Stutysięczne Audi A8 opuściło linię produkcyjną

Stutysięczne Audi A8 opuściło linię produkcyjną06.04.2002
Jubileuszowy samochód to srebrne A8 L quattro napędzane aluminiowym, 12-cylindrowym silnikiem o pojemności sześciu litrów i mocy 309 kW (420 KM). "To najsilniejsza produkowana seryjnie limuzyna na świecie" - podkreślił dr Heizmann ...

Już po raz stutysięczny firma Audi udowodniła swoją kompetencję w dziedzinie konstrukcji aluminiowych - z linii montażowej w zakładach w Neckarsulm zjechało 100.000-ne Audi A8. Wydarzeniu temu towarzyszyły uroczyste obchody, w których uczestniczyli pracownicy, przedstawiciele zarządu i dyrekcji firmy oraz liczni goście z kręgów gospodarczych i politycznych. Członek zarządu Audi AG do spraw produkcji, dr Jochem Heizmann, podkreślił w swoim przemówieniu osiągnięcia techniczne firmy w dziedzinie konstrukcji i produkcji nadwozia opartego na Audi Space Frame (ASF).

Stutysięczne Audi A8 opuściło linię produkcyjną 1 Jubileuszowy samochód to srebrne A8 L quattro napędzane aluminiowym, 12-cylindrowym silnikiem o pojemności sześciu litrów i mocy 309 kW (420 KM). "To najsilniejsza produkowana seryjnie limuzyna na świecie" - podkreślił dr Heizmann.

Modelowi Audi A8 w ciągu paru lat udało się, dzięki technicznym innowacjom, sportowemu charakterowi i dynamice jazdy, zapewnić sobie doskonałą pozycję w najwyższym segmencie rynku. "Audi A8 jest jedyną limuzyną wyższej klasy z napędem quattro i do dnia dzisiejszego jest także jedynym samochodem tej klasy na świecie, w którym z powodzeniem udało się zastosować lekką konstrukcję aluminiową" - przypomniał dr Heizmann. Znaczenie Neckarsulm, jako zakładu stosującego najnowocześniejsze technologie, podkreślił Stefan Mappus, sekretarz stanu w Ministerstwie Ochrony Środowiska i Transportu Badenii - Wirtembergii. Jego zdaniem obchodzony właśnie jubileusz produkcyjny jest kolejnym dowodem potęgi innowacyjnej Audi w Neckarsulm oraz wielkich możliwości tego regionu. Przed dwoma laty Audi zastosowało swoje długoletnie doświadczenie w dziedzinie konstrukcji aluminiowych, związane nierozłącznie z Aluminium - Center w Neckarsulm, na szeroką skalę - w produkcji wielkoseryjnej. Od połowy 2000 roku w zakładzie tym montowane jest Audi A2. Do dnia dzisiejszego wyprodukowano przeszło 80.000 sztuk tego modelu, między innymi prawie 3.600 Audi A2 1,2 TDI z niezwykle niskim zużyciem paliwa 31/100 km. "Łącznie z taśm produkcyjnych zakładu zjechało już przeszło 180.000 samochodów Audi z aluminiowym nadwoziem" - powiedział kierownik zakładu Otto Lindner.

Audi A8 i Audi A2 z nadwoziem ASF wyróżniają się komfortem jazdy i bezpieczeństwem oraz niewielkim zużyciem paliwa. Audi Space Frame (ASF) jest niezwykle wytrzymałą konstrukcją ramową z aluminium, w której zintegrowano duże elementy z blachy aluminiowej, pełniące także funkcję nośną. Wytłaczane profile aluminiowe łączone są elementami węzłowymi z odlewów ciśnieniowych.

Uzyskana dzięki ASF konsekwentna redukcja ciężaru pojazdu o około 40 procent, w porównaniu z tradycyjną karoserią stalową, poprawia osiągi jezdne i przyczynia się do osiągnięcia korzystnego bilansu ekologicznego. "Ta wytyczająca nowe drogi technologia z chwilą swojego pojawienia się na rynku w 1994 roku otworzyła wyjątkową perspektywę dla świadomej mobilności w klasie wyższej" - podsumował dr Wolfgang Ruch, szef Aluminium - Center w zakładzie Audi w Neckarsulm.

Produkcja Audi A2 udowodniła, iż możliwe jest wielkoseryjne montowanie nadwozi aluminiowych ze stopniem automatyzacji porównywalnym z montażem karoserii stalowych. Pod koniec roku Audi rozpocznie produkcję nowego Audi A8. W tym celu prowadzone są dalsze prace nad udoskonaleniem rozwiązania ASF. Zdaniem dr. Heizmanna "nowa technika i nowe doświadczenia uzyskane przy produkcji Audi A2 pomogły nam dokonać kolejnego milowego kroku".

Źródło: Kulczyk Tradex