Czym się różni silnik 1300 lady 2105 od 1300 Lady 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
PLizzz podpowiedzcie mi. Mam zamiar kupić taki od 2105 podobno są takie same jednak dla pewności wolę się spytać...
Chyba że ktoś chce sprzedać silniczek od 2107 i moze jest z Wawy .

Pozdro...
  
 
Nie ma najmniejszej różnicy jezeli to jest 21072 1300..............................bo to sa te same silniki 2105



[ wiadomość edytowana przez: zax dnia 2004-11-30 20:44:29 ]
  
 
jagbyś był z gda to bym miał ale z wawy to zadaleko
  
 
Cytat:
2004-11-30 20:43:33, zax pisze:
Nie ma najmniejszej różnicy jezeli to jest 21072 1300..............................bo to sa te same silniki 2105 [ wiadomość edytowana przez: zax dnia 2004-11-30 20:44:29 ]



Dokładnie tak, wszystkie ładowskie silniki 1300 na pasku rozrządu i pochodzące z klasycznych Ład to ten sam silnik typ 2105.
Jedynie silniki 1300 sprzed 1980 roku są inne - mają rozrząd łańcuchem.
  
 
Nie jestem pewien!

Jeżeli mamy na myśli silnik wraz z osprzętem,
to jest kilka różnic, które sobie przypominam.
Mianowicie wentylator chłodnicy chociażby w mojej 2107
jest napędzany silnikiem elektrycznym,
a w ładzie Adama2106 wentylator chłodnicy
jest na sztywno umocowany do osi pompy wodnej.
Wiem, że padło pytanie o różnice silników 1300 w 2105 i 2107,
ale Adam2106 wszczepiał do swojej łady silnik 1300 właśnie.
Domniemuję zatem, że mógł on pochodzić z 2105.
Popytajcie zresztą Adama.

Ponadto przypominam sobie, że w książce o ładzie,
którą zapodałem na naszego ftp (plik "LADA2105.pdf") na str. 16. i 35.,
rozrysowany jest właśnie silnik 1300 z wentylatorem chłodnicy
umieszczonym na osi pompy wodnej.

Druga różnica, to inaczej usytuowany filtr oleju
(w mojej oś filtra jest prostopadła do osi wału korbowego,
a bywały równoległe do wału - książka str. 40.).

Trzecia, to inna puszka odmy.

Czwarta, różnej długości bagnety od oleju (mam na myśli część chwytową).

To tyle!!! Pozdrawiam!!!
  
 
Cytat:
2004-12-01 11:33:55, syvo pisze:
Nie jestem pewien! Jeżeli mamy na myśli silnik wraz z osprzętem, to jest kilka różnic, które sobie przypominam. Mianowicie wentylator chłodnicy chociażby w mojej 2107 jest napędzany silnikiem elektrycznym, a w ładzie Adama2106 wentylator chłodnicy jest na sztywno umocowany do osi pompy wodnej.
Wiem, że padło pytanie o różnice silników 1300 w 2105 i 2107, ale Adam2106 wszczepiał do swojej łady silnik 1300 właśnie. Domniemuję zatem, że mógł on pochodzić z 2105. Popytajcie zresztą Adama. Ponadto przypominam sobie, że w książce o ładzie, którą zapodałem na naszego ftp (plik "LADA2105.pdf") na str. 16. i 35., rozrysowany jest właśnie silnik 1300 z wentylatorem chłodnicy umieszczonym na osi pompy wodnej. Druga różnica, to inaczej usytuowany filtr oleju (w mojej oś filtra jest prostopadła do osi wału korbowego, a bywały równoległe do wału - książka str. 40.). Trzecia, to inna puszka odmy. Czwarta, różnej długości bagnety od oleju (mam na myśli część chwytową). To tyle!!! Pozdrawiam!!!


Syvo, to wszystko to drobne szczegóły które były zmieniane w trakcie produkcji we wszystkich modelach Ład ale to wciąż dokładnie ten sam silnik typ 2105 i jego parametry niczym się nie różnią. Tak jak pisałem wcześniej - tylko pierwsze ładowskie silniki 1300 (sprzed 1980 r) miały nieco inną konstrukcję bo miały rozrząd łańcuchem - były to po prostu rozwiercane do 79 mm silniki typ 2101 czyli 1200
A co napędu wentylatora chłodnicy to też nie ma znaczenie bo tylko od Ciebie zależy jaki wiatraczek zamontować. Ja mam przykręcony do pompy z dwu powodów - wole mieć stałe pewne chłodzenie, nawet kosztem wolniejszego nagrzewania się i dlatego że w 2101 jest trochę za mało miejsca żeby wstawić wentylator elektryczny.
Natomiast w pozostałych modelach (oprócz oczywiście 2102) tego miejsca jest wystarczająco.


[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2004-12-01 15:27:44 ]
  
 
A to niezle zaskoczenie dla mnie z tym mocowaniem filtra!
Ksiazke te czesto otwieram ,ale nie spostrzeglem tego nigdy(no nie bylo mi to do niczego potrzebne)
A myslalem ze silnik i jego budowe to zanam dobrze!
Jasny gwint - nie wiedzialem ze takie cos moze byc - z tad moze tez mocowanie inaczej bagnetu i przyslowiowej "zaslepki" nie wiem ,Zaxa czy kogos

a no tak - czlowiek cale zycie sie uczy, a pozniej i tak glupi umiera
  
 
Cytat:
2004-12-01 16:57:13, Krzysztof-Fleszer pisze:
A to niezle zaskoczenie dla mnie z tym mocowaniem filtra! Ksiazke te czesto otwieram ,ale nie spostrzeglem tego nigdy(no nie bylo mi to do niczego potrzebne) A myslalem ze silnik i jego budowe to zanam dobrze! Jasny gwint - nie wiedzialem ze takie cos moze byc



Faktycznie może tak też być - w mojej poprzednie 2105 z silnikiem 1300 właśnie tak miałem zamocowany filterek