Japoński koncern właśnie zapowiedział, że pierwszy model z nowej oferty Datsuna zadebiutuje w połowie tego roku. Natomiast w przyszłym roku do rąk klientów powinny trafić pierwsze egzemplarze nowych Datsunów. Grupę zrewitalizowanej marki Nissan opisał jako optymistycznych i rozwojowych klientów na rynkach o dużym potencjale wzrostu – czyli mówimy o krajach azjatyckich, takich jak Indie i Indonezja oraz o Rosji.
Datsuny mają zostać wyposażone w nowoczesne rozwiązania techniczne zapewniające przyjemność z jazdy – niestety na razie nie udostępniono prasie żadnych konkretnych specyfikacji technicznych, więc musimy się posłużyć tylko promocyjnym cytatem z przedstawicieli Nissana.
Przypomnijmy, że swój rozkwit marka Datsun przeżywała w latach siedemdziesiątych i na początku lat osiemdziesiątych XX w. Choć pojazdy tej marki cieszyły się opinią trwałych i niezawodnych, to w 1981 roku japońska firma postanowiła występować na rynkach światowych już tylko jako Nissan. Teraz Vincent Cobee, wiceprezes i globalny dyrektor Datsun Business Unit tak kreśli plany na przyszłość: Firma liczy, że Datsun ponownie zdobędzie popularność wśród klientów na rynkach o dużym potencjale wzrostu ze względu na atrakcyjną stylistykę i przystępną cenę pojazdów, a przede wszystkimi dzięki dostarczanej przez nie przyjemności z jazdy.
Wybór nazwy marki był oczywisty. Datsun pozostaje w naszym portfolio jako jedna z najbardziej cenionych marek w historii motoryzacji, a więź między współczesnym i dawnym Datsunem jest autentyczna. Klienci w latach 30., 40. i 50. XX wieku poszukiwali pojazdów charakteryzujących się wysoką jakością, trwałością i niezawodnością. Podobnymi kryteriami kierują się klienci z rynków o dużym potencjalne wzrostu, którzy dziś mają jednak mocno ograniczone możliwości wyboru. Jesteśmy przekonani, że nowy Datsun spełni ich oczekiwania.
