MotoNews.pl
4 Carina E z silnikiem 1,8 benz 7A-Fe (77569/18)
  

Carina E z silnikiem 1,8 benz 7A-Fe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
mam mozliwosc kupienia carinye combi 1,8 benz z silikiem 7A-FE 1996r
czy moze ktos z forumowiczow ma taka carine albo doswiadczenia z ta toyota a szczegolnie z ty silikiem ??
slyszalem ze biara one olej ?? czy to prawda ?
bo nie wiem czy 1,6 czy 1,8 jest takim olejozlopem ???
i co jest przyczyna tego i jak z tym walczyc
prosze o opinie na temat takiej cariny - szcegolnie tego silnika
krzysiek
  
 
Co do oleju to raczej były wątki na temat 4A-FE czyli 1.6, jeśli chodzi o 1.8 to nie wiem bo to dość rzadko spotykany silniczek. Właśnie... ponieważ jest tych silników dużo mniej niż 1.6 czy 2.0 to mozna sie zastanawiac czy nie będzie problemów z czesciami itp. Nie pamietam dokladnie ale chyba wlasnie do silnika 1.8 sonda lambda kosztowala jakies chore pieniadze (bodajze na pl.misc.samochody ktos o tym kiedys pisal).

Ja na Twoim miejscu nie kupilbym 1.8, ani 1.6 tylko 2.0. 1.6 wydaje mi się słaby w Corollce, a co dopiero w Carinie, 1.8 to tak jak pisałem wczesniej (mozliwe ze ceny czesci i napraw beda wyzsze niz w innych silnikach) a poza tym to pewnie bedzie wlasnie porównywalne z 1.6 w corolli jesli chodzi o przyspieszenia, wiec najlepszy jest IMO 2.0, z niezlymi osiagami, a przy tym malo awaryjny
  
 
1.8 to lean burn czyli nie ma sondy lambdy tylko czujnik ubogiej mieszanki, jakies 1800zł.
  
 
Sonda, czujnik, poduszka, tuleja... No ale chyba wlasnie o to i o taką cenę chodzilo.
  
 
o tak ale silniki 1,8 czy tez 1,6 po 94r wszystkie sa na zuborzona mieszanke a ja chce kupic carine z 96 lub 97 roku wiec nie kupie bez lean burn nawet 2,0
wiec i tak kicha
a co myslicie o silnikach TD w carinach E ?
bo tez taka toyote ogladalem
  
 
Hehe... no bez przesady - ten lean burn nie dyskwalifikuje auta

Wg. mnie jak kupisz 2.0 to nie bedziesz zalowal - IMO to dobry silnik i najprzyjemniejszy do jazdy ze wzgledu na moc. Zresztą niech sie Carinowcy wypowiedzą
  
 
ja powiem krótko 1.6 w carinie jest spoko! samochód chodzi jak trzeba. Ale no proste im większa pojemność tym fajniej sie jeździ Tylko właśnie jak to bedzie 4A-FE to uwarzaj na olej bo jego to ten silniczek lubi (chociaż nie zawsze)
  
 
Cytat:
2005-01-10 16:18:48, Pigletto pisze:
Hehe... no bez przesady - ten lean burn nie dyskwalifikuje auta Wg. mnie jak kupisz 2.0 to nie bedziesz zalowal - IMO to dobry silnik i najprzyjemniejszy do jazdy ze wzgledu na moc. Zresztą niech sie Carinowcy wypowiedzą



No BA ! Jasne że dobry ! Silnik, który przeżył ponad 50 tys. km pod moją nogą i nie rozsypał się gdzieś na drodze - musi być zajebisty
Jak dla mnie 1.6 jest za mały do Cariny. Niby ma te 106-116KM, które zachęcają do zrywu i szybkiej jazdy, ale to jednak jest tylko 1.6 i pod większym obciążeniem zdecydowanie czuć tą pojemność Stąd pewnie stosunkowo szybkie łykanie oleju w tych modelach

krzyholu: wszystkie były LB po '96. Ale jak dobrze poszukasz to może trafisz jakieś cacko 2.0 z początku '96 jeszcze na normalną mieszankę
Pozdro.
  
 
2.0 TD to bardzo dobry motor

Pozdrawiam
  
 
Polecam 2,0
Masz czym jeczać i nie wyje jak 4E-FE,
a poza tym to 2,0 chyba był naj mniej awaryjny z nich wszystkich.
Pozdro.