MotoNews.pl
8 [126] Wał Korbowy i Rozrzadu jest mozliwe odciazenie ich? (59460/0)
  

[126] Wał Korbowy i Rozrzadu jest mozliwe odciazenie ich?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
ewentualnie zrobienie z nimi czegos co moze polepszyc ich dzialanie? bo mam pewne plany i czesci i chcialem sie dowiedziec czy jest mozliwe jakies przerobienie takich walkow? (walki seryjne) szukalem w wyszukiwarce i nic nie znalazlem na ten temat aaa i od razu sie spytam jezeli jest taka mozliwosc to gdzie sie takich przerobek podejmuja (w krakowie)????
  
 
Sam bym też chciał ale nie mam namiarów.Ale jak by co to mam do sprzedania wał z bisa (raczej do szlifu),ale za to wyważony
  
 
Wał korbowy można odchudzać - zdejmować materiał z przeciwwagi - natomiast należy to robić razem z odchudzaniem tłoków i korb aby wszystko było wyważone (jak odbiorę książkę to wrzucę skan na temat wyważania wału w maluchu)

Na wałku rozrządu nie ma za bardzo skąd ściągać. Można kupić wałek od 600-tki miał mniejszy wznios więc będzie trochę lżejszy

  
 
Cytat:
2004-08-16 18:58:35, schwepes pisze:
Wał korbowy można odchudzać - zdejmować materiał z przeciwwagi - natomiast należy to robić razem z odchudzaniem tłoków i korb aby wszystko było wyważone (jak odbiorę książkę to wrzucę skan na temat wyważania wału w maluchu)

Na wałku rozrządu nie ma za bardzo skąd ściągać. Można kupić wałek od 600-tki miał mniejszy wznios więc będzie trochę lżejszy





ok to czekam na skan a powiedz mi orientujesz sie gdzie mozna takie cos zrobic w krakowie i mniej wiecej jaka cena by byla?? a co do walka rozrzadu nie wiedzialem wiec tez zapytalem a i jeszcze ejdno pytanko czy walek rozrzadu z 600 rozni sie czyms od 650? czy na nim sa jakies lepsze osiagi czy raczej gorsze?
pozdro


[ wiadomość edytowana przez: SzymonX dnia 2004-08-17 19:51:19 ]
  
 
Na stronce klubowej a archiwum jest silnik z OBR-u co ma wytarowane (podziurawione)popychacze i dzwigienki zaworowe !
To proponuje tak samo zrobić
  
 
Cytat:
2004-08-16 18:58:35, schwepes pisze:
Wał korbowy można odchudzać - zdejmować materiał z przeciwwagi - natomiast należy to robić razem z odchudzaniem tłoków i korb aby wszystko było wyważone (jak odbiorę książkę to wrzucę skan na temat wyważania wału w maluchu)

Na wałku rozrządu nie ma za bardzo skąd ściągać. Można kupić wałek od 600-tki miał mniejszy wznios więc będzie trochę lżejszy




Byłem w czwrtek u Kusia w Stabniatkach ( Ci z krajkowa bedą wiedizec o co biega i on mi powoiedziął ze wąłu z maluch asie nie wyważa. Wyważać mozna tylko wały z silników rzedowych np z 4. nie wiem za bardzo o co chodziło bo się trochu śpieszyłęm i ni ezdąrzyłęm pogadać dojkłądnie. Jedno mi tylko utkwiło, ze wału z maluch sie nei wyważa tylko sie go ROZWAZA co kolwiek to oznacza..........
  
 
dziwne, maluch tez ma rzedowy silnik. mi wywazali wal z zamachem i korbami + docisk. mam na przeciw wadze nawiercone otwry tak samo na zamachu i docisku.
  
 
Chodzi o silniki w których przeciwwagi na wale korbowym są ustawione tak by się wzajemnie neutralizować swoje masy. Czyli poprostu jeśli jedna przeciwwaga jest u góry to jedna będzie na dole. W silniku maluszka nie ma takiej możliwości i stąd też nie ma możliwości wyważenia wału korbowego maluszka.
  
 
dokladnie tak jak mowi simon.silnikow jedno i dwucylindrowych sie nie wywaza,bo maja jedna przeciwwage.scislej rzecz biorac jest to wykonalne ale bardzo kosztowne wiec w praktyce w maluchu nie ma sensu.co do wywazania: w maluchu zestaw korby tloki sworznie jest mocno przewazony juz fabrycznie nad przeciwwaga,z tego co czytalem w ksiazce to jakies 30%.wiec i tak zdjecie takiej masy z tlokow czy korb jest juz ryzykowne.mozna ew.przyplanowac tloki ale wtedy to samo zrobic trzwba z cylindrami.ja mam 700 ccm i tloki od bisa ktore sa lzejsze i troszke sie ta kultura pracy poprawila,ale bez rewelacji.
  
 
Spotkałem kiedyś gościa który mówił, że miał oprócz polerowanych korb splanowane tłoki ale co ciekawe ponawiercał je na płaszczyźnie styku z cylindrem w celu "urwania" wagi Podobno autko dość mocno się kręciło Spotkał się ktoś z Was drodzy 126p tuningowcy z takim rozwiązaniem??
  
 
ja sie spodkalem z 4 rowkiem na tloku na styku z cylindrem.po prostu byl wyfrezowany tak jakby ktos mial zalozyc 4 pierscien.oczywiscie pierscienia tam nie bylo,ale rowek powodowal ze sie w nim gromadzil olej,co mialo poprawiac smarowanie