Nowy Fiat Panda

Nowy Fiat Panda16.12.2011
Nowa Panda to efekt konsekwentnej ewolucji projektu, który od 31 lat swej historii jest powszechnie lubiany, wszechstronny i przyjazny w użytkowaniu. Panda to także marka bogata w wartości racjonalne i emocjonalne oraz samochód, ...

...którego produkcja przekroczyła 6,4 miliona egzemplarzy i który zdobył serca milionów miłośników motoryzacji, różniących się gustem, wiekiem, narodowością, czy pochodzeniem.

Nowy Fiat Panda 1 Po prostu Panda
Pozostając pojazdem sub-kompaktowym, Panda urosła o kilka centymetrów tak, by zachować najwyższe standardy bezpieczeństwa i jeszcze powiększyć objętość przedziału pasażerskiego. Przy długości 365, szerokości 164 i wysokości 154 centymetrów, pięciodrzwiowa Panda może wygodnie pomieścić pięć osób, dysponując ponadto należącym do największym w swej klasie bagażników o pojemności 225 litrów, rosnącym do 260 litrów po przesunięciu tylnej kanapy do przodu oraz 870 litrów po złożeniu oparć tylnych siedzeń.

Ze względu na modułową zabudowę przestrzeni, liczne schowki i półki oraz mnogość konfiguracji przednich i tylnych siedzeń, Fiat Panda odznacza się dużą swobodą użytkowania. Każdy z nas ma własny styl życia, własny stosunek do ulubionych przedmiotów i sposób ich „porozkładania" wokół siebie, a potem odnajdowania. W tym sensie samochód jest miejscem osobistym, lecz także chętnie dzielonym z innymi, podobnie jak przytulny włoski dom, pełen ciepła i gościnności.

Jeszcze więcej o Pandzie
Nowa Panda jest „inteligentna" i przyjazna ponieważ wszystko to, co ułatwia i poprawia jakość pobytu „na pokładzie auta", staje się w niej dostępne dla każdego. W dzisiejszych czasach ludzie decydujący się na samochód kompaktowy niechętnie rezygnują z technologii typowych dla pojazdów wyższej klasy. Fiat Panda wychodząc temu naprzeciw proponuje przyjazny środowisku oraz bezpieczny sposób przemieszczania się i to po przystępnej cenie zakupu i kosztach utrzymania, łącząc w ten sposób zalety swej pierwszej i drugiej generacji.

Nowy Fiat Panda 2Stąd też pod sympatycznym, lecz pewnym siebie wyglądem, Panda oferuje wyszukane, lecz łatwe w użytkowaniu rozwiązania techniczne, które pozwalają zaspokajać potrzeby codziennego transportu - z uwzględnieniem rosnącego w społeczeństwie zainteresowania ekologią i bezpieczeństwem. A więc obok nowych systemów - łagodzenia skutków kolizji przy niskich prędkościach jazdy (Low Speed Collision Mitigation), czy nawigacji „Blue&Me TomTom2 LIVE", występujących z reguły w samochodach wyższej klasy, użytkownik Pandy ma do dyspozycji rozwiązania typu Start&Stop, wskaźnik zmiany biegów GSI, program eco:Drive i oszczędnościowy tryb pracy ECO silnika TwinAir Turbo. Te nazwy i skróty są obecnie częścią standardowej terminologii, używanej w ramach „Air Technologies" - programu stworzonego przez firmę Fiat, by promować technologie o niskim oddziaływaniu na środowisko, lecz absolutnie nie przekreślające satysfakcji z jazdy samochodem.

Taka filozofia motywuje do tworzenia silników o „mistrzowskiej" charakterystyce w zakresie osiągów, ekonomiki paliwowej i niskiej emisji spalin. Wyróżniającym się przykładem tej tendencji jest nowy silnik TwinAir Turbo o pojemności 0,9 l i mocy 85 KM wyposażony w system Start&Stop (Światowy Silnik Roku 2011) oraz nowy silnik TwinAir wolnossący o tej samej pojemności, lecz mocy 65 KM, oferowany w Pandzie po raz pierwszy. {AKAPIT Gamę jednostek napędowych dopełnia wypróbowany silnik benzynowy Fire o pojemności 1,2 litra i mocy 69 KM oraz 1,3-litrowy turbodiesel MultiJet II o mocy 75 KM ze standardowym systemem Start&Stop.

Nowy Fiat Panda 3 W momencie premiery rynkowej nowa Panda dostępna jest z napędem na koła przednie (wkrótce pojawi się także nowa Panda 4x4) w trzech poziomach (wersjach) wyposażenia (Pop, Easy oraz Lounge), 10 kolorach nadwozia i 9 wystrojach wnętrza. Dostępne są dwa wzory kołpaków na felgi stalowe oraz dwa wzory kół z lekkiego stopu o średnicy 14 i 15 cali. Nowością jest „Blue&Me TomTom LIVE", który łączy zalety zintegrowanego systemu infotainment i przenośnej nawigacji oraz nieograniczonej niemal łączności ze światem. W najbliższym czasie dostępny będzie także system łagodzenia skutków kolizji przy niskich prędkościach (współpracujący z układem hamulcowym) LSCM, który potrafi wykrywać przeszkody w pobliżu pojazdu i automatycznie uruchamia hamulce przy prędkościach nie przekraczających 30 km/h.

Mówiąc w skrócie, wszystko jest dużo łatwiejsze w nowej Pandzie. Łatwiej jest parkować i łatwiej znaleźć odpowiednią konfigurację wnętrza pozwalającą „poczuć luz" także i innym. Wyrazem przyjętej filozofii życia są ułatwiające je rozwiązania.

Źródło: Fiat