MotoNews.pl
  

[126 swap] jaki olej przekladniowy do skrzyni?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
takiego tematu chyba nie bylo...

robie skrzynie i mam patanie do posiadaczy malcow ktore napedzaja sie czyms innym niz 2 cylindrowka. jaki olej przekladniowy lejecie? Hipol odpada zdecydowanie, art126 mowil o jakims castrolu mineralnym ok 29zl / litr. slyszalem ze syntetyk jest za rzadki na ta skrzynie, z drugiej strony jest katowana wiec chcialbym choc minimalnie jej przedluzyc zywot. co polecacie dobrego i w miare taniego?

z gory dzieki
pozdrawiam
Z
  
 
z tego co wiem to tylko leje sie Hipol...
  
 
tak jak ci mowilem..mi mechanik zalecil polsyntetyka ELF`a...
jaki dokladnie to moge ci powiedziec w poniedzilek...
  
 
oka to szukam ELF'ow i Castrolow polsintetico americo

a hipol to se mozna wlac ... w sumie nawet nie wiem do czego, hipol sie do niczego nie nadaje

P.S. po ile ten polsyntetyczny Elf jest?

[ wiadomość edytowana przez: ZoLt4R dnia 2004-08-19 13:01:19 ]
  
 
moj byl jakos po 20zł/liter
  
 
Zoltar nie mów bo jak miałem motorynke to zawsze lałem hipola

acha ta moc 2,5km
  
 
quaker state.......
Przedłuza zywotnosc ....... kumpel ma w 900 i jakos rzadko mu pada..... a katuje po kjsach......
  
 
Witam,jeśli cena nie gra roli,to polecam CASTROL SAF-X Full Syntetyk 75W140 GL-5(bardzo gęsty) oraz niestety bardzo drogi (ok. 60-70 zł za litr !!!),jest to olej do skrzyń pracujących w bardzo ciężkich warunkach,m.in. leje się go do kłowych skrzynek
.:: LINK ::.
ja mam krótką skrzynkę od kałuży,i leję MINERALA 85W140 GL-5 (taki mam zalecany) oraz zmieniam go co około 3000 KM,jest to również bardzo gęsty olej do przekładni pracujących w trudnych warunkach (leją to m.in. do skrzyń w ciężarówkach)jego cena jest nieporównywalnie niższa (15-20 zł za litr),tyle że jest to MINERAŁ,a Żuraw kiedyś mówił,że minerał w katowanej skrzynce nie bardzo daje rade,po prostu przy wysokich obrotach podobno zaczyna się "palić" ,a syntetyk już ponoć daje radę bez problemu

[ wiadomość edytowana przez: B_A_D dnia 2004-08-19 14:46:24 ]
  
 
kiedyś szukałem jakiegoś półsyntetyka do skrzyni i nie znalazłem, ale bardzo polecam olej TUTELLA minerał.
Oryginalny włoski do skrzyni maluchowej . cena chyba około 30 zł za flache
  
 
Ja leje Castrola Mineralnego , taki w biało-zielonym opakowaniu. Na pewno ma lepszą wytrzymałość na wysokie temperatrury od Hipola ale powiedzmy sobie szczerze, skrzynki w swapach padają głównie ze względu na za duży moment działający na tryby.Olej nie zmniejszy tego momentu, ale na pewno przedłuży poprawne działanie skrzyni, chocjażby przez zwiększoną żywotność łożysk
  
 
Jeżdzę na półsyntetyku Elfa, dokładniej Elf Tranself TRX 75W80. Dobry na zimę bo nie tężeje tak jak Hipol(mi raz zamarzł) ale mam obawy co do uszczelek... mi już dwa razy padły uszczelnienia półosi. Poza tym jest OK, tylko cena... 17 zł za pół litra płaciłem. Mam zamiar zmienić na Tutela ZC90, też półsyntetyk.

PS. Był bardzo podobny temat
  
 
kupilem szwajcarskiego minerała Super M5 85W-140 EP, w butelce 1,2 litra za 22zł. zobaczymy jak sie to bedzie sprawowac. jutro od rana robie skrzynie, kupilem simering walka sprzeglowego, uszczelnienia polosi, uszczelke pod dekiel i ten olej. musze przelozyc kolnierz ze starej skrzyni i walek sprzeglowy. jutro powinien wyjechac z garazu. zdam relacje jak poszlo
  
 
Zolti po co CI tak aż? na 140?? Na 140 daje się do krótkich!!! Aż takie katorgii przeżywa twój kaszel?
  
 
n atranselfie tez latalem jak mi z skrzyni lecialo jak z aiorty bo go za frajer mialem.
na serio Ci hipol zamarzl ??
  
 
Oj tak. Było zimniej niż -20 stopni, był na biegu i miałem niejaki problem ten bieg wybić, a włożyć cokolwiek innego niż 1 to w zasadzie się nie dało. Jak odpaliłem silnik i puściłem sprzęgło to autem aż szarpnęło.
  
 
hehe to ja miałem podobnie ze swoim,ale zważ krzemowy,jaką dopiero mój olej ma lepkość
  
 
Jak na moje to powiem tak: lalem catrole ,mobile,elfy,hipole i inne ale zawsze efekt byl ten sam jak sie jezdzilo powyzej 140 to sie palil i tyle co bys nie zrobil to ta skrzynka tego nie wytrzyma
a jak ci mowilem juz wczesniej to rozwalilem juz sporo skrzynek i sporo ich sie naskladalem pozdro ps. jedna skrynka jeden rajdi nic z tym nie zrobisz no chyba ze nie bedze pod publiczke ale tego nie lubimy
  
 
Cytat:
2004-08-20 02:41:36, Przemorally pisze:
Jak na moje to powiem tak: lalem catrole ,mobile,elfy,hipole i inne ale zawsze efekt byl ten sam jak sie jezdzilo powyzej 140 to sie palil i tyle co bys nie zrobil to ta skrzynka tego nie wytrzyma
a jak ci mowilem juz wczesniej to rozwalilem juz sporo skrzynek i sporo ich sie naskladalem pozdro ps. jedna skrynka jeden rajdi nic z tym nie zrobisz no chyba ze nie bedze pod publiczke ale tego nie lubimy


Tak z ciekawości, jakie miałeś najczęstsze defekty skrzynki?
  
 
niekapuje, przecierz te oleje lataj tez w innych skrzyniach w np. wszystkich renaultach jest elf w skrzyni. te auta lataja ponad 140 i sie nie pali olej. czemu w malcach sie pali ??
  
 
co najczesciej sie sypalo?A wiec II ,I ,IV(mielilo zabki),dyfer poloski wlek sprzeglowy obracal sie w swojej tulejce, pekala obudowa skrzynki w pol itd...



A co do tego ze sie pali olej to jest tak:
przy tak duzym obciazeniu jakii jest wzrost mocy 2 krotnie powieszchnia zabka takiego kolka ma 2xwiecaej sil do przeniesiena a co za tym idze zwieksza sie tatciemiedzy kolkami a co za tym idze rosnie drastycznie temperatura tych kolek .