*OMEGA "B" wymiana TARCZ KOTWICZNYCH hamulca ręcznego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
dotyczy wymiany całego zespołu tarczobębna, szczęk, wraz z tarczą kotwiczną i łożyskami półosi krótkiej tylnych kół.
Najpierw nieco info celem wstępu.
OBJAWY po kolejnym zaciągnięciu ręcznego, metaliczny trzask, dźwignia nagle przemieszcza się bez oporu, po ruszeniu szum i trzaski w tylnych kołach. Wstępne oględziny linka cała, dźwignie zewnętrzne rozpieraków przesuwają sie w tył i przod wraz z ruchami dźwigni ręcznego - wniosek linka sprawna, usterka głębiej.

Po demontażu kół, i oparciu tyłu na podstawkach rozpoczęto działanie.
1- cienkim wybijakiem wymontować szpilki mocujące klocki w zacisku( mają od wewnętrznej strony zabezpieczenie zatrzaskowe) szt 2 wraz z zabezpieczeniem z blachy
2- klucz nasadowy 6-ciokątny 19 śruby mocujące zacisk po 2 szt na stronę( widoczne od wewnątrz)
3- rozsunąć klocki tak, by można je było wyjąć (zapamiętaćktory wewnątrz i zewnątrz)
4- wyjąć klocki
5- zdjąć zacisk, może wisieć na przewodzi hamulcowym, zwracać uwagę, aby nie pękł
6- klucz imbusowy odkręcić śrubę soecjalną mocującą tarczobęben
7- odpiąć linkę h-ca ręcznego i zdjąć sprężynę napinającą zewnętrzną
8- nie przeklinając za wiele zdjąć tarczobęben dziwiąc się, że jest zasyfiony rdzą, błotem i czort wie czym
9- odkręcić kluczami imbusowymi śruby mocujące flanszę przegubu do półosi krótkiej
10 śrubokrętem poprzez otwory w półosi obrócić kołki ustalające szczęki o ile same nie wypadły i nie pętają się w środku
11- zdjąć sprężyny sciągające szczęki jeśli jeszcze nie są pęknięte
12- zdjąć szczęki wraz z regulatorami wewnętrznymi ręcznego ( na górnej zęści szczęk) tuleja z gwintem i pokrętło w kształcie rozety
13- zdjąć mechanizm rozpieraka wraz z dźwignią UWAGA, jest tam piździana malutka część taka tulejka o dwu średnicach, będąca osią rozpieraka i dźwigni
14- wyjąć i odłożyć na bok żeby ani pies ani dzieci nie posiały
15- po odkręceniu śrub flanszy przegubu przesunąć półoś długą do tyłu i opodnieść zakładając na belkę zawieszenia
16-oblookać w jakim stanie są osłony gumowe, jeśli popękane WYMIENIĆ
16- kluczem nasadowym odkręcić nakrętkę mocującą półoś krótką do piasty
17- przez klocek, żeby nie sp....ć gwintu wybić półoś krótką, przy czym rozwalamy zręcznie łożysko zewnętrzne półosi
18- zdemontować pierścienie Seeger-a wewnątrz i zewnątrz
19- kluczem imbusowym odkręcić sruby szt 4 mocujące tarczę kotwiczną (taka blacha)
20- wiertarka ze szczotka drucianą i pięknie wypucować bo syf nieziemski
21- wybić łożyska półosi niestety wybijakiem
22- nabić łożyska i założyć pierścienie Seeger-a
23- przykręcić nową tarczę kotwiczną pamiętając o założeniu nowego oringu pomiędzy tarczę a piastę
24- wbić półoś krótką i przykręcić nakrętką regulując jenocześnie napięcie łożysk metodą "na wyczucie", po czym zabezpieczyć nakrętkę przed odkręceniem przez zaklepanie w kanałku półosi
25- przykręcić flanszę półosi długiej
26- zmontować szczęki ręcznego - od gory regulator pokrętłem rozetowym bliżej zderzaka rozpierak i dźwignia rozpieraka od dołu pamiętać o założeniu nowej gumowej przelotki i nowych spręzyn szt 2
27- sypiąc qr...i założyć nowe kołki ustalające wraz ze sprężynkami i miseczkami tak, aby przechodziły przez szcząki i wchodziły w otwory w tarczy kotwicznej, obrót o 90 st powoduje zablokowanie w prawidłowym położeniu
28- sprawdzić, czy rozpierak jest przwidłowo ułożony na czszczękach
29- pociągnąć porządnie łyk piwa, następnie zamontować tarczobęben tak, aby swobodnie wsunął się na miejsce, w tym celu poluzować ewentualnie linkę ręcznego, hehehe, ale wtedy trzeba odkręcić podporę wału, ale cóż, omesia jest debest
30- przykręcić tarczobęben śrubą specjalnąszt 1
31- zaciągnąć ręczny na 3-ci pstryk koło powinno być zablokowane ew wyregulować stronami
32- założyć zacisk i przykręcić
33- włożyć klocki i kołki zabiezpieczające, najpierw gorny, potem blaszkę i dolny kołek
34- założyć koło i przykręsić fest śrubami
35- założyć kołpaczek firmowy
36- powiedzieć, "O KURWA, ALE JESTEM ZDOLNY"

Teraz opis kosztów części
1- kołki ustalające, 4szt, sprężyny kołków, miseczki 4szt, sprężyny szczęk, oringi pod tarczę i przelottki dźwigni ręcznego w ASO 41 zł
2- tarcze kotwiczne szt 2 240 w ASO
3- łożysko półosi krótkiej 2szt 360 zł ASO
4- tarczobębny + szczęki ja wykukałem dzięki LOB za 270 z przesyłką
5- osłona gumowa przegubu 50 zł szt 1

Teraz panowie oświadczam, że robocizna w pewnym warsztacie pod wawą kosztuje 100 zł od strony.
Oceńcie sami, czy chcecie ćwiczyć samemu. jeśli są chętni mam nadzieję, że ten tekst może im się przydać.
Pozdrawiam, Janusz z ręcznym jak brzytwa



[ wiadomość edytowana przez: alicia dnia 2005-03-29 14:28:47 ]