MotoNews.pl
  

[126]Blokujące się zawory HELP!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po lekkim przegrzaniu nie mogłem zrobić pełnego obrotu wałem korbowym.
Rozebrałem silnik i wymienilem cylindry z tłokami i pierścieniami na nowe (na starych były widoczne ślady udeżania - przed chwilą do tego doszedłem - zaworów tych wewnętrznych i trochę zewnętrznych).
Złożyłem go do kupy i jak chcę wyregulować zawory to mi się znów blokuje silnik(
Laski popychaczy wyglądają na proste...co się mogło stać???
Zaraz zwariuje z tym silnikiem(((

[ wiadomość edytowana przez: koniu dnia 2004-10-11 23:05:41 ]
  
 
a zawory chodziły luźno w głowicy (w prowadnicach) jak ściągnąłeś sprężyny??
  
 
zaworów nie rozbierałem jeszcze...bo już mam dość na dziś, ale czy zwory po lekkim przegrzaniu mogły się tak zjebać??
Poprostu jak bym wrzucił silnik i wzioł malca na hol (bo na 100% nie odpali bo podobnie było przed wymianą cylindrów) było by wielkie stukanie, a robiąc to z pychu koła się blokują (wiadomo mniejsza prędkość i siła).
Zawory do wymiany czy coś innego jescze poleciało??Głowica była splanowana na 1,5 mm.
  
 
To moze byc wina zaworow czy cos innego polecialo???
Sa jakies przeciw wskazania zeby przelozyc zawory z drugiej glowicy??
  
 
sa przeciw wskazania, zawory sa podocierane do jednej glowicy, moze klawiatura sie zatarla
  
 
Cytat:
2004-10-11 19:00:47, dolar1 pisze:
zaworów nie rozbierałem jeszcze...bo już mam dość na dziś, ale czy zwory po lekkim przegrzaniu mogły się tak zjebać?? Poprostu jak bym wrzucił silnik i wzioł malca na hol (bo na 100% nie odpali bo podobnie było przed wymianą cylindrów) było by wielkie stukanie, a robiąc to z pychu koła się blokują (wiadomo mniejsza prędkość i siła).



fajne metody.... Jak mialem praktyki w ASO daewo to przyciagneli nexie DOHC. gosciowi "nie krecil sie" silnik, wiec sprobowal z holu. W efekcie 8 z 16 zaworow zrownalo sie z plaszczyzna glowicy.... A wystarczylo odstawic auto do cieplego garazu (byla zima) poczekac az lód w ukladzie chlodzenia roztopi sie i zalac plyn... Ale coz, nie kazdy musi wiedziec ze pompa cieczy w nexii napedzana byla paskiem zebatym...

Toboe tez radzilbym propby pokrecania walek wykonywac z uzyciem klucza, a nei pchania czy holowania, bo szkody powstale w wyniku stosowania takich metod moga znacznie przewyzszac koszt usuniecia przyczyny niemoznosci pokrecania walem...
  
 
A poskładałeś dobrze rozrząd? Co rozumiesz przez lekkie przegrzanie silnika? nierozumiem jak mogło dojść do spotkania zaworów z tłokami masz splanowaną głowice 6mm?
  
 
Cytat:
Toboe tez radzilbym propby pokrecania walek wykonywac z uzyciem klucza, a nei pchania czy holowania, bo szkody powstale w wyniku stosowania takich metod moga znacznie przewyzszac koszt usuniecia przyczyny niemoznosci pokrecania walem...


Ja nie znałeem wtedy przyczyny blokowania się silnika...
Cytat:
A poskładałeś dobrze rozrząd? Co rozumiesz przez lekkie przegrzanie silnika? nierozumiem jak mogło dojść do spotkania zaworów z tłokami masz splanowaną głowice 6mm?


Rozrządu nie dotykałem, ani wału. A głowice mam na 1,5mm... możliwe że głowica może być do wywalenia???
  
 
Cytat:
sa przeciw wskazania, zawory sa podocierane do jednej glowicy, moze klawiatura sie zatarla


Klawiaturka jest ok....
czyli z przekładki nici??
  
 
A czy przy kreceniu wałem korbowym zawory próbują sie wogle otwierać czy stoją w miejscu?
  
 
no właśnie chcą się otwierać ale blokują się na tłoku...
no i wiadomo ze jak sie spotkaja z tlokiem to staje caly silnik

[ wiadomość edytowana przez: dolar1 dnia 2004-10-11 21:34:25 ]
  
 
Dziwna sprawa.A zawory masz dobrze ustawione?
  
 
Cytat:
Dziwna sprawa.A zawory masz dobrze ustawione?


Właśnie nie mogę ustawić przez to luzów bo nie zrobie pełnego obrotu.Jak ustawię na jednym cylindrze dobrze (nawet 20 i 25) przekręce kołem pasowym kawałek i silnik staje po te ustawione zawory (a szczególnie ten od wewnątrz - to chyba ssący;zawsze miałem z tym problemy) wali o tłok....

Normalnie ja mam śmiesznego tego malucha....jak się coś popsuje to już na amen
  
 
a z kad masz pewnosc ze to zawor wali o tlok, bez klawiatury da rade obrocic walem >>? moze popychacze sa zle wlozeone.
  
 
hmm.. jak dla mnei nie mozliwe ze zawór z tłokiem sie spotyka...
  
 
jak dla mnie rownierz obroc walem bez klawiatury, moze tloki zle wlozyles i korby sie opieraja o walek albo moze sa cylindry zle zalozone.
  
 
No ale jak zawory mogą spotkać się w tłokami skoro wcześniej się nie spotykały?? Może coś z wałem jest nie tak??
  
 
wiecie co ja mam glowice 3mm i nic isie nieblokuje tylko: raz mialem taka przypadlosc z echcialem (po zlozeniu silnika) wyregulowac zawory to n a1 cylindrze (od strony rozrzadu) moglem ustwaic a n a2 cyl. nie, bo niemoglem obkrecici walem ,a wiecie co bylo ?? nie wrzucilem na luz skrzyni biegow i poprostu ilnik si eblokowal niby taka blacha sprawa ale przyspozyla wiele problemow
  
 
Mi kiedyś przez moją nieuwagę do komory spalania wpadła podkładka metalowa. Też nie szło silnikiem przekręcić bo akurat pod zawór wpadła