Numeracja klasycznych PF 125P

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
poszukuje celem powiekszenia dokumentacji.

celem jest zbadanie produkcji PF 125P w pierwszych 14 miesiacach produkcji czyli od listopada 1967 do grudnia 1968.

nr nadw. nr silnika data kontroli technicznej
1,495 297,545 11/05/1968
2,105 301,360
3,171 300,700 06/1968
4,998 302,888 29/10/1968
6,091 304,446

powyzsze dane sa sciagniete z tabliczek znamionowych klasykow (wiem ze brakuje PF 125p z NORBLINA - ale mam nadziej, ze Krzysiek spisze). Data kontroli technicznej to data podpisania ostatniej strony instrukcji czyli swiadectwa jakosci w momencie zmontowania samochodu.
Jezeli ktos zna numery klasykow to prosze walic na priva
  
 
Rysiu,

tak jak Ci mowilem, przydzial numerów silnika kompletnie nie odpowiada przydzialowi nadwozia.

Jesli zamotalem, to mi sie rozchodzi o to, ze jesli numer nadwozia zmienil sie o 10, czy 50 numerow w gore, to nr silnika nie zmienial sie identycznie. Raczej losowo...

Wychodzi mi na to, ze na hali staly silniki z Wloch, w jakims magazynie. Jak partia przyszla nowa, to te w glebi byly zastawiane. Chyba znamy jeden przypadek, ze numer nadowozia jest mlodszy, a numer silnika starszy, niz fiat ktoregos z nas...

Mam nadzieje, ze uda sie ta teze jesli nie udowodnic, to chociaz przyblizyc. Moze nie kazdego to interesuje, ael jakby nie bylo, to historia, i do tego potwornie mroczna...
  
 
Cytat:
2005-01-26 00:08:34, Rys1977 pisze:
(wiem ze brakuje PF 125p z NORBLINA - ale mam nadziej, ze Krzysiek spisze).



Dane z tabliczki znamionowej (nie pytac skąd mam, w Norblinie jeszcze nie byłem):

nr. nadwozia: 000028
nr. silnika: 294524
rok prod.: 1967
  
 
Cytat:
2005-01-26 09:51:52, KajTan pisze:
Rysiu, tak jak Ci mowilem, przydzial numerów silnika kompletnie nie odpowiada przydzialowi nadwozia. Jesli zamotalem, to mi sie rozchodzi o to, ze jesli numer nadwozia zmienil sie o 10, czy 50 numerow w gore, to nr silnika nie zmienial sie identycznie. Raczej losowo... Wychodzi mi na to, ze na hali staly silniki z Wloch, w jakims magazynie. Jak partia przyszla nowa, to te w glebi byly zastawiane. Chyba znamy jeden przypadek, ze numer nadowozia jest mlodszy, a numer silnika starszy, niz fiat ktoregos z nas... Mam nadzieje, ze uda sie ta teze jesli nie udowodnic, to chociaz przyblizyc. Moze nie kazdego to interesuje, ael jakby nie bylo, to historia, i do tego potwornie mroczna...



wiem,

ale przynajmniej przy wiekszej ilosci probki mozna by bylo zbadac trend oraz co jest wazniejsze majac date wydania swiadectwa jakosci na ostatniej stronie ksiazki gwarancyjnej (a nie ja napisalem instrukcji) mozna zobaczyc ile samochodow wyprodukowano danego miesiaca - na razie niestety z 6 klasykow z 1968 (5 + norblin) zachowaly sie tylko 2 ksiazki gwarancyjne oraz 2 faktury - szczegoly na stronach KajTana - czyli www.fiacik.pl
jakby ktos dorwal jakiegos klasyka na zlomie to niech spisze numery z tabliczki znamionowej.
  
 
Cytat:
2005-01-26 12:12:59, jose pisze:
Dane z tabliczki znamionowej (nie pytac skąd mam, w Norblinie jeszcze nie byłem): nr. nadwozia: 000028 nr. silnika: 294524 rok prod.: 1967



heheh... GT Classic #1
  
 
czy ktos moze spotkal jakiegos klasyka?
  
 
Ja kilka na zlocie w Wawrze .


ps. Silnika 1300 nie bede rozbierał na razie na części - trzymam w całości.
  
 
nr nadwozia 002758
nr silnika 300412
rok produkcji 1968

czyli numer nadwozia nizszy , a numer silnika wyzszy od mojego
;))
it's magic.



[ wiadomość edytowana przez: KajTan dnia 2005-01-30 20:04:17 ]
  
 
nr nadwozia nr silnika data kontroli technicznej
28 294,524 NORBLIN
1,495 297,545 11/05/1968
2,105 301,360
2,758 300,412
3,135 300,405 06/1968
3,171 300,700 06/1968
4,998 302,888 29/10/1968
6,091 304,446
  
 
to jak na razie daje 9 sztuk z lat 1967 - 1968
jest 8 numerow ponizej plus jeden jest w Bielsku Bialej ale numerow nie znam. Co ciekawe brak wiadomosci o zachowanych jakimkolwiek z pierwszego tysiaca (poza norblinem).

tak wiec w klubie jest 1 1968 klubowicza i 1 sympatyka.

prosze o szukanie klasykow najlepiej z ksiazka gwarancyjna
  
 
O ile wiem w Krakowie "zamieszkuje" 125p z numerem w okolicy 000500.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Tu tez był jeden.
  
 
w norblinie jest jeszcze jeden z 68 roku z nadwoziem cos chyba 2000 ponad . sprawdze jeszcze dokladnie

a i na dzialce mam z 68 ale buda zmieniona ale w dokumentach sa wszystkie numery to sprawdze
  
 
bede bardzo wdzieczny Krzysiu za numerki zarowno jednego z norblina jak i tego z 1968 ze zmieniona karoseria
  
 
czy ktos moze znalazl jakies klasyki? te obiecane i jakies inne?
  
 
witam muj nr nadwozia to 6212, numer silnika musze zobaczyc w dokumetach ktore mam w samochodzie - potem dopisze
  
 
Swoja droga gdzie mozna uzyskac informacje ILE sostalo syprodukowanych fiatow przed pazdzirenikiem 68? tych z wloskimi wlotami powietrza (jak moj sliczny 2394 :])
  
 
Cytat:
2005-03-09 23:37:37, Julo_ pisze:
Swoja droga gdzie mozna uzyskac informacje ILE sostalo syprodukowanych fiatow przed pazdzirenikiem 68? tych z wloskimi wlotami powietrza (jak moj sliczny 2394 :])



prawdopodobnie okolo 5000 - bo byly produkowane do pazdziernika 1968 - i ostatni ktorego znam ma numer 4998 i zostal wyprodukowany 28 X 1968 i ma waski wlot, niestety zaden z wczesnego listopada nie jest mi znany - a grudniowe maja na pewno grubsze wywietrzniki
  
 
Cytat:
2005-01-30 20:03:14, KajTan pisze:
nr nadwozia 002758 nr silnika 300412 rok produkcji 1968 czyli numer nadwozia nizszy , a numer silnika wyzszy od mojego ) it's magic. [ wiadomość edytowana przez: KajTan dnia 2005-01-30 20:04:17 ]


Kajetanie! To żadne czary, ale tym samym potwierdzienie Twoich wcześniejszych przypuszczeń.
Tak swoją drogą ...
ten 2758 to dokładnie ten egzemplarz:
'2758'
należał kiedyś do mnie, teraz Macioz fso.lotnisko.net go restauruje i niedługo skończy. A te numery silnika - skądinąd orginalnego - cóż... poprostu takie były i nie wiem jak to tłumaczyć. Tym bardziej możliwe że masz rację.

p.s.Adamus: w Krakowie jest egzemplarz o numerze 0000578 z '68, należący do niejakiego Michała U. - tym i owym znanego, ale wiem też, że jest jeszcze w Krakiwe egzemplarz o jakimś 'kryminalnie' niskim numerze, coś około 21..23. Właściciel napewno się go nie pozbędzie i doskonale sobie zdaje sprawę co ma.
  
 
Wiecie co, tak czytam ten wątek i nie wiem o co wam chodzi . Badacie numery nadwozia i staracie sie zestawić to z numerami silników ? Czy poszukujecie silnika z niskim numerem, adekwatnie do niskiego numeru nadwozia zmontowanego w FSO ?Może szukacie jakiejś logiki w numerze silnikai nadwozia ? Ja bym raczej na to nie liczył, a silniki trafiały do nadwozia raczej zupełnie przypadkowo.
Jeżeli szukacie niskiego numeru silnika to go na 100% nie znajdziecie w fiatach 125 z pierwszego roku produkcji. Bo jeżeli pierwsze silniki były orginalnie włoskie a nie składane u nas to nie moga mieć niskiego numeru. Przeciez ten silnik, a raczej cały zespół napedowy pochodzi ze starszego modelu fiata 1300/1500. Więc jeżeli niski numer silnika występował to raczej w tym modelu a nie w 125p. A żadna fabryka nie dubluje numeru silnika, a jeżeli kilka modeli auta ma ten sam silnik to przecież numeracja silnika jest jedna dla wszystkich modeli. A niski numer silnika to może wystąpić w silnikach które zostały już wyprodukowane u nas, ale nie wiem w którym roku fabryka zaczęła się opierać tylko na rodzimej produkcji tego silnika, a nie na importowanym z Włoch. To tak tyle co mi się nasunęło na temat tego wątku.