MotoNews.pl
  

Polski Fiat 130 P

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie

Mam dzis dla Was drodzy miłosnicy samochodów z FSO małę zadanie

Kto wie cokolwiek o samochodzie Polski Fiat 130p

Jedyne co mam pewnego o nim to pocztówka wydana przez FSO z jego rysunkiem, wynika z niej ze w 1974 montowalismy i ta limuzyne

Na google znajdziecie sporo informacji o fiacie 130 ogólnie, mnie interesuja szczegoly tego co w polsce bylo montowane

na zdjeciu jest wersj 4d (limuznya jak się patrzy !) , była też wersja Coupe ale chyba nie w polsce

poza tym jeśli macie jakies fajne zdjęcia i opisy do 132p czy 127p to ślijcie, a jak macie coś o 128p (3p i coupe) albo o 131p to tym bardziej !

Pozdarwiam
Luchio
  
 
fiat 130 wprodukowano wszystkiego mniej niż 10.000szt!
w polsce nie PRODUKOWANY.
dla celu propagandowego mogli złożyć ze standartów kilka sztuk
produkowano 2 wersje belinę 4d i coupe 2d.
tak jak były inne wozy składane w fso 131p 132p 128-3porte!
silnik 3.2litra typowo165 hp.
jednostka v6 brat v8 ferari.
  
 
Cytat:
dla celu propagandowego mogli złożyć ze standartów kilka sztuk
produkowano 2 wersje belinę 4d i coupe 2d.



I o te kilka sztuk mi chodzi !!

Na pocztówce jest wersja 4d podpisana jako 130p, na atrapie widać znaczek Polski Fiat

Nie licze na to ze sie którys zachowal, ale moze jakas wzmianka w prasie lub coś...

dla scisłości: Powstało 15100 egz. wersji Berlina i 4491 egz. Coupe.
przynajmniej tak znalazlem w necie

Luchio
  
 
no tak pomyliłem się 2X ilość .
poziom kontaktów fiat-fso w tym czasie był na takim poziomie że,
w fso montowano wszystkie modele z palety fiata z wyjątkiem 128
ale w zamian polska zastawa 1100p!
z polskich komponentów w fiacie 130p był tylko znaczek >polski fiat< i z boku licencja fiat !
  
 
Cytat:
2004-09-06 19:31:51, automatic pisze:
....
silnik 3.2litra typowo165 hp.
jednostka v6 brat v8 ferari.


mam pytanie...
o który silnik Ferrari V8 chodzi jeśli mowa o tak blisko rodzinnym pokrewieństwie?
  
 
Sprowadzano dosłownie po kilka fiatów 130 w obu wersjach (więcej 4-drz.) ale to był bajer na tamte czasy, każdy chciał się choć trochę przejechać taką bryką. O ile pamiętam miały silniki 3200ccm i 6 cyl., el. podnośniki na wszystkie szyby, fabryczne radio i inne bajery. Miałem przyjemność nimi jeździć ale nie za dużo bo były to auta dla VIPów i uszkodzenie takiego samochodu byłoby potraktowane jako sabotaż. Najlepiej wspominam fiata 128 sport - to autko śniło mi się po nocach, następca 128 3p to już nie to samo.
  
 
co do pochodzenia silnilka :
zaczepiłem kiedyś posiadacza 130 na parkingu-
był tak samo pomerdany jak ja !
omawialiśmy wszystko w tym samochodzie od wydechu po
tylne niezależne zawieszenie .
zeszliśmy na temat unifikacji podzespołów fiata.
wtedy usłyszałem że konstrukcja v6 fiata powstała w oparciu
o jednostkę v8 ferrari-nie pytałem jaki model bo ich nieznam!
wyjaśnienie znając fiata z tych lat -racjonalne.
jak widzę w ikonce masz 6-cylindrowca z lat 60-tych
jest to starszy brat 1300/1500 ?/upraszczając -+2 cylindry/?
np.1500 /2300?
widziałem te wozy ale z daleka-napisz coskolwiek!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
widzialem fotki tego silnika 2300, wyglada dokladnie jak ten znany z 1500 tyle ze od 2 cylindry dluzszy

naprawde robi robi wrazenie
  
 
Cytat:
2004-09-07 10:02:36, automatic pisze:
co do pochodzenia silnilka :
zaczepiłem kiedyś posiadacza 130 na parkingu-
był tak samo pomerdany jak ja !
omawialiśmy wszystko w tym samochodzie od wydechu po
tylne niezależne zawieszenie .
zeszliśmy na temat unifikacji podzespołów fiata.
wtedy usłyszałem że konstrukcja v6 fiata powstała w oparciu
o jednostkę v8 ferrari-nie pytałem jaki model bo ich nieznam!
wyjaśnienie znając fiata z tych lat -racjonalne.
jak widzę w ikonce masz 6-cylindrowca z lat 60-tych
jest to starszy brat 1300/1500 ?/upraszczając -+2 cylindry/?
np.1500 /2300?
widziałem te wozy ale z daleka-napisz coskolwiek!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Przypadkiem jestem posiadaczem katalogów motororyzacyjnych z lat siedemdziesiątych i obawiam się, że to pochodzenie silnika 3200 od V8 Ferrari to mit. W tych czasach Ferrari robiło tylko silniki V6, V12 i 12 cylindrowego boxera.
  
 
no to trafiłem na bajkopisarza
a tak się przyjemnie gadało -
pewnie to był gośc co łapie taaaaaaaaaaaaaaakie ryby
dzięki za sprostowanie .
wniosek: każda pliszka..................
  
 
A propos fiacików: W Wawie na rogu ulic Topiel i Tamka stoi od jakiegoś czasu piękny niebieski fiacik 133 (tak przynajmniej widnieje na emblemacie) - wygląda trochę jak hybryda 127 (przód) i 126 (tył). Pierwszy raz widziałem takie cudko, więc przepraszam za moje niezbyt fachowe wynurzenia. Jeśli ktoś ma okazję, warto obejrzeć, bo jak znam życie i polską mentalność, pewnie niedługo pójdzie na złom...
  
 
he he
patrz na post -fiat 133 czy.......
  
 
Czy papieski Fiat 130 był jednym z tych legendarnych Polskich Fiatów 130p?



Z doniesień prasowo - telewizyjnych wynika, że ten papamobile stoi w garażu w Niepokalanowie. jeżeli tak, to czy istnieje jego w miarę aktualne zdjęcie?

Pozdrawiam
Rafał
  
 
Cytat:
2004-09-06 19:31:51, automatic pisze:
(...) produkowano 2 wersje belinę 4d i coupe 2d...


Berlina i Coupe były wizualnie zupełnie inne - sedan wyglądał jak wyrośnięty 132 a coupe podchodziło trochę pod Forda Granadę Mk. 2 (oprócz przodu) ale co najciekawsze - powstał też sedan na bazie Coupe
Prawdopodobnie jednego z "polskich" 130p widać na zdjęciu przedstawjającym Edwarda Gierka w PF 125p Jamniku kabriolecie gdy otwierano Trasę Łazienkowską - widać właśnie kawałek 130.

PS. Parę lat temu jeździł po Łodzi jasny (taka "kość słoniowa") 130 berlina (może 130p?).
  
 
Witam
Bardzo ciekawy temat i nie do końca wyjasniony.Ja równiez posiadam owa widokówkę rysunkiem Polskiego Fiata 130 p i to wszystko co wiem w temacie/ choć nie ukrywam ze chętnie dowiedziałbym sie o wiele wiecej/Ale mam pytanie dotyczace innego modelu robionego w FSO ze standartów a mianowicie chodzi mi o fiata 128 3p.Czy fiaty te miały z boku znaczek licencja fiat i ile dokładnie sztuk zmotowano na Żeraniu tych aut.Może ktoś ma foty Polskiego Fiata 128 3p .
P zdr
  
 
Cytat:
2005-10-23 02:29:06, Mikry pisze:
Berlina i Coupe były wizualnie zupełnie inne - sedan wyglądał jak wyrośnięty 132 a coupe podchodziło trochę pod Forda Granadę Mk. 2 (oprócz przodu) ale co najciekawsze - powstał też sedan na bazie Coupe Prawdopodobnie jednego z "polskich" 130p widać na zdjęciu przedstawjającym Edwarda Gierka w PF 125p Jamniku kabriolecie gdy otwierano Trasę Łazienkowską - widać właśnie kawałek 130. PS. Parę lat temu jeździł po Łodzi jasny (taka "kość słoniowa") 130 berlina (może 130p?).


Ta wersja copupe nazywała sie fiat 130 Opera i troche przypominała auto kombi
  
 
130 sedan pierwszej serii jest moim marzeniem i obsesją
Kiedyś się w końcu bujnę do niemiec z 4 tysiami ojro i zanabędę takiego
  
 
A oto one:
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Image Hosted by ImageShack.us
Wiecie - zawsze jak popatrzę jakie samochody kiedyś produkował FIAT to widzę, że strasznie ta firma podupadła.
  
 
Cytat:
2005-10-23 03:09:35, Grzech pisze:
Wiecie - zawsze jak popatrzę jakie samochody kiedyś produkował FIAT to widzę, że strasznie ta firma podupadła.



  
 


Właśnie ten, ale w kolorze ciemnym zielonym mniam mniam