Citroen C-Triomphe - światowa premiera

Citroen C-Triomphe - światowa premiera07.03.2006
Opierając się na sukcesie C4, który znalazł na świecie 280 000 nabywców, Citroën wprowadza na rynek chiński nowy model, C-Triomphe. Ten innowacyjny sedan charakteryzuje się wszystkimi zaletami przyczyniającymi się do popularności C4 ...

Opierając się na sukcesie C4, który znalazł na świecie 280 000 nabywców, Citroën wprowadza na rynek chiński nowy model, C-Triomphe. Ten innowacyjny sedan charakteryzuje się wszystkimi zaletami przyczyniającymi się do popularności C4, ale w wersji, która jest preferowana na rynku chińskim.

C-Triomphe jest produkowany w Wuhan na bazie C4, ale z większym rozstawem osi. Dzięki swej stylizacji i nowoczesnej technice spełnia wymagania klientów poszukujących nowatorskiego designu, komfortu i bezpieczeństwa. Zaprezentowany 18 lutego 2006 w Shenzhen, na rynek wejdzie pod koniec drugiego kwartału 2006.

Citroen C-Triomphe - światowa premiera 1 Prezentacja C-Triomphe wzmacnia pozycję Citroëna w Chinach i powiększa gamę oferowanych modeli. W ciągu 14 lat Citroën sprzedał na tym rynku 600 000 samochodów – głównie dzięki sukcesowi modeli specjalnie zaprojektowanych na rynek chiński: sedana ZX Fukang i Elysée.

W roku 2005 Citroën stał się gwiazdą tego rynku, zwiększając sprzedaż o 34% i sprzedając 100 000 aut. Obecnie marka ma zamiar nadal powiększać udział w rynku i rozwijać aktywność w Chinach.

C-Triomphe, sedan o mocnej, innowacyjnej stylizacji, powiększa gamę Citroëna i wzmacnia pozycję marki na wciąż zmieniającym się rynku chińskim. Ten nowy i wyjątkowo przestronny samochód korzysta z wielu rozwiązań C4 w zakresie innowacyjności, przyjemności z jazdy i bezpieczeństwa.

Symbol statusu, o silnym, dynamicznym i prestiżowym wyglądzie

C-Triomphe to 4.drzwiowy sedan o długości 4,8 m i szerokości 1,77 m. Odzwierciedla stylistyczny charakter modeli Citroën. Linie są eleganckie, płynne i harmonijne. Chromowana listwa biegnąca wzdłuż linii bocznej podkreśla sylwetkę C-Triomphe i wyraźnie identyfikuje auto jako samochód prestiżowy. Tylne lampy w kształcie bumerangu stanowią odbicie lamp przednich. Przedni i tylny pas łączy chromowana linia podkreślająca pojemny bagażnik.

Wygląd tego auta jest wyrazem solidności konstrukcyjnej, do czego przyczyniają się również 16-calowe koła, wysoko poprowadzona linia okien i długi zwis tylny.

Nowy standard w zakresie komfortu i przestrzeni

Wnętrze kabiny kładzie nacisk na przestronność i komfort. Mając aż 2,71 m rozstawu osi, C-Triomphe jest samochodem wyjątkowo przestronnym. W tylnej części kabiny ilość miejsca na nogi jest tak imponująca, że należy mówić o nowych standardach. Ergonomiczne fotele zaprojektowano tak, by zapewniały najwyższy komfort i amortyzowały wibracje pionowe. Fotele kierowcy i pasażera są regulowane elektrycznie. Bagażnik C-Triomphe ma aż 513 l pojemności. Praktyczne ukształtowanie jego ścian doskonale komponuje się z możliwością rozdzielnego składania tylnej kanapy 60/40.

Citroen C-Triomphe - światowa premiera 2 Wyrafinowaną stylizację wnętrza podkreśla jasna skórzana tapicerka, w standardzie już od drugiego stopnia wyposażenia, oraz drewniane inkrustacje deski rozdzielczej i drzwi. Praktyczne schowki rozmieszczono w całej kabinie – są nawet szuflady pod tylną kanapą. Schowek w desce rozdzielczej może być chłodzony, dostępna jest również 5-płytowa zmieniarka CD, montowana pod tylną kanapą, pomiędzy szufladami. Szczególną wagę przyłożono do komfortu akustycznego i termicznego. Klimatyzacja (automatyczna od drugiego stopnia wyposażenia) jest standardem. By jeszcze bardziej podnieść komfort podróżowania, w przednim podłokietniku umieszczono dmuchawę, która kieruje powietrze do tylnej części kabiny. Jej wydajność można regulować, a regulowane nawiewy pozwalają kierować strumieniem powietrza. Dopełnieniem tego wyposażenia jest roleta tylnej szyby.

Innowacyjne rozwiązania zapewniające wygodne podróżowanie i spokojną jazdę

Podobnie jak C4, C-Triomphe charakteryzuje się wieloma innowacjami w zakresie ergonomii prowadzenia i komfortu jazdy. Znajdziemy tu mnóstwo nowoczesnych, wydajnych systemów ułatwiających i uprzyjemniających jazdę.

Ergonomiczna pozycja kierowcy uzupełniona jest nieruchomym zestawem wskaźników w centralnej części kierownicy. Taki układ jest bardzo ergonomiczny i łatwy w obsłudze, przez co prowadzenie auta staje się bezpieczniejsze. Kierownica jest połączona z oryginalnym wyświetlaczem. Ma on formę przezroczystego paska w centralnej części deski rozdzielczej, a wskazuje prędkość, ustawienia ogranicznika prędkości, tempomatu itp. Kontrast wyświetlacza dostosowuje się natychmiast do oświetlenia, jest więc zawsze idealnie czytelny, zarówno w dzień, jak i w nocy, w słońcu i cieniu.

C-Triomphe ma też kilka rozwiązań rzadko występujących lub nie stosowanych jeszcze na rynku chińskim:
- ogranicznik prędkości i tempomat, seryjne we wszystkich wersjach
- dwufunkcyjne kierunkowe reflektory ksenonowe, aktywne zarówno w trybie mijania, jak i drogowym, poprawiające widoczność podczas jazdy na zakrętach, a tym samym podnoszące bezpieczeństwo jazdy nocą. Lampy te są połączone z teleskopowymi spryskiwaczami, które w pełni zintegrowano w przednim zderzaku
- zintegrowany w desce rozdzielczej rozpylacz zapachów, który pozwala kierowcy na indywidualny wybór spośród palety zapachów.

Jednocześnie C-Triomphe jest seryjnie wyposażony w lampy przeciwmgłowe, elektrycznie sterowane szyby i radar parkowania tyłem.

Wyjątkowo pewne zachowanie na drodze

Citroën C4, wytwarzany na platformie 2 koncernu PSA Peugeot Citroën, wyznacza standardy w zakresie trzymania się drogi i aktywnego bezpieczeństwa. C-Triomphe także zbudowano na tej płycie.

Citroen C-Triomphe - światowa premiera 3 Wyposażony jest standardowo w układ kierowniczy o zmiennej sile wspomagania. Układ hamulcowy obejmuje 4 tarcze, przy czym przednie są wentylowane. Zaprogramowana w układzie jezdnym stabilność oraz system wspomagania i kontroli hamowania zapewniają świetne własności jezdne. Wyposażenie standardowe obejmuje ABS, elektroniczny rozdział siły hamowania i wspomaganie hamowania awaryjnego oraz automatyczne włączanie świateł awaryjnych. ESP jest standardem od drugiego stopnia wyposażenia.

Niezawodny i bezpieczny samochód

C4 ustanawia standardy w zakresie bezpieczeństwa biernego, co doskonale ilustrują jego wyniki w testach zderzeniowych EuroNCAP. C-Triomphe również korzysta z rozwiązań płyty 2 pod względem wzmocnień struktury i zabezpieczeń. Warto tu wspomnieć o dodatkowych elementach pochłaniających siłę uderzenia i rozprowadzających jego energię przy ramie pomocniczej. Ponadto bagażnik stanowi strefę pochłaniania energii przy zderzeniu tylnym. C-Triomphe jest wyposażony w airbagi czołowe kierowcy i pasażera (poduszka powietrzna kierowcy ma zoptymalizowany kształt dzięki nieruchomemu zestawowi wskaźników), poduszki boczne i kurtyny powietrzne. W standardzie oferowane są również trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi oraz ogranicznikami napięcia to również standard.

Dynamika i osiągi dwulitrowego benzynowego silnika o mocy 150 KM

C-Triomphe wyposażono w dwulitrowy silnik rozwijający moc 108 kW (150 KM), który spełnia standardy Euro 4. Silnik połączono z automatyczną skrzynią biegów, sekwencyjną lub mechaniczną. Ta 16-zaworowa jednostka zapewnia maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 4000 obr./min. Wyposażono ją w układ rozrządu z ciągłą zmienną regulacją faz VVT, który umożliwia optymalne napełnianie komór spalania, niezależnie od prędkości obrotowej silnika. 170 Nm, a więc niemal 85 proc. momentu obrotowego dostępne jest już od 2000 obr./min, dzięki czemu prowadzenie jest czystą przyjemnością.

WZROST SPRZEDAŻY CITROËNA

W roku 2005 Citroën zwiększył sprzedaż w Chinach o 34 %, sprzedając 104 tys. samochodów na rynku, który wzrósł o 26 %. W ciągu 14 lat 600 000 aut marki Citroën znalazło nabywców, za pośrednictwem spółki joint venture Dongfeng Citroën Automobile Company (DCAC), potem Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles (DPCA).

103 000 samochodów w roku 2005

Rynek chiński obejmujący ok. 3,2 mln samochodów, powrócił do szybkiego rozwoju po spowolnieniu w drugiej połowie 2004 roku. Stopa wzrostu (+38%) w drugiej połowie roku 2005 dała średnio 26% wzrostu w skali roku. Większość rywali Citroëna zanotowała w 2005 r. słabsze wyniki sprzedaży. W tych warunkach Citroën zanotował 34-procentowy wzrost sprzedaży (razem 103 tys. aut) i powiększył swój udział w rynku z 3% w roku 2004 do 3,2% w 2005. W ciągu 14 lat Citroën wyprodukował i sprzedał w Chinach 600 000 aut

C-Triomphe będzie wytwarzany w fabryce Wuhan, która obecnie produkuje modele ZX Fukang, ZX Fukang 988, Xsara Picasso i Elysée. W kwietniu 2005 Citroën zaprezentował C5 po liftingu jako auto importowane. C6 zadebiutuje w Chinach na tych samych zasadach pod koniec roku 2006.

Świetnie funkcjonująca i wciąż rozwijana sieć sprzedaży

Citroën zainwestował wiele wysiłku w długoterminowe zaangażowanie w Chinach, którego głównym czynnikiem jest tworzenie wyjątkowo gęstej sieci sprzedaży. Obejmuje ona ponad 350 punktów w ponad 250 miastach. Sieć podlega intensywnym szkoleniom technicznym i handlowym, by osiągnąć światowy poziom pod względem jakości obsługi klientów.