| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
zax ŁADZIARZ była LADA 21072 '88 Konin | 2004-11-30 20:43:33 Nie ma najmniejszej różnicy jezeli to jest 21072 1300..............................bo to sa te same silniki 2105 [ wiadomość edytowana przez: zax dnia 2004-11-30 20:44:29 ] |
hejba SYMPATYCZNY GOŚĆ VW Mk I i Mk II Lublewo | 2004-11-30 20:47:17 jagbyś był z gda to bym miał ale z wawy to zadaleko |
syvo SYMPATYCZNY GOŚĆ najstarsze miasto Zagłębia | 2004-12-01 11:33:55 Nie jestem pewien!
Jeżeli mamy na myśli silnik wraz z osprzętem, to jest kilka różnic, które sobie przypominam. Mianowicie wentylator chłodnicy chociażby w mojej 2107 jest napędzany silnikiem elektrycznym, a w ładzie Adama2106 wentylator chłodnicy jest na sztywno umocowany do osi pompy wodnej. Wiem, że padło pytanie o różnice silników 1300 w 2105 i 2107, ale Adam2106 wszczepiał do swojej łady silnik 1300 właśnie. Domniemuję zatem, że mógł on pochodzić z 2105. Popytajcie zresztą Adama. Ponadto przypominam sobie, że w książce o ładzie, którą zapodałem na naszego ftp (plik "LADA2105.pdf") na str. 16. i 35., rozrysowany jest właśnie silnik 1300 z wentylatorem chłodnicy umieszczonym na osi pompy wodnej. Druga różnica, to inaczej usytuowany filtr oleju (w mojej oś filtra jest prostopadła do osi wału korbowego, a bywały równoległe do wału - książka str. 40.). Trzecia, to inna puszka odmy. Czwarta, różnej długości bagnety od oleju (mam na myśli część chwytową). To tyle!!! Pozdrawiam!!! |
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2004-12-01 15:17:51
Syvo, to wszystko to drobne szczegóły które były zmieniane w trakcie produkcji we wszystkich modelach Ład ale to wciąż dokładnie ten sam silnik typ 2105 i jego parametry niczym się nie różnią. Tak jak pisałem wcześniej - tylko pierwsze ładowskie silniki 1300 (sprzed 1980 r) miały nieco inną konstrukcję bo miały rozrząd łańcuchem - były to po prostu rozwiercane do 79 mm silniki typ 2101 czyli 1200 A co napędu wentylatora chłodnicy to też nie ma znaczenie bo tylko od Ciebie zależy jaki wiatraczek zamontować. Ja mam przykręcony do pompy z dwu powodów - wole mieć stałe pewne chłodzenie, nawet kosztem wolniejszego nagrzewania się i dlatego że w 2101 jest trochę za mało miejsca żeby wstawić wentylator elektryczny. Natomiast w pozostałych modelach (oprócz oczywiście 2102) tego miejsca jest wystarczająco. [ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2004-12-01 15:27:44 ] |
Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2004-12-01 16:57:13 A to niezle zaskoczenie dla mnie z tym mocowaniem filtra!
Ksiazke te czesto otwieram ,ale nie spostrzeglem tego nigdy(no nie bylo mi to do niczego potrzebne) A myslalem ze silnik i jego budowe to zanam dobrze! Jasny gwint - nie wiedzialem ze takie cos moze byc - z tad moze tez mocowanie inaczej bagnetu i przyslowiowej "zaslepki" nie wiem ,Zaxa czy kogos a no tak - czlowiek cale zycie sie uczy, a pozniej i tak glupi umiera |
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2004-12-01 17:53:34
Faktycznie może tak też być - w mojej poprzednie 2105 z silnikiem 1300 właśnie tak miałem zamocowany filterek |