Rura doprowadzająca powietrze ...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

W moim 1.6GLI rura doprowadzająca powietrze do silnika (ten "twór" zakończony jal strzelba Rumcajsa) skierowany jest w kierunku do kabiny - koniec pomiędzy akumulatorem a kolektorem. W kilku innych Poldkach rura ta kończyła się w okolicach chłodnicy.
W związku z tym - pytanie: które położenie jest prawidłowe? Ewentualnie: jakie są wady i zalety obydwu?

pozdrawiam
PABB
  
 
Położenie prawidłowe to miejsce za prawym reflektorem, w uchwycie który znajduje się na chłodnicy, jeżeli masz LPG to tym bardziej tam powinien sie tam znaleźć - czym zimniejsze powietrze tym lepsza mieszanka powietrza i LPG sie wytwarza

Polecam szczególnie "zimny dolot" - tak jest u mnie

przepraszam za stan komry silnika (czystość) to się zmieni na wiosnę


  
 
GDA jak doprowadzisz komore silnika do takiego stanu jak w tej bialej warszawie na paradzie to sie wcale nie obrazimy.
  
 
Gda może lepsza mieszanka ale jednak się wtedy przygasza jak jedziesz na luzie ?
Z tym że u mnie nawet orzełożenie jej za akumulator na to nie bardzo pomaga.
  
 
Cytat:
(ten "twór" zakończony jal strzelba Rumcajsa)





GDA - obyś się nie pomylił. Al;e stan komory jest OK
  
 
Cytat:
2004-11-12 09:34:54, jarbar pisze:
Gda może lepsza mieszanka ale jednak się wtedy przygasza jak jedziesz na luzie ?


A "w życiu warszawy" nic takiego się dzieje, może w gaźnikowcach ale nie w GLI
  
 
No może tylko w Gaźnikowcach niestety.
  
 
Cytat:
2004-11-12 10:13:52, GDA pisze:
A "w życiu warszawy" nic takiego się dzieje, może w gaźnikowcach ale nie w GLI


No no bez takich mi tu - moj GLE nie przygasa nawet przy 120 na luzie - kwestia tylko i wylacznie ustawienia gazowni.
  
 
Mój też nie przygasa...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Moj rowniez.


[ wiadomość edytowana przez: RX dnia 2004-11-12 15:26:07 ]
  
 
Ja pier*** mi też nie przygasa czy coś mam popsute
  
 
Przed założenie stożka gazownik się zapierał że już na gazie nie będzie chodził... Zaryzykowałe,,, i bez przestawiania... chodzi idealnie :p

A jak się osiągi poprawiły Naprawdę polecam



  
 
wypas, a te niebieskie dinksy obok to co to za cudo
  
 
Mam 1.5 GLI i mam zrobioną przeróbkę z powietrzem chłodnym i muszę się przyznać że przy jeździe na luzie gaśnie silnik na LPG a na benzynie nie. A codziennie zjeżdżam z dość dużej górki i jadę z prędkością około 100 km/h.
  
 
Wielkie dzięki za informacje

Przełożyłem końcówkę rury obok chłodnicy (ponad regulatorem świateł) i ...... cóż, subiektywne wrażenia są takie, że lepiej wkręca się na obroty, poprawiła się troszkę dynamika.

Zastanawiam się natomiast nad dwoma rzeczami:
1. Dlaczego poprzedni właścieciel zamontował doprowadzenie powietrza właśnie w ten sposób ???
2. Zakładając, że przeróbka ta funkcjonowała od początku istnienia pojazdu (czyt. przed założeniem gazu) - czy mogła być powodem sporego spalania gazu (ok. 15l w cyklu miejskim) ???

BTW - dziesiej wymieniłem przewody WN i świece - jestem szalenie ciekaw, jak (czy ???) zmieni się praca silnika....

pozdrawiam
PABB

  
 
Cytat:
2004-11-12 17:02:36, PABB pisze:
Przełożyłem końcówkę rury obok chłodnicy (ponad regulatorem świateł) i ...... cóż, subiektywne wrażenia są takie, że lepiej wkręca się na obroty, poprawiła się troszkę dynamika.


I tak miało się stać, masz wreście prawidłową mieszankę LPG z powietrzem

Cytat:
BTW - dziesiej wymieniłem przewody WN i świece - jestem szalenie ciekaw, jak (czy ???) zmieni się praca silnika....


Jeżeli po tym zabiegu pojedziesz na regulację instalacji LPG to gwarantuje że będziesz mile zaskoczony i odczujesz to przy pierwszym tankowaniu
  
 
Cytat:
2004-11-12 08:41:37, GDA pisze:
Położenie prawidłowe to miejsce za prawym reflektorem, w uchwycie który znajduje się na chłodnicy, jeżeli masz LPG to tym bardziej tam powinien sie tam znaleźć - czym zimniejsze powietrze tym lepsza mieszanka powietrza i LPG sie wytwarza



Fajnie, a czy na zimę nie lepiej żeby było cieplejsze. Silnik szybciej się nagrzewa.
  
 
Ale czy bedzie mniej palił to sie okaże, zostaje jeszcze jedna kwestia, twoja świadomość tego, że wkręca się na obroty ładnie i ciekawe ile razy będzie twoja jazda wyglądała z butem w podłodze
  
 
Cytat:
2004-11-12 19:46:22, leon pisze:
Fajnie, a czy na zimę nie lepiej żeby było cieplejsze. Silnik szybciej się nagrzewa.


Leon - silnik sie nagrzewa od powietrza ? czy powietrze nagrzewa się od silnika
  
 
Cytat:
2004-11-12 20:28:31, GDA pisze:
Leon - silnik sie nagrzewa od powietrza ? czy powietrze nagrzewa się od silnika



Teoretycznie, to cieplejsze powietrze powoduje szybsze nagrzewanie silnika. Dlatego jest tam termostat. Jaki jest taki jest, ale do tego miał służyć.