-kolektor od bisa założyłem(linka gazu inna)
-obudowe termostatu od bisa(3m a nie 2 rurki)
aha i napęd pompy oleju od bisa,no i koło pasowe od eleganta Co wy na to- Jak sie chce to sie da
  
 
chlopakom chodzi o to jak zmieniles obroty silnika...
z tego co ja sie orientuje..a orientuje sie chyba dosc dobrze...to trzeba zamienic tloki...odwrocic je o 180stopni...nie wiem czy czasem tez nie trza korbowodow odwrocic...
  
 
Sprawdziłem nic nie trzeba odwracać (korbowody i tłoki są takie same w bisie i cc)W obu książkach pisze że numerki w strone wałka rozrządu
  
 
Cytat:
2004-08-15 19:40:13, Bukowina_Driver pisze:
Sprawdziłem nic nie trzeba odwracać (korbowody i tłoki są takie same w bisie i cc)W obu książkach pisze że numerki w strone wałka rozrządu


tlok napewno jest ten sam...ale tlok ma przesuniecie sworznia w jedna ze stron...i teraz musisz zobaczyc w tych ksiazkach...w ktora strone ma byc "przesuniecie" zwrocone...
natomiast korbowody zawsze sa tak oznaczane..co nie znaczy ze ten od bisa jest taki sam jak ten od cc700..lepiej sprwadz nr seryjne ...
  
 
no to musze tylko pogratulowac wdrozenia pomyslu w zycie

moj bis niedoczekal silnika z CC, ale jak jeszcze bede mial kiedys maluszka to napewno znowu bisa

  
 
Ok macie racje niewspółosiowość tłoka w cc w lewo a w bisie w prawo (1mm) ale korbowody są takie same ! Więce trza je obrócić o 180` ;p
  
 
spoko..od tego jest forum
ciesze sie ze moglismy pomoc
  
 
Ale jak zmieniełeś wałek na bisowski to chyba już nie będzie tych 32 KM ??
  
 
Cytat:
2004-08-16 00:03:14, _Szary pisze:
Ale jak zmieniełeś wałek na bisowski to chyba już nie będzie tych 32 KM ??



Gdzies czytalem ze Swiatek robil walki do BIS-a mialy oznaczenie 386 (jak ten procek ). Znow trzeba w ksiazke zagladnac i zobaczyc jakie ma parametry walek BIS-a i CC700.
  
 
wałki są identyczne z bisa i z cc (z cc o 10' przyspieszony jest)więc bede mieć więcej niż 31KM ale mniejszy moment Aha wałek z bisa ma jeszcze napęd aparatu zapłonowego dlatego zostawiłem pokrywe rozrządu z bisa
  
 
Cytat:
2004-08-16 14:05:04, Bukowina_Driver pisze:
wałki są identyczne z bisa i z cc (z cc o 10' przyspieszony jest)więc bede mieć więcej niż 31KM ale mniejszy moment Aha wałek z bisa ma jeszcze napęd aparatu zapłonowego dlatego zostawiłem pokrywe rozrządu z bisa



czyli maja te same wzniosy i czasy otwarcia zaworow??
jakos mi sie nie wydaje, skoro walek jest z bisa wiec rozrzad pracuje jak w bisie, a glowica chyba nie ma innej komory spalania,

a jesli nawet to moje pytanie skad w silniku CC z rozrzadem bisa te 4-5 KM wiecej?