Fiat Automobiles liderem w redukcji CO2

Fiat Automobiles liderem w redukcji CO206.03.2009
Spośród dziesięciu najlepiej sprzedających się marek samochodowych w Europie, drugi rok z rzędu Fiat Automobiles zarejestrował najniższą średnią wartość emisji dwutlenku węgla w sprzedanych przez siebie samochodach w roku 2008: ...

...133,7 g/km (w 2007 było to 137,3 g/km). Prymat w tej dziedzinie przyznała spółka JATO, światowy lider na polu doradztwa i badań w motoryzacji, która powstała w 1984 roku i obecna jest w ponad 40 krajach. Dokładniej rzecz biorąc: Fiat wyprzedza Peugeota (138,1 g/km), Citroena (142,4 g/km), Renault (142,7 g/km), Toyotę (144,9 g/km), Forda (147,8 g/km), Opel/Vauxhall (151,1 g/km), Volkswagena (158,8 g/km), BMW (160,6 g/km) i Mercedesa (185,0 g/km). Grupa Fiat dzierży również palmę pierwszeństwa w klasyfikacji koncernów (138,4 g/km), wyprzedzając PSA, Renault, Toyotę i Hyundaia.

Lorenzo Sistino, Dyrektor Zarządzający Fiat Automobiles: "Wyniki tych ważnych badań nagradzają ciągłe wysiłki Fiata w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań mających na celu ograniczenie emisji zanieczyszczeń oraz poziomu CO2. Ale Fiat, zawsze skoncentrowany na rzeczywistych ludzkich potrzebach, na tym nie poprzestaje. Celem jest umocnienie się na pozycji lidera w redukcji emisji zanieczyszczeń poprzez wprowadzenie nowych silników, nowych technologii i nowych zastosowań. Mam tu na myśli innowacyjny system Multiair, który będzie stopniowo wprowadzany we wszystkich silnikach naszej Grupy, i pozwoli nam jeszcze zmniejszyć zużycie paliwa, a co za tym idzie – poziom emisji spalin. Nowe technologie, takie jak Start&Stop, już zaprezentowane w Fiacie 500 i w niedługim czasie dostępne również w innych modelach. Nowe aplikacje, jak "eco:Drive", innowacyjne oprogramowanie, które poprzez wyjście USB systemu Blue&Me opracowanego we współpracy z Microsoft – pozwala na analizę stylu jazdy kierowcy, pomagając mu zmniejszyć zużycie paliwa (a więc i emisję zanieczyszczeń): już dziś korzysta z niego około 10 000 osób."

Fiat jest europejskim liderem w produkcji samochodów kompaktowych, które są mniej uciążliwe dla środowiska: na przykład, z ponad dwuletnim wyprzedzeniem wprowadzono w Fiacie 500 i w Fiacie Bravo silniki spełniające wymogi normatywy Euro 5 (zarówno silnik benzynowy jak i Diesel). do końca 2009 roku w większości silników z całej gamy Fiat zostanie wprowadzona z wyprzedzeniem normatywy Euro 5.

Ponadto, ostatnio Fiat zaprezentował dwie ważne nowości: gamę GPL składającą się z modeli Panda, Grande Punto i Bravo oraz nową linię PUR-O2 specjalnie dla modeli 500, Croma i Bravo. Szczególnie ta ostatnia oferta stanowi wyselekcjonowaną grupę wersji, które z racji wyposażenia technologicznego, niskiego poziomu zużycia paliwa i ograniczonej emisji CO2 stanowią awangardę w międzynarodowej ofercie. Wszystko to, dzięki zastosowaniu specjalnych systemów i urządzeń, takich jak innowacyjny "eco:Drive", nowy "Start&Stop" – opracowany przez Engineering & Design, FPT ze współudziałem partnerów, takich jak Bosch i Magneti Marelli - system zarządzający procedurą czasowego wyłączenia silnika i jego ponownego uruchomienia (w nawiązaniu do faz funkcjonowania na minimalnych obrotach zatrzymanego samochodu), nie mówiąc już o specjalnych "eco-pakietach", w których przewidziano ekologiczne opony, oleje o niskim współczynniku lepkości, pakiety aerodynamiczne i skrzynie biegów o zmodyfikowanych przełożeniach.

Co więcej, to Fiat jako pierwszy wprowadził technologię Multijet, występującą we wszystkich silnikach Diesla nowej generacji. Jest też światowym liderem jeśli chodzi o samochody OEM napędzane metanem. Zdaniem koncernu zasilanie metanem stanowi dzisiaj najwłaściwszy technologicznie wybór i jednocześnie najbardziej dostępny w kontekście rozwiązania problemu zanieczyszczenia obszarów miejskich. Wszystko to, ponieważ wykorzystanie metanu ma pozytywny wpływ zarówno na środowisko (około 23% redukcji emisji CO2 i zredukowanie praktycznie do zera emisji PM), jak i rachunek ekonomiczny.

Oprócz badań nad paliwami alternatywnymi, Fiat wprowadza w życie down-sizing silników Diesla i benzynowych, szczególnie na przykładzie nowych rodzin silników 1.4 T-Jet oraz 1.6 Multijet. Zwłaszcza zastosowanie turbosprężarki nowej generacji, w połączeniu z jednostką napędową o zmniejszonej pojemności, pozwala na uzyskanie osiągów porównywalnych (lub lepszych) z najlepszymi silnikami o większej pojemności, ale przy niskim poziomie spalania i emisji spalin.

Źródło: Fiat