Apropo 2.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od pewnego czasu zainteresowała mnie różnica pomiędzy silnikiem C20LE tym z Espero i C20NE tym z Vectry A.

No i po długich poszukiwaniach i staraniach dowiedzialem sie nastepujacej rzeczy.
Walek rozrzadu, kolektory dolotowe, wylotowe i caly osprzet w tych silnikach jest dokladnie taki sam.
Gdzie wiec jest roznica :)
A no silnik C20LE jest rozprezony poprzez komputer.
Z tego wynika, ze zastosowanie kompa z Vectry zrobi nam 115 PS
Jak dla mnie bomba... pytanie tylko czy to prawda.
Na stronie www.vectra-online.de zapytalem i twierdza to samo.

Panowie z 2.0 :)

Szukajcie servisu Opla i zapytajcie sie jaka cena wymiany :D

Rób jak uważasz, uważaj jak robisz...

[ wiadomość edytowana przez: KeyJey dnia 2003-02-21 12:53:00 ]
  
 
KeyJay z tego co wiem to nie jest takie proste - komp od Vectry nie będzie pasował. Trzebaby tu raczej szukać jakiegoś dobrego Chiptunera, który przeprogramowałby EPROM czy wstawił nowy chip - nie wiem co dokładnie ,bo się na tym za bardzo nie znam.
  
 
Ale Panowie kombinujecie... ,
proponuje kulac się tymi brykami ile jeszcze sie da i póki rdza ich w całości nie zeżre.
Sorry ale jestem ostatnio sceptycznie nastawiony do motoryzacji i bolidu pod nazwa espero
  
 
Witam,

Z tego co wiem to tam jest osprzet Boscha,( komp, wtryskiwacze) a u nas Delco...

Podejrzewalem ze maja inny walek rozrzadu bo u nas maks moment jest bardzo nisko a w Vectrze wyzej...

Ale jak piszesz ze sa takie same to juz sam nie wiem.


Pozdr
Jadzwin
  
 
Sprawa jest troche skomplikowana...

Osprzet jest rzeczywiscie taki sam.. firma nie gra roli...

Pogadalem z kolesiem z Opla... stwierdzil ze w niemczech sa inne normy ekologiczne co moze byc podstawowym efektem zubozenia mieszanki.
Druga sprawa to to ze skok cylindra jest taki sam, srednica cylindra rownierz co nie znaczy ze komora spalania jest identyczna - co by pasowalo przy innych stopniach sprezania.

Prawdopodobnie rozprezenie silnika polegalo na zalozeniu wyzszej glowicy... co jest tak naprawde najtanszym sposobem mocnej zmiany parametrow silnika w dol.
Popytam jeszcze tu i owdzie i moze sie w koncu zdecyduje na cos.
Jezeli okaze sie, ze plan glowicy i zmiana mapy wtryskow pomoze pewnie to zrobie. (Maciek nie bij )

Obiecuje ze bede ten temat drazyl :)
  
 
temat był szlifowany jeszcze na forum u Tomka czyli bardzo dawno temu sam tez kombinowalem cos w tej kwesti .... i tak..
wnioski są następujące...:

po pierwsze blok silnika jest identyczny .!!!!! skok srednica i pojemność skilnoka identyczna.!!!!!

po drugie opel na komputery BOSCH Daewoo DELCO co kompletnie uniemozliwia prostą przekładke zupełnie inne złącza.! miałem takie komputerki w ręce..

po trzecie w pierwszym Etapie V-tech oferował tuning espero z 105 do 115KM poprzez wgrywanie oprogramowanie opla i nawet oficjalnie bylo to napisane na stronach v-tech ze po zmianie oprogramowania na opla silnik uzyskiwał 115KM.
potem v-tech pokombinował troche i zrobił własny program żekomo 125KM....

sam kombinowałem coś żeby przekrogramować chipa ale najwiekszym problemem okazało się zdobycie chipa od Opla i dlatego odpuscilem.... po drugie na LPG ten tuning niedaje mi kompletnie nic ale jeżeli ktoś by załatwił program z opla 2,0 to myśle że mam możliwość a przynajmniej znam zakład który możę to wgrać do kompa daewoo...... za rozsądną kase....
  
 
Adminek... nie do końca na LPG nic Ci to nie da :)

"...Polecamy nowe programy specjalnie opracowane do silników zasilanych gazem ,które rekompensują straty mocy wynikające z montażu niedoskonałych systemów LPG .
Oprogramowanie do systemów LPG wykorzystuje wysoką oktanowość paliwa gazowego,która umożliwia korektę kąta wyprzedzenia zapłonu co powoduje zdecydowanie lepszą dynamikę i oszczędnosci w zużyciu gazu..."

Trzeba by rzeczywiście załatwić taki chip od opla i dać im, żeby dobrali parametry dla LPG.

Polak potrafi


  
 
P.S.

Adminek.. 125KM już by mnie cieszylo :D

  
 
No mnie też ale nie za 1250zł..... V-tech ma porąbane ceny.....
  
 
Witam! Silniki 2.0 są identyczne w średnicy,skoku tłoka,pojemności oraz głowica jest identyczna.Natomiast kolektor ssący,komp,oraz okablowanie nie pasują.A co powiecie na silnik 20SEH=130KM.180Nm jeśli chodzi o sterownik to moge udostępnić ale przypuszczam że po zgraniu programu to nic nieda. Pozdr. Ryszard
 
 
To moze odrazu C20LET ? 200 kucykow :)
  
 
C20LET nie posiadam ale mam C20XE tylko że wymiana samej głowicy pociągnie ze sobą wymiane tłoków (kute) oraz pompy olejowej(wyjście na chlodnice oleju)
 
 
Do C20XE turbina jest tylko pozostaje zmiana kompa oraz kolektora wydechowego i pare innych dupereli np.IC,przewody pow. Pozdr.Ryszard
 
 
Ale to juz wiaze sie z kupnem calego silnika... malo kogo stac na taki bajer
  
 
nie no tak powaznie to ja byłbym chetny na te oprogramowanie 130 kucyków ja mam kolektor 4na2na1 taki jak w oplach.... mysle ze mozna wgrac ten program do nasego kompa jestem w stanie sie tego podjac....... o ile udostepnisz oprogramowanie z 20SEH .....
  
 
a propo oprogramowania ECU to jest tu ECU Opel

nio teraz tylko pozostaje to zadoptować do Espero...

kto zna rosyjski pomocy.!!!! moze oni nam pomoga jak ktos z mini pokoresponduje mailem........

[ wiadomość edytowana przez: Adminek dnia 2003-02-23 23:16:22 ]
  
 
Myśle że do istniejącego bloku silnika 2litry z orginalnym nr. wybitym i wpisanym do dowodu rej. łatwiej i taniej zrobić taki silnik na 130KM dlatego że kupić silnik w dobrym i malym przebiegiem to graniczy z cudem nie wspominając o cenie druga sprawa to zarejestrowanie takiego silnika w naszym Espero. A jesli chodzi o ECU to udostępnie tylko odrazu uświadamiam że rewelacji to aż takiej nam nieda. Ten temat przerabiałem z Kadetem C20NE. A kolektor 4-2-1 to codziło o silnik 16V z turbo. Komp do silnika 20SEH jest dostępny w Wawie dla forum Espero gratis. Pozdr.Ryszard
 
 
Tak to ECU Opel ja posiadam 0 261 200 115 GM 90 284 137 jeśli chodzi o zapodanie to przyjedz do Wawy, albo moge wysłać.
 
 
Wiec Panowie jak sie umawiamy... ?

Adminek podjął byś się wgrania programu ??

Ja bym jednak proponowal zaczac od wgrania programu od C20NE... bo tak naprawde to jest silnik najbardziej zblizony do naszego.

Parametry ma identyczne oprocz sprezania ale to akurat maly mankament :) .. szlif glowicy o 0,5 mm da juz nam sprezanie rzedu 9,0-9,1 wiec bedzie niezle.

Adminek... ja moge odebrac w Wawce ten program i CI wysle.
Naprawde jestem ciekawy tego co z tego bedzie... ludzie na forum vectra-online twierdza ze bez problemu da sie te 115 PS standart Vectry A osiagnac. Ja bym sie nawet z tego cieszyl :) chociaz nie ukrywam ze moje zapedy sa ku wiekszej mocy....

Czekam na deklaracje :)
  
 
Szlif głowicy? w silnikach opla zmiane stopnia sprężania uzyskuje się stosując odpowiedni rodzaj tłoka (czym bardziej "pełne"denko tłoka to sprężanie większe i odwrotnie) A te 115KM to bez problemu uzyskasz podnosząc stopień sprężania do 9,2 oraz zaślepiając kanały recylkulacji spalin w głowicy i kolektorze ssącym takzwane GT Ryszard