MotoNews.pl
  

USZCZELNIENIE POKRYWY ZAWORÓW W V-CE ( PO RAZ KOLEJNY)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem z uszczelnienim pokrywy zaworów. W trakcie remontu założyłem jeden nowy komplet uszczelek, okazało się że cieknie, później po raz drugi kupiłem nowe i założyłem. Te pierwsze to chyab była jakaś podróba, drugie założyłem z firmy Gates (nie pamiętam czy tak sie to pisze) ale znowu pojawiły się wycieki (olej w gniazdach świec). Wg mechanika pokrywy nie są zniekształcone (no ale może wwarto by mechanika zmienić).

Czy macie może jakiś niezawodny sposób aby to uszczelnić? (bo mnie powoli zaczyna V-ka wk...ać.

  
 
słyszałem o przypadkach felernych uszcelek. Może wymień jeszcze raz...albo wstaw nowe pokrywy.
Sam miałem przypadek z uszczeklą skrzyni biegów (automat) 4 razy wymieniali i dopiero się uszczelniła. Podobno teraz uszcelki są kiepskiej jakości, kiedyś były lepsze.
  
 
Pokrywy zaworów są palstikowe więc
Stawiam na wymiane pokryw - niestety spory koszt
  
 
Zakładaliście uszczeli "oryginalne" oplowskie?? Ja te pierwsze które kupiłem były o ok 1mm w niektórym miejscach cieńsze od tych ktore "od nowości" były.
Te drugie niby już miały być ok, po zmierzeniu były grubsze i szersze od tych pierwszych ale i nadal coś nie tak.
Co do pokryw to znacie ceny?
Zastanawiam się czy może odrazu lepiej uszczelnić silikonem i zapomnieć o problemie, ale z drugiej strony nie chciałbym jakiegoś g...na do samochody pchać.
Może jeszze spróbuje nowe uszczelki, ale czy polecacie jakieś? Wiece gdzie przez net kupić jakieś dobre?

  
 
Ja uszczelki kupilem w serwisie opla, do tego kupilem specjalny silicon do uszczelek odporny na temperature, tez w serwisie. Jak narazie wszystko wporzadku, a juz prawie 4 miesiace minelo

[ wiadomość edytowana przez: Robson75 dnia 2005-03-07 13:59:42 ]
  
 
Przy ściagnięciu pokryw połóż je na szybie (płaskiej ) - sprawdzisz czy są proste.
Najlepiej oczywiście na płycie traserskiej, ale mało kto to ma w domu .
  
 
Pomysł z szybą dobry (jeśli oczywiście znajdę płaską ). Będzie widać odrazu czy wszystkie krawędzie przylegają.
Dam znać po próbach.
  
 
Ci wszyscy którzy mają problemy z uszczelnieniem pokrywy zaworów błednie szukają przyczyny w jakości uszczelek.Głównie to brak dobrego odpowietrzenia silnika jest tego przyczyną. Z pewnością jest zatkany filtr odpowietrzenia w pokrywie zaworów i brak drożności na przewodzie pokrywa-kolektor ,przed przepustnicą.Jeśli to będzie zrobione przez najtańszą uszczelkę nie przeciśnie się nawet kropla oleju.
  
 
Cytat:
2005-03-07 17:33:21, haszku pisze:
Ci wszyscy którzy mają problemy z uszczelnieniem pokrywy zaworów błednie szukają przyczyny w jakości uszczelek.Głównie to brak dobrego odpowietrzenia silnika jest tego przyczyną. Z pewnością jest zatkany filtr odpowietrzenia w pokrywie zaworów i brak drożności na przewodzie pokrywa-kolektor ,przed przepustnicą.Jeśli to będzie zrobione przez najtańszą uszczelkę nie przeciśnie się nawet kropla oleju.



i tu odezwał się ten co widział obudowy i inne pierdoły w silnku V6
brawo za fachową wypowiedź
i po co tyle kasy wydali użytkownicy V6 jak to tylko zapchany filtr...
  
 
Robson, jeszze pytanie na przyszłość: czy dawałeś silikon w te rowki w pokrywie, w które wchodzą uszczelki i na głowicę też, czy czekałeś aż to zastygnie? A miasz swoją "szkołę" na ten temat.
Może krótka informacja na temat jak ty to zrobiłeś?

Ja osobiście bym uszczelkęzasilikonował w rowku, a poźniej przed przykręceniem do głowicy w miejsc gdzie bedzie leżała uszczelka dał jeszcze troche silikonu i tu jużbym nie czekał aż zastygnie, żeby uszczelkna mogła się "zatopić" w silikonie.
CO o tym myślicie? MOże to blędne myślenie i znowu za pare dni mną zatelepie
  
 
Cytat:
2005-03-07 13:08:49, Cleber pisze:
Pokrywy zaworów są palstikowe więc Stawiam na wymiane pokryw - niestety spory koszt


Na Strażackiej po 60 PLN za sztukę. Tyle że jak to używki...

pozdr, Robert
  
 
Spróbuj:
Kup uszczelkę z korka, namocz ją solidnie (w misce np przez noc), załóż mokrą dokreć i poczekaj, aż wyschnie "wolnym schnięciem" czasami się udaje.
  
 
Cytat:
2005-03-07 21:25:12, PiotrS pisze:
Spróbuj: Kup uszczelkę z korka, namocz ją solidnie (w misce np przez noc), załóż mokrą dokreć i poczekaj, aż wyschnie "wolnym schnięciem" czasami się udaje.



Hmmm - ale uszczelek z korka to do tego wynalazku nie produkują...

A wyciąć to też ciężko raczej by było (kto widział ten wie).
  
 
No właśnie, jak pisze Prowo, kto widział ten wie.
Jeśli mogę coś dodać, to służę poradą ze starych czasów. Przed zmontowaniem uszczelki należy wszystkie krawędzie i połaszczyzny przylegania najpierw wypucować na glanc, a nasrtępnie ODTŁUSCIĆ mieszaniną pół na pół benzyny ekstrakcyjnej i denaturatu, założyć uszczelkę, zamontować pokrywy, dokręcić na krzyż lekko, odczekać z 5 minut, znow dociąnąć z pół obrotu, odczekać, dociągnąć , odczekać. Odpalić sprawdzić efekt, jeśli się poci, dociągnąć i modlić się, żeby było dobrze. Jeśli nie pomoże, to albo nowe pokrywy, albo szukać szczęścia w silikonach, korkach, gumkach recepturkach, można też udać się do wróżki albo szeptunki
  
 
Cytat:
2005-03-07 13:57:49, Robson75 pisze:
Ja uszczelki kupilem w serwisie opla, do tego kupilem specjalny silicon do uszczelek odporny na temperature, tez w serwisie. Jak narazie wszystko wporzadku, a juz prawie 4 miesiace minelo [ wiadomość edytowana przez: Robson75 dnia 2005-03-07 13:59:42 ]


Ja tez tak zrobilem. Zawsze w takich przypadkach kupuje czerwony silikon hamerykanski (do 300 st.) i nie zaluje go. Smaruje po obu stronach uszczelki.
Jak narazie to dziala - nie tylko w Omedze.
  
 
U mnie też pomogły dopiero oryginalne uszczelki i specjalny silikon (pokrywy oczywiście skontrolowane i proste). Wczesniejsze dwie próby bez silikonu zakończone zalewaniem gniazd swiec olejem. Jak na razie już ponad dwa lata spokoju.
  
 
przed świętami miałem podobny problem, wszystko było zalane olejem, miska olejowa, myslałem ze to własnie uszczelka miski olejowej albo simernig między skrzynią biegów a silnikiem bo tam tez było pełno oleju, jednak zobaczyłem na forum jak jeden z kolegów wstawił fotki swojego przypadki i zobaczyłem ze kable od świec są mokre i juz było wiadomo gdzie ją boli, niby uszczelka a strachu potrafi narobić
  
 
proponuje zerknąć w ten wątek
napisałem tan sprawdzony sposób na w/w przypadłość. Wszelkie prawa autorskie - Marios
  
 
Witam
U mnie to samo bylo.
Tylko po jednej stronie jedynie.
Ja to zrobilem jak napisal jeden z klubowiczow nie pamietam kto to byl.
Zdjelem obudowe wypucowalem ja dokladnie wyczyscilem i odtluscilem. kupilem nowe uszczelki i silikon oploski orginalny w sklepie opla zalozylem postalo to caly dzien i cala noc i do tej pory nie puszcza a minelo chyba juz ponad pol roku. to jest wada omeg i to nawet powiedzial facet ktory ma sklep z czesciami opla ze to norma i jedynie nowa uszczelka orginal i silikon moze tez byc erlinga szary.
Pozdrawiam !!
  
 
Witam Panowie, właściwie szkoła jest znana jak sobie poradzić z cieknącymi pokrywami w V-ce ale jest małe ale. Jedna szkoła mówi, że po ułożeniu uszczelek w silikonie w pokrywie i posmarowaniu jeszcze raz uszczelki na zewnątrz oraz posmarowaniu silikonem miejsca przylgni na korpusie silnika skręcać i odczekać najlepiej do następnego dnia (jak najdłużej). Druga szkoła mówi, wykonać to o czym dotychczas pisałem i nie skręcać poczekać aż wyschnie i dopiero dać warstwę silikonu łączącą i skręcić.
Panowie jeszcze raz wypowiedzcie jak to najlepiej zrobić. Jest to zmora, która dopadła moją omkę i już 2 razy było robione i nic (ta pokrywa jest troche krzywa wiem to??) może jeszcze raz spróbuje.
Pozdro