MotoNews.pl
9 Obroty silnika a prędkość ? (68630/27)
  

Obroty silnika a prędkość ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Temat troszkę banalny ale ze względu na różne opony chciałbym porównać wasze prędkości w stosunku do obrotów silnika. U mnie na V biegu przy prędkości 100 km/h mam 3200 obr. Przy obrotach 3500 mam 110 km/h. Mam chyba przykręcony gaz na 2 przepustnicę bo od 100 do 120 zbiera się całkiem dobrze ale 130 to górna granica, mogę wcisnąć do dechy albo trochę puścić gazu a jedzie tak samo.
Jazda na trasie 3 osoby + dziecko.
Jeśli możecie zwrócić uwagę i odpisać to będę wdzięczny, pozdrawiam.
  
 
wiec tak na dannym biegu przy dannych obrotach przełożneniu mostu i oponach bedziesz miał zawsze taką samą predkość i chociaż miałbyś 5 czy 500 KM bedziesz jechał z tą sama predkością

zagladnij do warto wiedzieć tam powinna byc odpowiednia tabelka excela w celu sprawdzenia i mojemu wyszło ze przy 3200 mam 98 a przy 3500 108 km/h
  
 
a mi przy 3200ob 113 km, a przy 3500 obr. 123 km
jaki masz gaznik czy wtrysk mi na wtrysku na 4 biegu do 150
  
 
Mam jeszcze jedno pytanko - mam zamontowany "jugosłowiański" most - czy wszystkie poldki w przedziale lat 91-93 były w nie wyposażone? Jeśli tak to przełożenie mostu wynosi 4,1 czy może u mnie jest inne ?
  
 
Cytat:
2004-11-02 09:38:51, CARORACER pisze:
jaki masz gaznik czy wtrysk mi na wtrysku na 4 biegu do 150


jechałem na wszystkich świetych w 5 osób + bagaże w sumie auto przeładowane moze o jakies 50kg i na autostradzie na 4 biegu od biedy 130 pojechał przy 5000 obrotach ... na 5 udało mi sie wycisnąć 145 km/h .. troche mnie to zaskoczyło, ale z drugiej strony obciążenie zrobiło swoje ..przy podjezdzie na autostradzie Wrocław-Gliwice przy gazie w deche jechałem z jakies 85km/h .. normalnie szok, ale inne (przeciętne) auta tez wymiękały ..poza tym -dodam będąc juz przy głosie - jeszcze jednym niemiłym skutkiem tej wyprawy było średnie spalanie na poziomie 10l/100 km w trasie (sic!).. Konkludując Poldkiem miło sie jezdzi w 2 góra 3 osoby :]
  
 
Dziś jechałem autostradą i na V biegu osiągnaąłem 4.500obr/min. Zgod1nie z tabelą jest to 159-160km/h. , a na prędkościomierzu miałem 152km/h. To znaczy ,że prędkościomierz zaniża ?
  
 
Cytat:
Mam jeszcze jedno pytanko - mam zamontowany "jugosłowiański" most - czy wszystkie poldki w przedziale lat 91-93 były w nie wyposażone? Jeśli tak to przełożenie mostu wynosi 4,1 czy może u mnie jest inne ?


O ile wiem wszystkie Polonezy mialy polskie mosty. Jezeli masz jugola to moze zostal przelozony ze starego 125p (wtedy ma przl. 4,1)?

Adamus
  
 
Cytat:
2005-01-08 02:08:06, mati_lecha pisze:
Dziś jechałem autostradą i na V biegu osiągnaąłem 4.500obr/min. Zgod1nie z tabelą jest to 159-160km/h. , a na prędkościomierzu miałem 152km/h. To znaczy ,że prędkościomierz zaniża ?



surowe porownywanie predkosci i obrotow nic nie daje .. znaczace sa tu takie warunki jak siła i kierunek wiatru, nachylenie drogi, i obciązenie .. ja na autostradzie jak mialem na pokladzie nawet ciut wiecej niz przewiduje ładownosc to na 4 biegu przy 5000 obrotach lekko pod górke mialem z biedą 130 km/h ... wiec porownywanie obrotow z predkoscia jest moze dobre ale na hamowni
  
 
Cytat:
2005-01-08 14:12:56, pablo_fso pisze:
na 4 biegu przy 5000 obrotach lekko pod górke mialem z biedą 130 km/h ... wiec porownywanie obrotow z predkoscia jest moze dobre ale na hamowni



U Ciebie by się zgadzało tylko u mnie tak jakby prędkościomierz zaniżał.
  
 
Cytat:
2005-01-08 14:12:56, pablo_fso pisze:
surowe porownywanie predkosci i obrotow nic nie daje .. znaczace sa tu takie warunki jak siła i kierunek wiatru, nachylenie drogi, i obciązenie .. ja na autostradzie jak mialem na pokladzie nawet ciut wiecej niz przewiduje ładownosc to na 4 biegu przy 5000 obrotach lekko pod górke mialem z biedą 130 km/h ... wiec porownywanie obrotow z predkoscia jest moze dobre ale na hamowni


Czyli Twoje auto moze jezdzic dana predkoscia z roznymi predkosciami obrotowymi silnika na tym samym biegu . Szkoda ze moj tak potrafi tylko przy wciskaniu sprzegla
  
 
Cytat:
2005-01-08 14:12:56, pablo_fso pisze:
surowe porownywanie predkosci i obrotow nic nie daje .. znaczace sa tu takie warunki jak siła i kierunek wiatru, nachylenie drogi, i obciązenie .. ja na autostradzie jak mialem na pokladzie nawet ciut wiecej niz przewiduje ładownosc to na 4 biegu przy 5000 obrotach lekko pod górke mialem z biedą 130 km/h ... wiec porownywanie obrotow z predkoscia jest moze dobre ale na hamowni



Nasz racje i jej nie masz. Bo jest pytanie o czym jest ta dyskusja

Obroty silnika z prędkością jazdy są powiązane czysto mechanicznie.
(o ile pominiemy błędy wskazań prędkościomierza)

Natomiast od warunków drogowych (wiatr, pod górke, z górki, etc.) i atmosferycznych (ciśnienie atm., wilgotnośc, etc.) zależy to czy silnik "dokręci się" to tylu, a tylu obrotów na poszczególnych biegach - co zależy od bilansu momentów oporu ruchu Poloneza kontra moment napędowy na kołach naszego Poloneza w danej chwili.
Zgadza się?


  
 
ja mam poldka 2.0 i na trasie lanosem jechal za mna brat. u mnie licznik pokazywal 150 kmh a brat mowil ze u niego w tym samym czasie bylo na liczniku 130 )

a jesli chodzi o obroty (co prawda mam nieprawidlowo wskazujacy obrotomierz - najprawdopodobniej ) to na piatce przy 110 kmh pokazywalo sie ok 3500 obrotow. powinno byc mniej
  
 
Mierzycie i mierzycie ale czym już doszliście do tego że prędkościomierz oszukuje norma fabryczna to 6% (kiedyś znalazłem w swoim pierwszym kancie świadectwo legalizacji) przy właściwych kołach i przekładni tej w skrzyni która zależy od dyfra.
Obrotomierz ten w desce to tylko kolejny dodatek w autku a nie przyrząd pomiarowy tak więc traktujmy go z przymryżeniem oka a nie tak poważnie.
Wniosek jak zwykle prawda leży obok.
  
 
ja właśnie nie wiem wszyscy traktują te dwa wskażniki jak czujniki zegarowe.....
No Panowie.....
  
 
O widze ze niektorzy tez maja krotkie biegi jak ja w swoim Poldziu.
Wyjasnijcie mi jedno jak to jest ze przy 4000 ob.min mam na v biegu 120 (moze ciut wiecej) skoro wedlug tabeli powinienem miec 135km/h.
Ja w tych tabelach wstwawilem przelozenie mostu od trucka i okazalo sie ze predkosci zaczely sie pokrywac z tymi co zmierzylem.
Albo ten obrotomierz jest o dupe potluc albo robili polonezy caro 1,5 gle z przelozeniem mostu takim jak w trucku.
  
 
otóż wydaje mi sie że mam za wysokie obroty na poszczególnych biegach np na piątce prze 100 km/h mam jakies 3300 obr/min,na 3 przy 100km/h 5300 obr/min.Sprzegło sie niby nie ślizga.Mowa o polonezie kombi 1.6 Mpi.
  
 
odsylam do dzialu warto wiedziec, przeniesienie napedu. znajdziesz tam odpowiedz. tak mi sie wydaje.
  
 
A dokładnie tutaj >>>

  
 
Cytat:
2006-06-20 15:13:32, peloponez pisze:
otóż wydaje mi sie że mam za wysokie obroty na poszczególnych biegach np na piątce prze 100 km/h mam jakies 3300 obr/min,na 3 przy 100km/h 5300 obr/min.Sprzegło sie niby nie ślizga.Mowa o polonezie kombi 1.6 Mpi.



widocznie masz wersję VAN z "krótszym" mostem ...
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-15 14:49:38 ]