| silnik (kultura pracy, elastyczność) | ocena: 3 | komentarz: "Wyprzedzanie "tirów" jest dosyć ryzykowne, ale po odpowiednim doborze biegu i przy sporej ilości miejsca, możliwe." | | |
| skrzynia biegów | ocena: 4 | komentarz: "Dobrze umiejscowiony drążek, skrzynia bezproblemowa" | | |
| układ jezdny | ocena: 2 | komentarz: "Dostępne są 4 opcje jazdy - północ, południe wschód, zachód - jednak dokładnie dokąd pojedzie decyduje tak naprawdę sam Polonez" | | |
| układ hamulcowy | ocena: 3 | komentarz: "Wystarczający, aby zaliczyć przegląd techniczny. Trzeba przewidywać wydarzenia na drodze, żeby unikać gwałtownych hamowań." | | |
| widoczność | ocena: 5 | komentarz: "Bardzo dobra widoczność we wszystkie strony. Pod tym względem bije na głowę większość obecnie produkowanych samochodów." | | |
| jakość wykończenia | ocena: 3 | komentarz: "Szału nie ma, ale porównując np. do VW w podobnym wieku, w których normą są pourywane badziewne klamki nie jest źle." | | |
| ergonomia | ocena: 2 | komentarz: "Mimo długiego użytkowania nadal mylą mi się niektóre przyciski. Pozycja za kierownicą też dosyc specyficzna." | | |
| wentylacja i ogrzewanie | ocena: 3 | komentarz: "Grzeje, ale przydałoby się więcej nawiewów, tak jak w późniejszych wersjach." | | |
| przestrzeń dla kierowcy i pasażerów | ocena: 4 | komentarz: "Podróżowanie w 5 osób nie jest problemem, sporo miejsca." | | |
| wyciszenie, akustyka wnętrza | ocena: 3 | komentarz: "Zastosowanie 3 tłumików w tym modelu dobrze tłumi wydech w niskim zakresie obrotów, powyżej 3k rpm powoli zaczyna się wycie silnika. Ale akurat wolę słyszeć, że jadę." | | |
| ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania) | ocena: 4 | komentarz: "Dzięki instalacji LPG samochód bardzo ekonomiczny (100km poniżej 30zł), koszt części zamiennych nadal niski, ale zaczynają się problemy z ich dostępnością." | | |
| niezawodność | ocena: 3 | komentarz: "Dużo drobnych awarii, możliwych do naprawienia młotkiem, taśmą klejącą lub śrubokrętem." | | |
| stosunek ceny do jakości | ocena: 5 | komentarz: "Za cenę złomu można kupić w pełni sprawny egzemplarz, a za 2000zł dopieszczone i wychuchane wozy od pierwszych właścicieli, z których większość jest już w podeszłym wieku. Z kolei wybierając egzemplarz z LPG za niską cenę otrzymujemy tani w eksploatacji " |
|