Odłączenie klapek w silniku - pytanie...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich po długiej nieobecności-niestety mamy restrukturyzację w firmie i dopiero teraz przywrócili nam dostęp do Internetu Zastanawiam się nad jedną rzeczą - byłem ostatnio u "gazownika" na regulacji instalacji i chciał mi odłączyć mechanizm otwierania klapek w głowicy - ten który się uruchamia jak silnik przekroczy 4000 obrotów - i go na stałe zablokować w pozycji otwarte...bo niby to wynalazek i nie da się wyregulować dobrze instalacji bo komputer gazowy nie jest w stanie naśladować działania piątego wtrysku paliwa... co o tym sądzicie ??? On twierdzi, że jeśli się tego nie zrobi to albo autko nie będzie miało pełnej mocy przy szeroko otwartej przepustnicy (klapki otwarte) albo będzie duuużo palić gdy te klapki będą zamknięte - na razie nie zgodziłem się na to ale zasiał we mnie ziarno zwątpienia fakt faktem, że przy wysokich obrotach autku jakby brakowało odpowiedniej mieszanki - a dopóki klapki się nie otworzą porusza się dość mulasto...nie mam porównania jak powinna jeździć taka Carina jak moja-od początku jest z gazem a na benzynie przy przyspieszaniu się dławi (podejrzewam, że przez sondę lambda ale nie mam ochoty jej wymieniać - na gazie jest OK) - będę wdzieczny za jakiekolwiek sugestie - pozdrowionka
  
 
klapki zasaniają jeden zawór ssący jesli odłączycz podciśnienie na stałe to silnik będzie zasysał więcej powietrza. niestety przy benzynie oznacza to uboższą mieszankę. przy gazie nie wiem nie mam doświadczenia. gazu używam tylko do zapalniczek