Maybach - Światowa premiera luksusowej limuzyny

Maybach - Światowa premiera luksusowej limuzyny01.03.2002
Maybach, niemiecka marka samochodów luksusowych, zaprezentowana zostanie po ponad 60 latach po raz pierwszy światowej publiczności na 72 Genewskim Salonie Samochodowym (7 - 17 marca 2002) ...

Światowa premiera luksusowej marki samochodowej Maybach

Maybach, niemiecka marka samochodów luksusowych, zaprezentowana zostanie po ponad 60 latach po raz pierwszy światowej publiczności na 72 Genewskim Salonie Samochodowym (7 - 17 marca 2002).

Maybach - Światowa premiera luksusowej limuzyny 1 Punktem centralnym prezentacji Maybacha jest nawiązanie do legendarnych limuzyn, lat 20 i 30. Wspaniałe, luksusowe automobile zdobywały światową sławę dzięki najnowocześniejszym osiągnięciom technicznym, najwyższej jakości i ekskluzywnemu stylowi. Każdy pojazd był wytwarzany ręcznie zgodnie z indywidualnymi życzeniami klientów. Najbardziej ekskluzywnym pojazdem w ówczesnej palecie modeli był Maybach "Zeppelin" ze swoją genialną jednostką napędową V12. Pojazd o długości około 5,5 m był największym niemieckim samochodem osobowym.

Nazwa Maybach przeżywa w koncernie DaimlerChrysler swój renesans jako samodzielna marka. Jesienią 2002 zaprezentowany zostanie zaprezentowany nowy Maybach - luksusowa limuzyna, która poprzez wyjątkowy komfort wnętrza, perfekcyjną technikę oraz najwyższą ekskluzywność kontynuuje tradycje legendarnych aut Maybacha. Realizacja tak ambitnego projektu jest możliwa przede wszystkim dzięki ścisłej współpracy z siostrzaną marką Mercedes-Benz, która wyznacza światowe standardy w zakresie bezpieczeństwa, komfortu, niezawodności i trwałości. Konstruktorzy Maybacha w pełni korzystają z wybiegającej w przyszłość technologii Mercedesa.

Mercedes-Benz i Maybach od lat mają wiele wspólnego: Wilhelm Maybach, współpracownik i towarzysz Gottlieba Daimlera oraz dyrektor Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), był w roku 1901 duchowym ojcem pierwszego Mercedesa - Typ 35 PS, pierwowzoru wszystkich współczesnych samochodów osobowych. Od 1909 roku Maybach poświęcił się budowie silników do Zeppelinów; w roku 1919 jego syn Karl rozpoczął prace konstrukcyjne nad luksusowymi samochodami. Pierwsze auto pojawiło się dwa lata później. Do 1941 roku firma Maybach-Motorenbau wyprodukowała około 1800 pojazdów.

Legendarny znak jakości oznaczający najwyższą ekskluzywność, charakterystyczne podwójne M wplecione w łukowaty trójkąt, znów będzie znakiem firmowym nowej luksusowej marki samochodów. "MM" znaczyło najpierw "Maybach-Motorenbau", teraz znaczy "Maybach Manufaktur".

Premiera nowej jednostki napędowej Maybacha "Typ 12"

Maybach - Światowa premiera luksusowej limuzyny 2 Luksusowa i nowatorska limuzyna Maybach zaprezentowana zostanie jesienią 2002. To kontynuacja tradycji legendarnego Maybacha ” Zeppelina”. Podobnie jak w legendarnym najbardziej ekskluzywnym modelu z roku 1930 niezwykłe osiągi zapewnia mocny silnik V12. Nowoskonstruowana jednostka "Typ 12" o mocy 405 kW/550 KM i maksymalnym momencie obrotowym 900 Niutonometrów zaprezentowana zostanie po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Genewie.

Manufaktura Maybacha "Maybach-Manufaktur" dla najwyższych wymagań klientów i absolutnego indywidualizmu

Podczas gdy ekskluzywna klientela początku ubiegłego stulecia zlecała wykonanie karoserii Maybacha specjalistycznym firmom, nowa luksusowa limuzyna jest w 100 procentach wytwarzana w fabryce w Sindelfingen, w bezpośrednim sąsiedztwie produkcji Klasy S. Wysoko wykwalifikowani pracownicy, a także ręczna budowa karoserii oraz montaż Maybacha zapewniają realizację najbardziej indywidualnych życzeń. Klienci Maybacha są w każdym czasie włączeni w proces powstawania ich auta; mogą zobaczyć proces montażu limuzyny Maybacha w Sindelfingen i w nim współuczestniczyć.

Celem nowej luksusowej marki jest zajęcie miejsca na szczycie małego, ale lukratywnego segmentu rynku, który według specjalistów ma w najbliższych latach potencjał wzrostowy. DaimlerChrysler może lepiej niż jakikolwiek inny producent wykorzystać tę szansę, produkując fascynujące produkty. Klienci koncernu niejednokrotnie wyrażali życzenie auta najbardziej ekskluzywnego, luksusowego i absolutnie indywidualnego. "Spełniamy to życzenie bazując na naszym ponad 100-letnim doświadczeniu oraz kompetencji technicznej w konstruowaniu i produkcji luksusowych limuzyn", powiedział prof. Jürgen Hubbert, Członek Zarządu DaimlerChrysler AG, Dział Samochodów Osobowych Mercedes-Benz i Smart.

Źródło: DaimlerChrysler