świece zapłonowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie kolegów po prawie 6 miesięcznej przerwie w zaglądaniu na forum. Jestem tak bardzo zabiegany, że nie mam czasu nawet w niedzielę zajrzeć do netu. Zwracam się z pytaniem co sądzicie o świecach NGK i 4 elektrodowych BOSCHA w motorze 1,5 16V. Muszę wymienić i niewiem jakie wkręcić, a może zaproponujecie jakieś inne.
Pozdrowionka DAREK z Bydgoszczy
 
 
Mój mechanik zdecydowanie poleca NGK i dodaje,że są dużo lepsze od BOSCHy.
  
 
Jeżeli NGK to przede wszystkim Vline!!!!
  
 
Polskie Iskry wystarczają w zupełności, nawet na większe przebiegi niż 20 tyś. km. Uważam, że to bardzo dobre świece (zresztą licencyjne) i za normalne pieniądze.
Krzysztof
 
 
Jesli swiece to warto kupić najnowszy Auto Świat jest tam dość duzy artykuł o swiecach - wczoraj i dziś, o przypadłościach je spotykających i jak z nimi walczyc itd. Niestety nie odpowiadaja na pytanie jakie swiece sa najlepsze do espero 1.5
  
 
Sam mam założone NGK, ale uważam że "nasze" ISKRY też są b.dobre. Odradzam Championki (z autopsji) i BOSCH (kumpel pracuje i co nieco mi o świecach opowiedział), ale miałem 3 elektrodowe i też samochód jeździł normalnie
  
 
Ja mam też "zwykłe" ISKRY w 1.5 16V i sprawuja się bez zarzutu ! Dochodzą już 10.000 km przebiegu i nic się z nimi złego nie dzieje. A ich cena za komplet jest naprawdę atrakcyjna, więc po co przepłacać.
  
 
Świece Champion zamieniłem na ISKRA ,które zmieniłem po 18 kkm w stanie dobrym na NGK.Moim zdaniem ISKRA'y są godne polecenia.
  
 
el0!

ja zmienilem z Iskry na NGK Vline... i uwazam ze NGK to najlepszy
wybor... a cena 48/4sztuki Orzesze 032 2213317
  
 
W Piasecznie są do kupienia (NGK V-Line) 40 zł. za cztery sztuki.
  
 
A dlaczego wymieniacie świece w tak niewielkich przebiegach np co 10 tys. km.
Do tej pory myslałem, że na jednym komplecie można pojeżdzic ok. 30 tys. i tak tez robiłem. Zreszta po takim przebiegu wygladały przynajmniej zewnetrznie na sprawne.
  
 
elo!!!


wygladały przynajmniej zewnetrznie na sprawne

jak mozna to okreslic?
na smak?
na wech?


ps. sorry... tak mnie to rozweselilo!!!
  
 
Rozwaliło............. nie bardzo rozumiem co mogło Cie w mojej wypowiedzi rozwalic.
Miałem bowiem na mysli, że świece po takim przebiegu nie były zaołowione, nie było na nich sadzy, nie były zaolejone, nie były glazurowane, nie miały silnego nagaru, stopionej elektrody, peknietej stopki, zuzytej elektrody lub innych objawów kwalifikujacych je do wymiany, po prostu miały slady zwykłego uzycia tzn. elektrody wypalone w niewilekim stopniu a barwa swiecy była szarobiała.
W przyszłości może oda mi sie napisać coś naprawde smiesznego i to wtedy oczekuje na taką jak wyżej reakcję.
  
 
Lee chyba miał na myśli ,że nie określisz na oko mikropęknięć ceramiki , które są odpowiedzialne za przebicia.... , a właśnie z powodu tych mikro-pęknięć trzeba regularnie wymieniać świece.
  
 
Nie wiem, co Lee miał na myśli w swoim poście bo tego nie napisał, a ja nie zamierzam tego domniemywać.
Nalezy sobie jednak zdac sprawe, że obecnie produkowane świece przeznaczone są do uzytku przez 20 -40 tys. km, a platynowe nawet do 100 tys. km (dane za AŚ). Tak więc ich producent przewiduje, że przez taki okres czasu powinny spełniać swoja rolę i co do zasady tak jest. Dlatego więc mimo braków widocznych śladów zuzycia wymieniam je w swoim aucie w takich odstepach. Co do mikropeknięc to jesli one wpływaja na prace silnika to nalezy swiece zmienić szukając przyczyny usterki samochodu, co nie ma to jednak wpływu na to, że poza sporadycznymi takimi przypadkami swiece wytrzymują zalecane przez ich producentów przebiegi.
Wydaje mi sie wiec, że wymiana swiec częsciej niz wskazany przebieg ok 30 tys. km (gdy nie przejawiaja one sladów niewłaściwej pracy silnika) jest zbytecznym wydatkiem, no ale przecież kazdy robi jak uważa i ja również.
  
 
el0!!!

Macku PRZEPRASZAM ze Cie zdenerwowalem, urazilem etc...

poprostu widzialem juz swiece które wygladaly jak nieuzywane,
a walily iskra wewnatrz... lub tez na zewnatrz przez ceramike...
(jak pisze Jaco)

Niewazne, Przepraszam...
4 me EOT