MotoNews.pl
  

Regulator zapłonu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Tak jak w temacie, a mianowicie chodzi o podciśnieniowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu. Czy w modelach 1.5 i 1.6 GLE są one zamienne, czy może jednak inne ?
HELP !!!
  
 
O podciśnieniowych tak daleko pamięcią nie sięgam bo dawno takiego cuda nie miałem ale Całe aparaty były różne bo gdy miałem 1,5 SLE - turbo to jeździłem na aparacie 1,6 (mocniejsze sprężynki reg. odśrodkowego) i lepiej mi chodził. tyle że zawsze po ustawieniu zapłonu na lampę robilem małą poprawkę "na wyczucie".
  
 
Podciśnieniowe regulatory są inne. ten z 1.5GLE daje dwa razy mniejsze kąty wyprzedzenia
  
 
Cytat:
2004-09-07 02:04:11, JerryP pisze:
bo gdy miałem 1,5 SLE - turbo


Wow oryginalne turbo FSO
Podziel się wrażeniami jak się tym jezdziło,i czy duzo tego wypuścili,w ogóle jesli to nie problem za kazdą wiadomośc będę wdzięczny
  
 
O ile wiem to był tylko jeden prototyp zrobiony w OBR i troszkę miałem okazję nim pojeździć. Rwał asfalt i szafa się zamykała ale w mieście palił ponad 15l., nie wiem ile jeździł ale więcej stał na wystawach np. w hotelu Viktoria w W-wie. Odkupiłem go z fabryki ale coś walnęło i chłopcy mi zabrali sprężarkę a dali gaźnik na którym wyciągałem do 170 km/h a palił na trasie przy 120km/h ok. 7 l/100. Turbo już do mnie więcej nie wróciło ale wtedy miałem służbowe auto a polonkiem jeździła moja żona więc mi nie zależało a dziś chętnie bym ten sprzęt odzyskał.
  
 
odswiezam watek bo mam pytanie jakie sa objawy uszkodzonego
regulatora podcisnieniowego gle
  
 
silnik moze mieć problemy z przejsciem - dziura w obrotach. Obserwuj cięgno reg. podciśnieiowego i dodawaj gazu - jak sie ruszy i wróci to znaczy że działa.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
działa tylko dlaczego do ok 3 tysobr ma
mula a powyzej dostaje kopa slyszalem ze
to moze byc regulator
  
 
może ale nie musi, a co z regulacją gaźnika?
  
 
Wedlug katalogu to do poloneza za doplata mozna bylo sobie dolozyc turbine.Moc samchodu wynosila 95 KM.
  
 
jezdzi na gazie a na benie niewiem. A i zauwazylem ze tak przy przyspieszanie z niskich obrotow sza rpie co chwile ale tylko do 2tys
  
 
Cytat:
A i zauwazylem ze tak przy przyspieszanie z niskich obrotow sza rpie co chwile ale tylko do 2tys


Znam to, miałem już taki przypadek - okazało się, że był uszkodzony regulator zapłonu.
  
 
No to ja też dorzucę się ze swoim problemem i licze na pomoc. Gdy przyśpieszam na 2 biegu przy 2000 obr. słyszalne jest wyraźne dudnienie jakby opóźniony zapłon. Po przekroczeniu 2500 obr objaw znika i silnik ochoczo rwie do przodu. Na 3 biegu pojawia się to ok. 1500 obr. Gdy przyśpieszam bardzo powoli jest to (to dudnienie) słabsze niż wtedy gdy gwałtownie. Cięgno podciśnieniowego przyśpieszacza zapłonu porusza się gdu dodaje gazu ale gdy mechanicznie przesuwam to cięgno sróbokrętem to nie słychać żadnej reakcji w silniku jakby zapłon dalej był taki sam. Podejrzewam, że właśnie podcisnieniowy przyśpieszacz pomimo, że porusza się cięgno nie powoduje przyśpieszenia zapłonu. Czy możliwe jest takie uszkodzenie aparatu ? Próbowałem juz opóźniac i przyśpieszać zapłon ale ciągle jest tak samo. Czy oprócz zapłonu coś innego może byś przyczyna tego "dudnienia" ?
  
 
Cytat:
2005-08-12 23:16:38, DF pisze:
No to ja też dorzucę się ze swoim problemem i licze na pomoc. Gdy przyśpieszam na 2 biegu przy 2000 obr. słyszalne jest wyraźne dudnienie jakby opóźniony zapłon. Po przekroczeniu 2500 obr objaw znika i silnik ochoczo rwie do przodu. Na 3 biegu pojawia się to ok. 1500 obr. Gdy przyśpieszam bardzo powoli jest to (to dudnienie) słabsze niż wtedy gdy gwałtownie. Cięgno podciśnieniowego przyśpieszacza zapłonu porusza się gdu dodaje gazu ale gdy mechanicznie przesuwam to cięgno sróbokrętem to nie słychać żadnej reakcji w silniku jakby zapłon dalej był taki sam. Podejrzewam, że właśnie podcisnieniowy przyśpieszacz pomimo, że porusza się cięgno nie powoduje przyśpieszenia zapłonu. Czy możliwe jest takie uszkodzenie aparatu ? Próbowałem juz opóźniac i przyśpieszać zapłon ale ciągle jest tak samo. Czy oprócz zapłonu coś innego może byś przyczyna tego "dudnienia" ?



Od jakiegos czasu mam podobne objawy. Jak dokładnie zdiagnozowac regulator? Oprócz sprawdzenia czy sie cięgno rusza.


[ wiadomość edytowana przez: KraseK dnia 2006-06-04 14:10:11 ]
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-15 15:21:58 ]