500-tysięczne BMW X5 zjeżdża z taśmy

500-tysięczne BMW X5 zjeżdża z taśmy10.06.2005
To wyjątkowe auto, X5 z 3,0-litrowym silnikiem wysokoprężnym, lakierem w kolorze Midnight Blue i wyposażeniem BMW Individual zostanie wysłane do Centrum Sprzedaży Detalicznej BMW w niemieckim Hamburgu ...

Spartanburg/Monachium. Dziś 500-tysięczne BMW X5 zjeżdża z linii produkcyjnej w zakładach BMW Manufacturing Co . w Karolinie Południowej w USA – około 5 i 1/2 roku od momentu rozpoczęcia produkcji we wrześniu 1999 r. To wyjątkowe auto, X5 z 3,0-litrowym silnikiem wysokoprężnym, lakierem w kolorze Midnight Blue i wyposażeniem BMW Individual zostanie wysłane do Centrum Sprzedaży Detalicznej BMW w niemieckim Hamburgu. Zakłady BMW Manufacturing Co. w Spartanburgu to jedyne zakłady produkujące X5 na rynek światowy, eksportujące to niezwykłe auto typu SAV (Sports Activity Vehicle) do ponad 120 krajów na całym świecie. Głównym rynkiem sprzedaży X5 pozostają jednak Stany Zjednoczone.

500-tysięczne BMW X5 zjeżdża z taśmy 1 BMW X5 było pierwszym samochodem, który stworzył nowy segment rynkowy aut typu SAV. Po dziś dzień ustanawia ono standardy w tym segmencie, zarówno w zakresie dynamiki jazdy, jak i bezpieczeństwa. Historia niezwykłego sukcesu tego równie niezwykłego SAV-a rozpoczęła się już w momencie jego debiutu rynkowego. 100-tysięczne X5 zjechało z taśmy produkcyjnej zaledwie w dwa lata po rozpoczęciu produkcji 23 sierpnia 2001 r.

Produkcja BMW X5 w Stanach Zjednoczonych demonstruje sukces strategii BMW pod hasłem "produkcja podąża za rynkiem". Wytwarzanie X5 w miejscu jego głównego rynku sprzedaży pozwala nie tylko uniknąć ryzyka walutowego, ale też wzmocnić sprzedaż w danym kraju. Od chwili podjęcia decyzji o budowie nowych zakładów w Karolinie Południowej w roku 1992 firma BMW zwiększyła sprzedaż w Stanach Zjednoczonych z liczby 53.000 egzemplarzy w tamtym roku do 260.079 egzemplarzy w roku 2004. "Bez naszego zaangażowania w Karolinie Południowej wyniki te nie byłyby możliwe, po prostu dlatego, że nasze zakłady w Spartanburgu pozwoliły nam stać się lokalnym graczem na rynku amerykańskim", mówi dr Norbert Reithofer, Członek Zarządu ds. Produkcji w BMW AG.

Dzięki stworzeniu i rozwinięciu zdolności produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych Grupa BMW mogła zagwarantować zatrudnienie i stworzyć nowe miejsca pracy także w Niemczech, ponieważ znaczna część aut BMW sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych pochodzi z niemieckich zakładów BMW w Monachium, Dingolfing i Ratyzbonie.

Źródło: BMW