Alpine A110 Rally gotowe do startu

Alpine A110 Rally gotowe do startu11.09.2019
Po wersjach Cup i GT4 marka Alpine rozbudowuje swój program samochodów do sportów motorowych i wprowadza wersję A110 Rally. Alpine A110 Rally zostało oficjalnie zaprezentowane podczas Rajdu Mont-Blanc Morzine.

Od zapowiedzi w maju tego roku Alpine A110 Rally wzbudza ciekawość i entuzjastyczne opinie wśród zawodników, pasjonatów i obserwatorów świata sportów samochodowych.

Rajdowa wersja samochodu Alpine A110, zaprojektowana i zbudowana przez Signatech w oparciu o założenia ramowe wyznaczone przez Alpine, przejmuje lekki i zwrotny układ jezdny modeli Alpine A110 GT4 i Cup, którego konstrukcja nawiązuje do wersji seryjnej.

Alpine A110 Rally
Alpine A110 Rally

Wprowadzono w nim dodatkowe modyfikacje w celu przystosowania go do specyfiki tras, na których będzie się ścigał. Między innymi zastosowano zawieszenie z amortyzatorami o trzystopniowej regulacji tłumienia z ogranicznikiem hydraulicznym, nowe hamulce Brembo oraz elementy zapewniające bezpieczeństwo typowe dla samochodów rajdowych, jak pełna klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA i kubełkowe fotele Sabelt z sześciopunktową uprzężą.

Współpracujący z 6-biegową skrzynią sekwencyjną (plus bieg wsteczny) i mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu 4-cylindrowy turbodoładowany silnik 1,8 litra, pochodzący z seryjnego samochodu, również został poddany zabiegom dostosowującym go do startu w rajdach. Oprócz prac nad ustawieniem optymalnego przebiegu krzywej momentu obrotowego, podniesiono moc jednostki do ponad 300 KM.

Alpine A110 Rally
Alpine A110 Rally

Po „shakedownie” na torze Lurcy-Lévis, Alpine A110 Rally rozpoczęło realizację programu testowego z udziałem Emmanuela Guigou, wielokrotnego Mistrza Francji w kategorii samochodów z napędem na jedną oś oraz Laurenta Pelliera, Mistrza Francji Juniorów w 2015 roku.

Obaj kierowcy wykonali większą część jazd testowych, by sprawdzić niezawodność nowego modelu i określić jego bazowe ustawienia. W pracach nad ostateczną specyfikacją modelu wzięli również udział inni kierowcy by Alpine 110 Rally było możliwie wszechstronniejszym, łatwym w prowadzeniu i przystępnym samochodem, który pozwoli zarówno kierowcom zawodowym jak i gentlemen drivers oraz młodym adeptom sportu samochodowego w pełni i efektywnie wykorzystać jego potencjał czerpiąc przy tym przyjemność z jazdy.

Alpine A110 Rally
Alpine A110 Rally

Jednocześnie Signatech i Alpine pracują nad uzyskaniem homologacji FIA R-GT. Proces nadal trwa. Prowadzony jest we współpracy z Francuską Federacją Sportu Samochodowego. Ma się zakończyć w najbliższych tygodniach, co otworzy drogę do sprzedaży, a następnie dostaw pierwszych egzemplarzy Alpine A110 Rally na początku 2020 roku. W tym terminie zaplanowano pierwsze starty wyczynowe.

Alpine A110 Rally zostało pokazane publiczności w mieście Morzine, w parku serwisowym Rajdu Mont-Blanc Morzine, które było szóstym etapem Rajdowych Mistrzostw Francji FFSA.

Alpine A110 Rally
Alpine A110 Rally

Régis Fricotté, dyrektor handlowy i sportowy Alpine

„Nasz powrót do rajdów był bardzo oczekiwany – samochody Alpine odegrały znaczącą rolę w historii tej dyscypliny sportu samochodowego. Alpine było pierwszym producentem, który zdobył tytuł Mistrza Świata w 1973 roku. Aby zapewnić sukces nowego przedsięwzięcia, projekt, opracowanie i wdrożenie produkcji samochodu Alpine A110 Rally powierzyliśmy firmie Signatech, naszemu partnerowi w Mistrzostwach Świata FIA WEC, a także w zawodach wersji Cup i GT4. Alpine A110 Rally zapowiada się jako samochód, który będzie się świetnie prowadzić. Będzie groźnym konkurentem na rajdowych trasach.”

Philippe Sinault, dyrektor Signatech

„Jesteśmy dumni z wyboru firmy Signatech do realizacji tak ekscytującego projektu, jak powrót marki Alpine na trasy rajdowych OS-ów. Zmobilizowaliśmy całe nasze know-how, by spełnić założenia techniczne marki. Pierwsze jazdy próbne oceniamy bardzo pozytywnie. Alpine A110 Rally będzie doskonałym samochodem rajdowym, a jednocześnie zapewni dużą przyjemność prowadzenia i bezkompromisowe osiągi. Na obecnym etapie rozwoju projektu, doświadczenia zdobyte przez Manu Guigou i Laurenta Pelliera są dla nas bardzo cenne i chcemy podziękować Renault Sport Racing za ich wiedzę i doświadczenie, a także Zespołowi FJ za pomoc logistyczną przy jazdach testowych. Mamy jeszcze dużo pracy przed zbudowaniem pierwszych egzemplarzy tego samochodu, ale pierwszy, publiczny pokaz jest kolejnym etapem tego pasjonującego wyzwania!”
Alpine A110 Rally
Alpine A110 Rally

Alpine A110 Rally

Cena netto zaprezentowanego modelu bez opcji: od 150 000 Euro, z zastrzeżeniem homologacji pojazdu

Dane techniczne

  • Silnik 1,8 l turbo, ponad 300 KM DIN
  • Sekwencyjna skrzynia 6-biegowa, mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu
  • Zintegrowana klatka bezpieczeństwa z homologacją FIA
  • Kubełkowe fotele Sabelt i sześciopunktowa uprząż
  • Hamulce Brembo
  • ABS Bosch Motorsports
  • Kierownica z wbudowanym wyświetlaczem i elementami sterowania
  • Możliwość konfiguracji działania systemu zapobiegającemu poślizgowi kół napędzanych
  • Zbiornik paliwa 65 l z homologacją FIA FT3

Opcje i akcesoria

  • Pobieranie danych
  • Lakier niebieski Alpine

Źródło: Alpine/Renault