Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Krzysiu1981 Transport 1,6t cała ... Warszawa | 2005-05-19 21:38:35 Witam Od dnia dzisiejszego moja Oma znów ładnie śmiga na gazie - efekt wymiany membran i kilku uszczelek. Więc tak: 1. na początek należy zakręcić gaz przy butli (wiadomo ) 2. wymontować parownik z samochodu (odłączyć węże z wodą, oraz te przez które leci gaz, ogólnie zrobić wszystko żeby parownik został nam w ręku) 3. najlepiej zabrać parownik do domu i na spokojnie go rozebrać. 4. potrzebne nam będą: zestaw naprawczy parownika, benzyna/rozpuszczalnik/coś co dobrze oczyszcza i odtłuszcza, trochę szmatek, pędzelek, klucze ampulowe(w moim przypadku do rozebrania parownika wystarczył jeden rozmiar ampula+ śrubokręt gwiazdkowy), trochę narzędzi typu śrubokręciki, kombinerki itp.) 5. po otwarciu parownika i wyrzuceniu starych uszczelek i membran, należy wszystko dokładnie oczyścić ze świństwa które tam siedzi (nie będzie lekko - jest sporo zakamarków kanalików itp.) Tutaj wystarczy tylko przetrzeć i założyć nową uszczelkę: Membrana pozornie wyglądała bardzo dobrze Ale po jej zdjęciu: Oto co znaleźliśmy: 6. założyć nowe uszczelki i membrany, 7. złozyć parownik postępując w kolejności odwrotnej niż przy rozbieraniu. 8. zamontować parownik w samochodzie i cieszyć się UWAGI: podczas zdejmowania parownika z samochodu urwała się śruba mocująca go do komory silnika (w ostatniej chwili znaleźliśmy cudem podobną); podczas składania parownika przy jednym z oczek od strony "wodnej" parownika, przez które przechodzi śruba pojawiło się pęknięcie (narazie pomogła podkładka, którą też szczęśliwie udało się znaleźć) Czyli dobrze mieć przy sobie trochę szpargałów wszelkiego rodzaju - może sie przydadzą! Link do zdjęć w lepszej jakości:Tu link SERDECZNE DZIĘKI DLA THOMIEGO KTÓRY NAPRAWIŁ MI PAROWNIK (JA TYLKO POMAGAŁEM) [ wiadomość edytowana przez: Krzysiu1981 dnia 2005-05-19 23:21:47 ] |