Chip V-tech

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam... pokopalem troche w starszych postach ale sie nie doszukalem watku nt chipa v-techu...

...Coprawda nie jezdze espero tylko nexią 1.5 16V... ale silnik jest ten sam co w espero...

V-tech twierdzi ze chip (1250zł) daje efekty podobne do modyfikacji Turbo uciecie ok. 3sek do 100km/h...
W ziazku z tym mam pytanie, czy ktos z was juz tego chipa u siebie zamontowal i jakie byly skutki...

pozdrawiam... Zajka... zapraszam na stronke www.nexia.pl
 
 
SAM NIE WIEM CZY TO TYLE WARTUJE ALE SLYSZALEM O ESPERO 1.5 I NIBY TO PRAWDA JAK BYS MONTOWAL DAJ ZNAC BO JA MOZE GO ZAMONTUJE
 
 
ciekawi mnie to bo nexia jest lzejsza od seperanzy....
Dlatego szukam osob ktore to juz zalozyly... lub slyszaly cos na ten temat...

--
Zajka
 
 
mialo byc esperanzy... sprki za pomylke
 
 
Witam kolege.

Swego czasu jeden z naszych klubowiczów nawiązał kontakt w sprawie ww. chipa. Jednak jak przyszło do weryfikacji podanych super wyników, kontakt szybko się urwał...Wniosek z tego taki, że moim zdaniem szkoda sobie zawracać głowę, bo efekty będą napewno dużo gorsze od podawanych...

Pozdrawiam.
  
 
RACZEJ NIE TAK NA CHLOPSKI ROZUM ESPERO 2.0 10.8 0-100
A 1.5 Z 105 KM I SKRZYNIA KROTKA F16 MA 9.8 0-100 JAK NIE LEPIEJ 100%
CO WY NA TO Z TEGO WYNIKA ZE TAKIE 1.5 BIERZE 2.0 BEZ PROBLEMU MOZE JESZCZE STRUMIENNISA I PONOZEJ 9.0 JEST
 
 
Ludzie, ten kto to powiedział że chip-tuning silnika wolnossącego daje podobny efekt do turbo, to był chyba Klaudiusz Sevkovic i chciał sprzedać ten chip w telezakupach MANGO!!! Kurka, jak ten chip wyciągnie z waszych motorków 5 rumaków to będzie wszystko. Nie ma sensu marnować kasy. Lepiej już wrzucić jakaś strumienicę, stożek i wydech (odpowiednio ze sobą zgrane oczywiście)... Wzrost mocy na pewno większy a cena podobna.

BTW. Słyszeliście o tym żeby ktoś wsadził do 1.5 16v turbinkę? Ile z niej wycisnął? ze 130-140 kucy chyba się pojawiło?
O momencie obr. nie wspominam bo to po prostu poezja

[ wiadomość edytowana przez: Makaveli dnia 2003-01-01 22:03:07 ]
  
 
Cytat:
2003-01-01 22:00:18, Makaveli pisze:
Ludzie, ten kto to powiedział że chip-tuning silnika wolnossącego daje podobny efekt do turbo, to był chyba Klaudiusz Sevkovic i chciał sprzedać ten chip w telezakupach MANGO!!! Kurka, jak ten chip wyciągnie z waszych motorków 5 rumaków to będzie wszystko. Nie ma sensu marnować kasy. Lepiej już wrzucić jakaś strumienicę, stożek i wydech (odpowiednio ze sobą zgrane oczywiście)... Wzrost mocy na pewno większy a cena podobna.

BTW. Słyszeliście o tym żeby ktoś wsadził do 1.5 16v turbinkę? Ile z niej wycisnął? ze 130-140 kucy chyba się pojawiło?
O momencie obr. nie wspominam bo to po prostu poezja

[ wiadomość edytowana przez: Makaveli dnia 2003-01-01 22:03:07 ]



Dobrze powiedziane...
  
 
"Espero 1.5 16v DOHC mojego ojca (optymalizacja glowicy + chiptuning V-tech) osiaga na 5 biegu 220 km/h (budzikowe, widc prawdziwie bedzie to okolo 200-190 km/h) przy okolo 6800 obr/ min."

link
  
 
Ano, jest na stronie napisane OKOŁO 3 sek... czyli rozumując marketingowo do 3... vtech twierdzi ze silniki daewoo 1.5 16V i 1.6 16V sa odporne na modyfikacje... Potwierdzil to tez Grabowski...
Dlatego moznaby sie pokusic i odnalesc kogos kto takiego chipa zamontowal i bedzie sprawa jasna...

Moja nexia ma obecnie do 100 ok 11 sek (w zaleznosci od obciazenia)... Jakby po zalozeniu chipa spadloby to do 8 to bylbym w szoku... tfu.. jakby bylo 9 to juz bylbym w szoku...

wiec moze vtech chce mnie zaszokowac za 1250zł???

Co do Turbo... mozna wycisnąć 150KM w przypadku nexii osiągi w granicach 7,5 sek do 100... tylko cena....
Przekladka silnika na 2.0 16V 150KM ok 2,5 tys... W nexii z przekladka nie ma problemu, w espero pewnie tez... Tylko pozostają formalności, rejestracja, badania techniczne, wyzsze OC...

Jeden z naszych klubowiczow wsadzil do nexii 2.0 8V od kadzia GSi, do tego zamontowal Turbo... co ciekawe wlasnorecznie... Niezle to jezdzi juz kawalek czasu... do 100 ma ok 5,9 wiecej info na www.nexia.prv.pl

Takze, Chip chipem, jest to moze zabawka... ale jakby to ucinalo 3 sek, to ja bym sie w to pobawil za tą cenę...

--
Zajka
 
 
Wiem, ze jak napisze ten post to zaczanie sie inkwizycja i beda mnie na stosie probowali spalic...

Po pierwsze silniki Deawoo 1.5 DOHC 16v to dosc nowoczesne silniki. Jesli chcecie sie zdziwic to popatrzcie pod maske espero i jakiegos mitsubishi (ponizej 1.. Jak juz pozagladacie i poogladacie to napiszcie co widzieliscie...

Po drugie jak juzktos nie ma co pisac o samochodach to pisze o ich mocy HAHAHA Moc nie jest wazna raczej liczy sie wartosc i przebieg momentu obrotowego. Z prostego wzoru z II klasy liceum wiemy ze moc to iloczyn predkosci i obciazenia, czyli moca jedziemy a momentem przyspieszamy.

Pierwszy raz slysze zeby Pan Grabowski i Tomek Pirowski (V-tech) twierdzili, ze silniki te sa trudne w modyfikacji...
Jak zacznie chodzic forum.tuning.info.pl to zamieszcze link to postu, gdzie Tomek Pirowski wypowiada sie o tym silniku. Dla niecierpliwych to jest chyba post o tytule "Twralosc TDI i podobnych po chiptuningu" A jak ktos ma fantazje i czas to niech napisze do Pana Grabowskiego np. o modyfikacje TURBO. A jak otrzyma odpowiedz to niech sie nia z nami podzieli


W ojca Espero 1.5 DOHC 1.5 v (silnik mozemy uznac za calkowicie seryjny) zostal zalozony chip V-tech pisany przez Tomka Pirowskigo to jest tzw wersja EVO 2 . Silnik plynnie ciagnie do okolo 6000 obr. Przy szybkim wyprzedzaniu (np ciezarowka z przeciwka) da sie go ciagnac do 7000 obr bez znaczacego przepadku ciagu.
Wg. autora programu Espero powinen stabilnie emitowac moc na poziomie okolo 115 ps. Czyli chyba niezle??

Przspieszenie do 100 to okolo 10.5 bez 'chodzenia przez synchronizatory'. Rezultat jest powtarzalny. Czyli autko okolo 3-4 sek lepiej niz seria.

Podsumowujac przypadek mojego auta to sie oplaca. Chocbyscie kupili stokie z czystego zlota i strumienice z platyny to one sie sa w stanie dac znacacych przyrostow mocy i momentu, jesli wogole taki spowoduja. Ja osobiscie nie wierze w zadne strumienice naddzwiekowe dla szerokiego pasma obrotow za 199 czy 300 zl. To bajki! Dobra strumienica wyczynowa dla konkretnego zakresu obrotowego kosztuje kilka tys USD a nie kilkaset zl. Z ze stozkami to tak stary i nudny temat ze nie bede sie wypowiadal, bo po co.

Jesli ktos ma jeszcze jakies pytania, sugestie, alebo chce sie negatywnie wyrazic na temat mojego postu lub mojej osoby to podaje maila qbakog@idea.net.pl

Kuba Kogut

Kogut MotorSport
  
 
A mozesz napisac cos nt "optymalizacji glowicy"? Czy masz moze na mysli GT u Chojnackiego? Przy jakich obrotach jest odciecie po zamontowaniu chipa?
  
 
Optymalizacja... hmm duzo powiedziane. To przerobka mojego pomyslu. Wypolerowanie kanalow (bez zwiekszania srednicy), dopasowanie zaworow do przylgni, i wygladzenie paru "kantow".
To nie byla zadna przerobka u jakiegos wirtuoza, poprostu pare wieczorow spedzonych z szybkoobrotowa szlifiereczka i pasta polerska w rece.

Kuba Kogut

Kogut MotorSport
  
 
CZY TO PRAWDA ZE 115KM W ESPERO 1.5 A JAKI TERAZ JEST MOMENT I PRZYSPIESZENIE GDZIE PAN ZAKLADAL TEN CHIP W JAKIEJ FIRMIE PROSZĘ ADRES TEJ FIRMY CZY SPODZIEWALI SIĘ TAKIEGO WYNIKU PROSILBYM O SKAN Z HAMOWNI JAKA JEST CENA I DO JAKIEGO PRZEBIRGU MOŻNA TO ROBIC
 
 
Wtrąca i ja swoje trzy grosze...
1. Sam chip tuning w autach wolnossących o pojemności poniżej 2 litrów jest mało skuteczny i przyrosty moc/momentu mieszczą się w granicach 5% albo i gorzej (już jest dobrze jak nie jest gorzej - bo były i takie przykłady)
2. Urwanie samym chiptuningiem 3 sek to cud lub absurd (do wyboru ) tym bardziej w silniku mocno zaawansowanych tachnicznie jakim jest silnik 1,5 16V
3. Połączenie chiptuningu z optymalizacją głowicy już ma zdecydowanie większe szanse na urwanie 1-2 sek (choć wciąż te 3-4 są dla mnie abstrakcją)
4. Z moich dotychczasowych doswiadczeń wynika że aby urwać sekundę do setki trzeba zwiększyć moc/moment o ok. 5-10%. Urwanie więc tych 3-4 sek wychodziło by więc coś pod 25% zwyżki.. Jak znacie moje wykresy z hamwowni to ja mam na plusie ok.25% mocy.momentu i urwałem właśnie ok. 4 sekund od serii

Moje zdanie jest takie - za 1200zł można kupić SMT5 i po zestrojeniu na hamowni za ok 500zł zoptymalizować ustawienia silnika. Efekt na 200% będzie lepszy od produktu zza biurka no i będzie można go zabrac do nowego auta - że o możliwościach dalszego strojenia po nowym wydechu czy wałku nie wspomne!!
  
 
Maciek
A aktualizacja stronki kiedy będzie ?
  
 
qbakok, z tym "odporne na modyfikacje" chodzilo mi o to, ze mozna z nich cisnąć wiecej mocy, i nie ulegają uszkodzeniu...


A co do tych 3-4 sek to nie zrozumialem w koncu, czy to z obrobka glowicy czy bez....?
 
 
no dobra a teraz ja mam pytanie.

Ile daje planowanie glowicy.?????????????????

To zabieg dość prosty i tani w porównaniu z innymi można się pokusić też o wypolerowanie kanałów w głowicy... a ponieważ mamy wtedy też ściągniety kolektor ssący i wydechowy wiec dla zawziętych można by jeszcze je też obrobić......

I teraz pytanie do MaćkaGT może wkońcu powiesz co oni ci zrobili z tym kolektorem.???????? tylko go wypolerowali.??? czy coś jeszcze pozmieniali.????????????? a może wymalowali od srodka żeby się nagar nieosadzał.??????
Kiedy wkońcu się doczekamy jakiś konkretów a nie tylko skrutówki z małą ilością szczegółów????.......

Dużo ludzi zaczyna tuning od planowanie głowicy odziwo tu wszyscy zapominają o tym. dlaczego.?????????????
  
 
Planowanie głowicy jest częstą przeróbką w autach starszych, maluch, polonez, Fiat 125p. Tak przynajmniej mogę wywnioskować czytając różne fora o tuningu.
  
 
Moze go zaloze