Światowa premiera luksusowej marki samochodowej Maybach
Maybach, niemiecka marka samochodów luksusowych, zaprezentowana zostanie po ponad 60 latach po raz pierwszy światowej publiczności na 72 Genewskim Salonie Samochodowym (7 - 17 marca 2002).
Punktem centralnym prezentacji Maybacha jest nawiązanie do legendarnych limuzyn, lat 20 i 30. Wspaniałe, luksusowe automobile zdobywały światową sławę dzięki najnowocześniejszym osiągnięciom technicznym, najwyższej jakości i ekskluzywnemu stylowi. Każdy pojazd był wytwarzany ręcznie zgodnie z indywidualnymi życzeniami klientów. Najbardziej ekskluzywnym pojazdem w ówczesnej palecie modeli był Maybach "Zeppelin" ze swoją genialną jednostką napędową V12. Pojazd o długości około 5,5 m był największym niemieckim samochodem osobowym.
Nazwa Maybach przeżywa w koncernie DaimlerChrysler swój renesans jako samodzielna marka. Jesienią 2002 zaprezentowany zostanie zaprezentowany nowy Maybach - luksusowa limuzyna, która poprzez wyjątkowy komfort wnętrza, perfekcyjną technikę oraz najwyższą ekskluzywność kontynuuje tradycje legendarnych aut Maybacha. Realizacja tak ambitnego projektu jest możliwa przede wszystkim dzięki ścisłej współpracy z siostrzaną marką Mercedes-Benz, która wyznacza światowe standardy w zakresie bezpieczeństwa, komfortu, niezawodności i trwałości. Konstruktorzy Maybacha w pełni korzystają z wybiegającej w przyszłość technologii Mercedesa.
Mercedes-Benz i Maybach od lat mają wiele wspólnego: Wilhelm Maybach, współpracownik i towarzysz Gottlieba Daimlera oraz dyrektor Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG), był w roku 1901 duchowym ojcem pierwszego Mercedesa - Typ 35 PS, pierwowzoru wszystkich współczesnych samochodów osobowych. Od 1909 roku Maybach poświęcił się budowie silników do Zeppelinów; w roku 1919 jego syn Karl rozpoczął prace konstrukcyjne nad luksusowymi samochodami. Pierwsze auto pojawiło się dwa lata później. Do 1941 roku firma Maybach-Motorenbau wyprodukowała około 1800 pojazdów.
Legendarny znak jakości oznaczający najwyższą ekskluzywność, charakterystyczne podwójne M wplecione w łukowaty trójkąt, znów będzie znakiem firmowym nowej luksusowej marki samochodów. "MM" znaczyło najpierw "Maybach-Motorenbau", teraz znaczy "Maybach Manufaktur".
Premiera nowej jednostki napędowej Maybacha "Typ 12"
Luksusowa i nowatorska limuzyna Maybach zaprezentowana zostanie jesienią 2002. To kontynuacja tradycji legendarnego Maybacha ” Zeppelina”. Podobnie jak w legendarnym najbardziej ekskluzywnym modelu z roku 1930 niezwykłe osiągi zapewnia mocny silnik V12. Nowoskonstruowana jednostka "Typ 12" o mocy 405 kW/550 KM i maksymalnym momencie obrotowym 900 Niutonometrów zaprezentowana zostanie po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Genewie.
Manufaktura Maybacha "Maybach-Manufaktur" dla najwyższych wymagań klientów i absolutnego indywidualizmu
Podczas gdy ekskluzywna klientela początku ubiegłego stulecia zlecała wykonanie karoserii Maybacha specjalistycznym firmom, nowa luksusowa limuzyna jest w 100 procentach wytwarzana w fabryce w Sindelfingen, w bezpośrednim sąsiedztwie produkcji Klasy S. Wysoko wykwalifikowani pracownicy, a także ręczna budowa karoserii oraz montaż Maybacha zapewniają realizację najbardziej indywidualnych życzeń. Klienci Maybacha są w każdym czasie włączeni w proces powstawania ich auta; mogą zobaczyć proces montażu limuzyny Maybacha w Sindelfingen i w nim współuczestniczyć.
Celem nowej luksusowej marki jest zajęcie miejsca na szczycie małego, ale lukratywnego segmentu rynku, który według specjalistów ma w najbliższych latach potencjał wzrostowy. DaimlerChrysler może lepiej niż jakikolwiek inny producent wykorzystać tę szansę, produkując fascynujące produkty. Klienci koncernu niejednokrotnie wyrażali życzenie auta najbardziej ekskluzywnego, luksusowego i absolutnie indywidualnego. "Spełniamy to życzenie bazując na naszym ponad 100-letnim doświadczeniu oraz kompetencji technicznej w konstruowaniu i produkcji luksusowych limuzyn", powiedział prof. Jürgen Hubbert, Członek Zarządu DaimlerChrysler AG, Dział Samochodów Osobowych Mercedes-Benz i Smart.
