Silnik od Manty B do łady?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam mozliwosc wejscia w posiadanie silnika 2.0E L-jetronic od opla manta. NIe wiecie czy istnieje szansa dopasowania go do łady?
  
 
sznasa zawsze jest - trzeba mu sie przyjzec jak jest mocowany, i trzeba sie przyjzec jak mocowana jest skrzynia - bo ta raczej musi zostac ladowska(fiatowska)

No i zmierzyc czy w ogole sie zmiesci.
  
 
Hej!

Tak "z wariata" tu wleciałem bo zobaczyłem temat

Jedna dobra rada na początek... zważ też silnik - ponieważ CIH to jest dość toporna konstrukcja - z żeliwną głowicą - silnik en waży duuużo kilogramów... jeśli zależy ci na osiągach auta to to chyba jednak nie jest najlepszy wybór
a jesli jeszcze konieczne jest pozostawienie oryginalnej skrzyni to dochodzi kwestia dorabiania flanszy... no i czy wytrzyma ona moment - może jednak lepiej założyć skrzynię oplowską i przerobić mocowania skrzyni i ew. wał
jesli skrzynia w Ładzie ma taki sam kołnierz jak z Fata 125 to mogę porównać i przyłożyć - bo zupełnie przypadkiem mam silnik 2.0 CIH wyciągnięty i skrzynka z fiata też jakaś się znajdzie...

POZDR
  
 
Cytat:
2004-11-08 11:22:07, _Bartek_ pisze:
Hej! Tak "z wariata" tu wleciałem bo zobaczyłem temat Jedna dobra rada na początek... zważ też silnik - ponieważ CIH to jest dość toporna konstrukcja - z żeliwną głowicą - silnik en waży duuużo kilogramów... jeśli zależy ci na osiągach auta to to chyba jednak nie jest najlepszy wybór a jesli jeszcze konieczne jest pozostawienie oryginalnej skrzyni to dochodzi kwestia dorabiania flanszy... no i czy wytrzyma ona moment - może jednak lepiej założyć skrzynię oplowską i przerobić mocowania skrzyni i ew. wał jesli skrzynia w Ładzie ma taki sam kołnierz jak z Fata 125 to mogę porównać i przyłożyć - bo zupełnie przypadkiem mam silnik 2.0 CIH wyciągnięty i skrzynka z fiata też jakaś się znajdzie... POZDR




Wprawdzie skrzynie mam w komplecie wraz z tym calym silnikiem CIH. NIe wiecie czy calosc da rade wkomponowac do ladacznicy?

Chyba jednak za duza miazga to wszystko dopasowac

Bartek - jak mozesz obadaj czy na oko to ksztaltami pasuje - skrzynia fiata do silnika CIH
  
 
skrzynie fiat/lada sa zamienne, ale obudowa zostaje ladowska.
Mysle ze w druga strone tez to dziala.
  
 
W posiadaniu ciekawego egzemplarza Lady 2107 jest muj kolega. Samochodzik pposiada jednostkę napędową pochodzącą ponoć z fiata ritmo abarth. Jest to silnik o poj 2L, zasilany dwoma gaznikami...ale co to robi...masakra i tak sie zreszta sklada, ze jeszcze niedawno na sprzedaz byla
  
 
Witam
Od roku ponad chodzę, oglądam, mierzę, knuję, porównuje, węszę i truję d.... ,w sprawie wymiany silnika.
Oto kilka za: gotowy, sprawdzony, mocny silnik, tanio można zdobyć, w tej chwili szeroki asortyment od oszczędnego diesla, do ponad 2 litrowego smoka o poważnych osiągach za niewielkie pieniądze - od kilkaset złotych to pozornie niewiele w porównaniu z remontem posiadanego silnika ładowskiego.
Przeciw: trudności z adaptacją skrzyni biegów, mocowaniem samego silnika, ba, wrecz z umieszceniem go w komorze klasyka.
Przykłady: silnik od Samary i podobne do klasyka - umieszczenie aparatu zapłonowego chyba skutecznie zniechęca do montazu motoru w klasyku.
Silnik od opla 1600 - kształt miski olejowej i umieszcenie smoka pompy oleju "gryzie" się z belką podsilnikową
Inne silniki, np VW, pochylone, czy moga pracować w pionie?. plus jak wyżej.
Koniecznosc budowania praktycznie nowych nieseryjnych kolektorów wydechowych, konstrukcja mocowania silnika, połaczenia ze skrzynią biegów zniechęciłą mnie knucia z obcymi silnikami, najlepsze rozwiąznie to chyba jednak remont oryginału, połączony z rozsądnycm tunningiem, a więc zwiększony stopień spręzania, powiększona pojemnosc, polerowane kolektory, może zwiększone średnice zaworów i wałek od Świątka?, gażnik od Poldka (większe średnice dysz niż w ładowskim) lub 2 webery
  
 
jeszcze jest wyjście a mianowicie 2.0 od fiata 131 czy argenty i problem z głowy bo pasie bez problemu na łąpy i do skrzyni również to po co kombinować z jakimiś wynalazkami a taki silnik można naprawdę nie drogo kupić i w nie najgorszym stanie
  
 
MOim zdaniem najlepiej jest dorwac jakies 2.0(albo wiecej-ale z tej serii) tylko ze konkretnie zgrzebane - z tego co rozmawialem kiedys, to mozna wycisnac z takiego silnika spokojnie 200 konikow ponad.

Z tym ze wg. mnie tuning takiego silnika, jak i serwisowanie jest troche powiedzial bym drogie

Wersja mniej klopotliwa, a moim zdaniem dosc konkretna, to dolozenie turbiny do zwyklego silnika.

Potrzebujesz turbiny, el.pompy paliwa, kolektora wydech lekko zmodyfikowanego, gaznika(albo 2 np IDF) ewentualnie intercooler, zaworow i jazda.
Cr ladowskie przyjmuje turbine.
Teraz wiem ze zabral bym sie do silnika inaczej - tj 2 gazniki, walek i turbo bez doprezania.

A jak wiemy wraz z tanimi silnikami, przyszly(przychodza) do nas wlasnie turbiny, gazniki, intercoolery itp.

Albo wtrysk!
  
 
Mam pytanie tez związane z silnikiem 2litry ale nie od manty tylko do sierry ,ale niechcialem zakladac nowe wątku .Bo mam mozliwośc kupna silnika 2,o dohc od sierrki i niewiem czy mi sie zmiesci bo mam w garazu silnik 2,3 disla od sierry i jest poprosty jeb...........ny a skrzunia biegów to ma chyba z 1,5metra ma i tu moje pytanie czy ktos wie jakich wielkości jest silnik 2,0 i jaka skrzynia by podeszla bo disel ma bodajrze inną niz benzyna ???????????



pozdrawiam
  
 
witam,
Tak apropo pochylenia silnika VW, nie ma to za dużego znaczenia, ważne zeby w silnikach z gażnikiem gażnik był dobrze wypoziomowany. Sam silnik może być ustawiony pod róznym kątem, jeśli nam na to miska olejowa pozwala. (musimy pamiętac o smarowaniu ) To tak z grubsza. Przykładem może byc silnik diesla VW od busa( starego kwadrata) Jest to dokładnie ten sam silnik co montowany w golfie I. W golfie cylindry "ustawione są w pionie" a w busie pod kontech coś koło 45 st. silniki te różnia sie tylko miską olejową i pompa oleju.
Pozdrawiam
PRYMI