MotoNews.pl
  

Wymiana uszczelek

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktos z z Was Panowie wymienial juz w swoim autku uszczelki pod glowica i kopułka? Jesli tak to ile ta operacja Was kosztowała??
Ja musze to zrobic bo mam wycieki. Sa one bardzo niewielkie bo dolewac oleju nigdy nie musialem, ale wycieka na silnik ktory sie grzeje a nastepnie smrod rozgrzanego na nim oleju wpada do kabiny. Zastanawiam sie gdzie to zrobic, tyle tu mozna sie naczytac o fachowacach warszawskich do ktorych jezdzicie ze moze tez powinienem do Nich jechac w tej sprawie. Pan Slawek jest uzytkownikiem espero wiec moze warto oddac do niego auto na przeglad.Co o tym myslice?? Warto jechac 220km??

pozdrawiam
  
 
Domyślam się ,że masz na myśli uszczelkę pod pokrywą zaworów a nie pod głowicę a jest to b.duża różnica.Koszt-uszczelka pod pokrywę 18-20zł,pod aparat zapłonowy 2-2,5zł.Jest to czynność tak banalna ,że nie wiem czy warto wydawać nawet 40-50zł na mechanika.Olej z uszelki pod głowicą nie może uciekać bez innych objawów znacznie poważniejszych.
  
 
Mi delikatnie cieknie spodglowicy (uszczelka jest mokra) i na razie nie groza mi raczej zadne konsekwencje choc musze to niedlugo zrobic (uszczelka 50 pl robocizna 300 choc ja akurat bede modyfikowal glowice to mnie to wiecej kosztowac nie bedzie)

Pozdr
Jadzwin
  
 
Piszac kopulka mialem na mysli pokrywe zaworow (mechnik ze mnie kiepski wiec wybacz mi brak slownictwa w tym temacie).Sama wymiana uszczelki po pokrywa zaworow nie bedzie dla mnie problemem. Ale wedlug moich spostrzezen nie tylko tam mi wycieka olej, ale gdzies nizej. Co masz na mysli mowiac o powaznych przyczynach wyciekow pod glowica??
  
 
Sprawdż dokładnie odmę czyli rurkę łączącą komorę wału korbowego z pokrywa zaworów-lubi pękać (taka mała mufka jak kciuk) i wtedy brudzi mocno silnik w okolicach świec zapłonowych.Stara uszczelka pod aparatem zapłonowym ta za 2zł moze puszczać olej ,który spływa na uszczelke pod głowicą.Co do poważniejszych konsekwencji to uszkodzona uszczelka pod głowicą puszcza płyn chłodniczy do komory spalania-cylindrów i odwronie są przedmuchy spalin do układu chłodzenia co skutkuje gotowaniem płynu-duże ubytki płynu. chłodzącego.
  
 
Aha ,jeszcze jedno. W ostateczności cena uszczelki pod głowicę Daewoo 200-210zł , w sklepach Opla taka sama z GM 70zł a nieokreslony producent 40-50zł.Polecam osobiscie te od opla.
  
 
Ludzie uszczelki pod głowicą w Espero to praktycznie się nie psują!!! A już na pewno nie ma tak żeby delikatnie puszczału olej i nic poza tym się nie działo. Poza tym jak leci uszczelka pod głowicą to w ciągu tygodni albo i dni silnik zaczyna chodzić coraz gorzej, pojawiają się problemy z zapalaniem, na bagnecie olejowym pojawia się biały osad albo w płynie chłodniczym olej. Jeżeli nic sie takiego nie dzieję i silnik nie chodzi głośniej to nie jest uszczelka!!!!!!
Nie ruszajcie tej uszczelki!! A Ty Jadżwin to juz o tym wycieku spod uszczelki mówisz od chyba paru miesięcy, ja stawiam skrzynkę piwa że to nie uszczelka pod głowicą!!
  
 
HA! a własnie że uszczelki pod głowicą padają w esperynkach...........ale tylko tych zasilanych LPG

Widziałem juz kilka takich - z przebiegiem 80-100tys km.....na benzynce i nagle ktoś założył gasss..... gassss zaczął swoje lecząco czyszczące działanie i po przebiegu 5- 7 tys km takie esperynki przyjeżdzają do sławka.....
  
 
Niestety potwierdzam! ;((( Wlasnie sie robi dzis glowica... poszla uszczelka pod glowica wlasnie, autko z LPG na pokladzie, od 20kkm, cale autko 73kkm. Cholernie kosztowna zabawa, jak sie wszystko chce na porzadnie zrobic ( Wraz z pompa wodna, wymiana uszczelniaczy zaworow, oczywiscie planowaniem glowicy, docieraniem zaworow, wymiana paska rozrzadu i napinacza, kompletem uszczelek rzecz jasna, termostatem - hmm... no wlasnie, ciekawe ile wyjdzie, pewnie ze 2k zl ;((( Wieczorem wszystko podsumuje. W poldku robilem wszystko samodzielnie, w esperaku jednak sie balem Poza tym pogoda nie sprzyja

PS: Pozdrowienia dla Tomka! Zaatakowalem Cie kiedys na skrzyzowaniu Kochanowskiego/Rudnickiego )))) Oczywiscie rozpoznalem po stopach )
  
 
Nie od miesiecy tylko od poczatku roku )
A uszczelka na calym obwodzie jest mokra od oleju, bylem z tym nawet u mechanika i stwierdzili ze to uszczelka ze na razie mozna z tym jezdzic ale zrobic trzeba bedzie w najlblizszym czasie....


Jadzwin
  
 
hehehehe Jadzwin prosze nierozbawiaj mnie !!!!!!!!!!!!! jak może ci lekoo ciec uszczelka olejem Chłopie pomyśl logicznie zanim zaczynasz takie coś pisać.!!!!!

Uszczelka ma styczność tylko z płynem Chłodniczym i cylindrami.
mogą jak już dzić się 2 rzeczy moze ciec borygo!!1 albo dmuchać jakiś gar ale to ja ci daje gora 2 dni jazdy i wywala ją zupełnie przeważnie jak powiedział Maciek puszcza po między cylindrem a chłodzienie zadko kiedy gdzie indziej.!!!!

Skoro cieknie ci olej to moze masz walnietą głowice co.??? to szybciej miało by takie objawy miż uszczelka.....

Wim musisz sammu sobie wytłumaczyc dlaczego robimy tuning każdy preteks jest dobry naprzykład walnieta uszczelka pewnie żona w to wierzy ale nie my.!!!!!!!
  
 
Zona juz zostala poinformowana o koniecznosci naprawy uszczelki a przy okazji obrobki glowicy i wymiany walka

Ok. Uszczelka jest mokra od oleju to jest fakt sprawdzony Pojechalem do mechanikow i powiedzieli ze to zjebana uszczelka...
Jezeli nie uszczelka to co jest z glowica ?
W oleju nie mam plynu a plyn w zbiorniku wyrownawczym jest czysty....

Pozdr
Jadzwin
  
 
U mnie płyn chłodzący utrzymuje się na bardzo niskim poziomie na samym dnie zbiornika wyrównawczego .... jak doleje do kreski to i tak znika i ustala się na niskim poziomie ???? może to być że przedostaje sie do cylindrów auko chodzi dobrze trochę mocn dymi ale to może zima ... niedawno założyłem gasss . Co wy na to ???
Pozdrawiam
 
 
Lokie! pamiętam pamiętam wymieniliśmy się chyba wtedy telefonami...tyle że ja nie zapisałem Twjojego...i gdzieś mi go wcialłoo
  
 
Heh A ja Twoj dzierze niczym trofeum )))))))))))))