MotoNews.pl
  

Ogrzewanie w 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Wymieniałem ostatnio zawór nagrzewnicy(nieszczelny) i obecnie
bardzo słabo grzeje nagrzewnica.W zwiazku z tym mam pytanie
do Was co może być tego powodem. Czyżby termostat
Wskaznik temperatury po przejechaniu 20 km(dojazd do pracy)
nieznacznie jest wychylony od początku.Podejrzewam termostat
lub zapowietrzony układ.Jak najlepiej go odpowietrzyć?
Prosze o podpowiedż.
  
 
Ja stawiam na termostat, układu raczej nie zapowietrzysz (ma zbiornik wyrównawczy z tego co pamiętam) zacznij od tego to jest główna przyczyna bolączek z ogrzewaniem, termostat masz otwarty (uszkodzony) i cały czas jeździsz na dużym obiegu.

mam nadzieje że nie pomyliłem za bardzo szczegółow konstrukcyjnych Ładzianki
  
 
Ja bym proponował, abyś sprawdził po nagrzaniu (dojechaniu do pracy) czy termostat masz ciepły (dotknij ręką, tylko się nie poparz!!!) i przewody przed termostatem i za termostatem. Jeśli wszystko jest ciepłe to nie jest to wina termostatu (tzn. na pewno jest otwarty ). Jeśli za termostatem jest zimno (bodajże przewód poniżej termostatu), znaczy się termostat się nie otwiera.
Poza tym termostat to kwota 30 zł (w Wawie).
  
 
Jest problem.
Zawór nagrzewnicy gorący,leci powietrze letnie,ch%^j wie co. Ruszałem zaworem,otwiera sie chyba i zamyka normalnie.
Dzis doszedłem ze dół termostatu jest ZIMNY,nie letni,tylko zimny.
Węże od ogrzewania i do parownika,gorące.
Czy to przyczyna słabego ogrzewnia w aucie?Stwierdziłem też ze auto chyba sie nie dogrzewa tak jak powinno,ledwo na poczatek skali wchodzi wskazówka.
  
 
Witam
Luuuudzie, ma być zimny, po to włąśnie jest, zimą częśto role chlódnicy przejmuje własnie nagrzewnica, to zbyt goracy płyn w silniku, nagrzewa termostat i otwiera go by płyn krązył takze w chłodnicy, potem nieraz potrfi się zamknąc i chłodnica moze byc zimna, bo płyn kraży po krótkim obiegu, nagrzewnica po wymianie zaworu moze sie rzeczywcie zapowiterzyć, jest najwyżej w końcu, na wyskosci zbiornika wyrównaczego..
inna sprawach że w aucie po założeniu LPG czesto temperatura spada, bo czesc ciepła oddawana jest przez wtparownik i przewody ogrzewające go
zawór nagrzewnicy może być gorący, pytanie jescze czy powrót z nagrzwbnicy tez jest goracy, jesli to układ jest pewnoscia zapowietrzony. aby go odpowietrzyc trzeba wyrównać poziom w zbiorniku wyrównaczym, i upewnić że korek chłodnicy jest sprawny, (ten grzeybek pod dolną uszczelka musi być drożny, inaczej płyn ze zbiorniczka nie trafi z powrotem do chłodnicy


[ wiadomość edytowana przez: sheriffnt dnia 2004-01-08 22:08:22 ]
  
 
Wszystko się zgadza,tylko czemu tego wczesniej nie było?Wcześniej termostat normalnie sie otwierał.Teraz zaś nawet cisne auto w miescie,prubuje w garazu (ogrzewanym)na wolnych obrotach żeby sie nagrzał i otworzył,a on nic
Dumam,ze gdyby był układ zapowietrzony,to by mi sie silnik nagrzewał zbyt mocno.
A jest tak ze chłodnica zimna cała,dół termostatu też.Zawór gorący,rurki powrotnej nie sprawdzałem jeszcze.
  
 
U mnie też po wymianie zaworu auto sie nioe dogrzewa. Wskazówka maksymalnie wchodzi na poczatek zielonego pola. W korku grzeje sie normalnie - czyli dochodzi do ponad polowy zielonego i wlacza sie wentylator.

Chłopaki, a może to wpływ temperatury otoczenia. Jakbyście nie zauważyli jest ZIMA
  
 
Cytat:
2004-01-08 23:06:20, Leszek_Gdynia pisze:

Chłopaki, a może to wpływ temperatury otoczenia. Jakbyście nie zauważyli jest ZIMA



U mnie strzalka jest tak na 1/4 zielonego pola, a w kabinie cieplutko, jak wracalem dzisiaj od Mirka to mialem w kabinie 19 stopni, mam termometr.

  
 
Franc - nagrzewnica robi sie ciepła już w momencie jak wskazówka lekko drgnie na białym polu.

Jakie są skutki niedogrzania silnika?
  
 
Hey postadacze 2107!
Jezdzimy z kumplem juz rok Lada 2107 i co mi sie w niej nie podoba to uklad kierowniczy (strasznie ciezko kreci sie kierownica!) u was tez tak jest? :|

A co do ogrzewania, to tez daje wiele do zyczenia!!! Kurde, te samochody w Rosji jezdza? Przy 30st. mrozie? Ja zamarzam w tym aucie! Niby cos grzeje... ze po przejechaniu 5km przednia szyba odmarznie - nadmuch przedniej szyby chodzi, jakby chcial, a nie mogl... TEZ TAK MACIE?
JAK U WAS W 2107 CHODZI OGRZEWANIE???
Co jest z tym ogrzewaniem? Tak juz ma byc???
  
 
Niestety- w mojej tez cięzko chodzi kierownica, ale to chyba jedna z normalnych cech łady klasycznej
Kwestia przyzwyczajenia , a wspomagania - niet
Jesłi chodzi o ogrzewanie to tez mam w tej chwili podobny problem grzeje słabiutko - ale było OK(wymieniałem gaźnik, odkrecili przewody i cos sie pochrzanilo, a raczej tak jakby zapowietrzyło choc koledzy twoerdza ,ze to prawie niemozliwe . Więc cos sie po prostu musiało przytkac , albo nie otwiera sie do konca zaworek ogrzewania. Mysle tez o wymianie nagrzewnicy bo byc moze jest przytkana i nie ma odpowiedniego przepływu.
  
 
Noo wlasnie to jest motyw...
Ale co ma gaznik do ogrzewania No OK ale tez nie wim co z ta nagrzewnica...
  
 
Własnie wróciłem z garazu.Przegoniłem z sąsiadem auto,grzało sie dosc długo.Zatrzymałem sie,dałem po obrotach,i tak kilka minut,wskazówka podskoczyła w pozycje pion,ogrzewanie git,ruszyłem,przejechałem kilometr,wskazówka spowrotem na granice miedzy białym a zielonym,ogrzewanie osłabło.
Chłodnica u góry ciepła,u dołu zimna,termostat tak samo.
Diagnoza sąsiada potwierdziła moje domysły ze to termostat.takze jutro czeka mnie wymiana.
  
 
Ogoolnie to sorry za powtorzenie postu...
Chyba jestem juz zmeczony, bo dopiero przed chwila zauwazylem ze kilka pieter nizej jest juz post o tej samej (mniej wiecej) tematyce...
  
 
Grzesiek, mam deja vu sprzed roku

Moze warto bylo wziac ten 15 letni ze sklepu, kiedys lepsze czesci robili
  
 
Ten typ tak ma m( nie mówie o ładach
ale - co ma gaxnik do ogrzewania???Nic- tylko ,że do niego dochodzą przewody od chłodnicy ( ogrzewanie gaźnika) no i jak to odkręcili i przylrecili z powrotem to ogrzewanie sie generalnie "osłabiło" )) Ale tak jak pisze wyżej - nie wiem czy to moze byc przyczyna słabego ogrzewania - bo ponć układ sam się odpowietrza.
Gerzesiek - kurde mój termaostat jest OK - silnik trzyma temperaturę nawet podczas jazdy i dosc szybko sie rozgrzewa - więc termostat jak na mój gust jest OK
  
 
Soop,wszystko mozliwe
Teraz pojadę do innego sklepu i moze będzie lepiej
  
 
Witam
Połaczyłem oba wątki
Wracając do tematu, po kazdym naruszeniu szczelnosci układu lubi sie zapowietrzać, wiele zalezy od poziomu płynu i stanu korka chłodnicy, korek musi być bezwzglednie szczelny i drozny ten zaworek grzybkowy w poblizu tej dolnej uszcelki. aby odpowietrzyć układ chłodzenia, trzeba zagrzac silnik, najlepiej w miejscu tak by otworzył sie termostat, i cały układ był równo zagrzany, zawór nagrzewnicy musi być bezwzglednie otwarty. Odpowietrzenie jest skuteczne jesli nie tylko zawór nagrzewnicy jest ciepły, ale takze rurka powrotna.
Simon, co do układu kierowniczego, w Ładzie chodzi on nienajlzej, ale jesli jest ewdentnie cięzko trzeba obejrzeć całośc, zwrócić uwage na przekładne kierowniczą i stan sworzni zwrotnicc, moze sie kończa...
  
 
Czyli co Grzesiek - mowiesz, ze jak na postoju auto ma temperature na wskaźniku w pionie, a jak sie zacznie jechać i spada to znaczy, ze termostat to luftu?
  
 
Leszek,tak mi tez zdiagnozował sąsiad,w sumie gadał całkiem mądrze,b wyszło nam że termosta musiał sie zawiesic,nie całkiem otwarty lub zamkniety,ale moze w połowie i silnik nie łapie,temparatury.U sąsiada w poldku było identyko.Na postoju grzał auto do 90 stopni,ruszał,przejezdzał kilometr-dwa i temparatura spadała do 55 stopni.Wymienilismy termostat i wszystko wróciło do normy,łącznie z ogrzewaniem.
Mirek,korek mam nówencja,układ odpowietrzony.