Pięć gwiazdek dla Audi A4 w testach Euro NCAP

Pięć gwiazdek dla Audi A4 w testach Euro NCAP05.06.2008
Konsorcjum NCAP przetestowało nowe Audi A4 pod kątem pasywnego bezpieczeństwa podczas zderzenia i przyznało mu najwyższą ocenę - pięć gwiazdek. Wyniki dotyczące ochrony dorosłych w przypadku zderzenia czołowego i bocznego oraz ...

...bezpieczeństwa dzieci i pieszych kwalifikują nowe Audi A4 do grona najbezpieczniejszych samochodów w jego kategorii.

Nowy model klasy średniej marki z czterema pierścieniami został dokładnie przetestowany w Euro NCAP pod kątem bezpieczeństwa pasywnego. Konsorcjum składające się z przedstawicieli europejskich ministerstw ds. ruchu drogowego, automobilklubów, ubezpieczycieli i instytucji zajmujących się ochroną konsumentów bada szczegółowo zachowanie się nowych samochodów podczas zderzeń.

Wymagania testowe Euro NCAP znacznie przewyższają wymagania stawiane przez europejskie przepisy. W testach na bezpieczeństwo kierowcy oraz siedzącego z przodu pasażera podczas zderzenia czołowego i bocznego A4 uzyskało wartości, które jednoznacznie pozwoliły na przyznanie mu najwyższej oceny - pięciu gwiazdek. Także dzieci są dobrze chronione w nowym Audi A4. Cztery gwiazdki w testach na bezpieczeństwo "najmniejszych podróżnych" to również doskonały rezultat.

Konsorcjum Euro NCAP, utworzone w 1997 roku, bada zachowanie się podczas zderzenia wszystkich liczących się na europejskim rynku samochodów. Jego zadaniem jest stała poprawa bezpieczeństwa na drogach, a tym samym ochrona życia wszystkich uczestników ruchu.

Ochrona pieszych i rowerzystów jest dla Audi niezwykle ważną kwestią. Specjalnie zaprojektowany i zbudowany przód samochodu pomaga zminimalizować skutki wypadków. Testy Euro NCAP przyznały Audi za to dwie z czterech możliwych gwiazdek. Największą wagę Audi przywiązuje do bezpieczeństwa aktywnego, którego celem jest niedopuszczenie do wypadków. Dlatego na przykład przy projektowaniu nowego Audi A4 jednym z głównych zadań było opracowanie skutecznego układu hamulcowego z ESP i asystentem hamowania, montowanego seryjnie we wszystkich samochodach. Dzięki niemu w niezależnym teście porównawczym A4 uzyskało doskonałe wyniki. Ponadto klienci mają do dyspozycji wiele opcjonalnych systemów wspomagających kierowcę, które dotychczas były znane tylko z klasy wyższej samochodów. Należy do nich radarowy adaptacyjny układ regulacji prędkości z Audi braking guard – systemem aktywnie i wielostopniowo ostrzegającym kierowcę przed grożącą mu kolizją, układ pomagający kierowcy utrzymać obrany pas ruchu Audi lane assist lub ułatwiający mu jego zmianę – Audi side assist.

Źródło: Audi