MotoNews.pl
  

[126p] Dystanse, gdzie, za ile, po co???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
mam pytanie o dystanse , a fsumjie to kilka pytań :
Czy ktoś z was na tym jeździ???
Jak to wpływa na zachowanie się samochodu??
O jakiej szerokości najlepiej założyć na przód, tył??
Jaka jest cena zrobienia takiego czegoś u tokarza, a jaka cena np. ze sklepu???


Słyszałem że to świetna sprawa, i ja też ta sądze ( tak mi sie wydaje) , więc myślałem nad zakładaniem tego do siebie ( po zrobieniu zawiechu bo narazie to mam prześwit lepszy niż Wrangler ) no ale nic nie zrobie bez poradzenia się kogoś, a nie znam lepszego miejsca na zdobycie takowej wiedzy niż To forum...
Pozdro
  
 
dystanse na allegro
a tak pozatym to mozna sciagnac z dfa lub poldka z tarcz hamulcowych
  
 
daj sobie spokoj z dystansami ze stali....
  
 
Cytat:
"daj sobie spokoj z dystansami ze stali.... "



ZoLt4r, t z czego ??? z alu??? Prosze specjaliste o rade..
  
 
no najlepiej alu... tymi ze stali mozna jedynie zabic kogos...
  
 
Dokładnie dystanse ze stali jeszcze o takiej grubości to porażka, są ciężkie jak cholera.

wuszy napisz do czego wykorzystujesz tego kaszla i jakie masz koła.
  
 
KJS-y to to napewno nie będą. Szutrów raczej tesh nie mam w okolicy . Ogólnie to maluszek będzie wykożystywany do poszalenia po aswaldach (parkingi, drogi nocą) ale full rajdówka to to nie będzie, do szkoły tesh czasem mykne, bo narazie to maluszek stoi i czeka na zawieszenie twardsze. Jak z alu to będą cholernie drogie pewnie?!?!?!
A mój budżet wynosi tyle ile sobie zarobie, czyli mało
Chodzi o to żeby autko ogólnie lepiej się trzymało drogi, nie musi zaraz mieć kól poza nadkolami, to w pżyszłości jak nazbieram doświadczenia... , czy takie dys 1 cm mają jakiś sęs???
  
 
Jak dasz dużo dystansów to auto będzie mniej zwrotne, np ciężej będzie obrócić je za pachołkiem. Będzie też troszke gorzej skręcać. Nie ma złotego środka, ustawienia należy dobierać pod dane zawody i styl jazdy. Jedni wolą gdy auto jest bardziej podsterowne, drudzy wolą gdy ucieka tył. Generalnie plusem dystansów jest większa stabilnośc przy dużych prędkościach, dlatego poszerza się rozstaw kół w mocnych A-grupowych maluchach.

Tobie proponuje, żebyś dał sobie spokój z dystansami i lepiej te pieniądze przeznaczył na lepsze zawieszenie np. na bilsteiny.
A jeśli już koniecznie chcesz mieć dystanse to zajrzyj TUTAJ
  
 
RING


ja osobiscie jeżde z tyłu na 23mm z przodu 17mm z tego wzgledu że felgi maja słabe et , natomiast przy felgach z cc widac że auto jest zdecydowanie szersze
  
 
ja niestety mam wlasnie stalowe i to az 16sztuk tych z duzego fiata po 5mm szutka czyli 2cm na koło. auto sie zdecydowanie lepiej trzyma ale na pacholkach na nawrotach to trzeba niezle zarzucic... no i jak wzialem te wszystkie 16sztuk w łape to juz sobie zalatwilem blache alu i jak bedzie czas dotocze sobie aluminiowe bo wazy to gowno niesamowicie duzo...
  
 
Cytat:
2004-09-24 23:38:37, Krzyh00 pisze:
ja niestety mam wlasnie stalowe i to az 16sztuk tych z duzego fiata po 5mm szutka czyli 2cm na koło. auto sie zdecydowanie lepiej trzyma ale na pacholkach na nawrotach to trzeba niezle zarzucic... no i jak wzialem te wszystkie 16sztuk w łape to juz sobie zalatwilem blache alu i jak bedzie czas dotocze sobie aluminiowe bo wazy to gowno niesamowicie duzo...



to troche lipa te z kanta ponieważ nie masz wogóle pierścienia na które siada koło , tzn że jeździsz na samych śrubach(szpilkach) które to wszystko trzymają
  
 
dystanse aluminiowe 20mm
dystanse aluminiowe 10mm
ale te ceny....
  
 
To ladnie.Te ceny to sa chyba z kosmosu?Wedlog mnie ogromna przesada.O wiele lepiej zainwestowac te pieniadze jak juz kolega wspomnial w zawiesznie..
  
 
Cytat:
2004-09-25 15:15:50, her_us pisze:
To ladnie.Te ceny to sa chyba z kosmosu?Wedlog mnie ogromna przesada.O wiele lepiej zainwestowac te pieniadze jak juz kolega wspomnial w zawiesznie..



Albo poszukac felg o mniejszym ET.
  
 
A wie ktos moze jak z dystansami w DF-ie ??
  
 
no własnie ja poszezyc DF-a hahaha
  
 
Cytat:
2004-09-25 22:38:07, Sir_Mirras pisze:
A wie ktos moze jak z dystansami w DF-ie ??



Tak samo jak w maluchu bo:

-ten sam rozstaw śrub
-takie same śruby (w sensie M12 bo gwint inny)
-taka sama średnica kołnierza na felgę (czy jak on się tam zwie)


P.S. Co do cen to wcale nie sa takie aż strasznie drogie te dystanse z allegro. Tzn można znaleźć tańsze ale niedużo. Niestety materiał jest strasznie drogi. Zrobiłem mały wywiad i metr bieżący walca o śr 140mm wykonany z aluminium PA6 kosztuje ok 950zł Na dystans o grubości 2 cm potrzebujecie ok 3cm bo jeszce odpad i kołnierz centrujący felgę. To wychodzi ok 30 zł za dystans. Do tego dloiczcie sobie pracę tokarza więc za jeden dystans śmiało można liczyć ok 50 zł albo więcej. A po doliczeniu prowizji itp. komplet dwóch dystansów bedzie ksoztował ok 150 zł. Czyli wszystko się zgadza neistety.



[ wiadomość edytowana przez: strongi dnia 2004-09-26 00:35:43 ]
  
 
hehe dlatego bylem sprytniejszy i zalatwilem sobie blache alu ze skupu zlomu, tam jest cena chyba ze 4 zety za kilogram i jak bedzie czas bede kroil dystanse
  
 
Cytat:
2004-09-26 00:54:00, Krzyh00 pisze:
hehe dlatego bylem sprytniejszy i zalatwilem sobie blache alu ze skupu zlomu, tam jest cena chyba ze 4 zety za kilogram i jak bedzie czas bede kroil dystanse



A jaką masz pewność że to alu ze złomu jest dość wytrzymałe?? Bo to przecież nie może być jakieś dziadostwo.
  
 
jesli ma centymetr to jest to pa6 badz pa11