Mankamenty w 307"ce

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Sprawa ma sie tak, ze mam okazje poruszac sie 307'mka z 2002 r 103kkm 1.4 HDI i ciekawi mnie to, jak poprzedni tymczasowy wlasciciel mogl zdewastowac pewne elementy tego pojazdu

W sumie na start ida kierunki. Ktos musial byc niezwykle bystry, ze spierniczyl odbijanie kierunkowskazow, czy to jest do naprawy? Gdzies z ftp'a pewnego sciagnolem jakiegos pdfa o naprawianiu kierunkow, ale tam chodzilo o wyrobiony plasticzek i sprezyne ktora powoduje jedynie opory w poruszaniu przelacznikiem.
Moze ktos tu cos grzebal...
Drugie dwa dziwne problemy nieco wskazuja na komputer, ale w sumie nic pozatym sie nie chrzani. Chodzi mi powiem o komunikaty po wlaczeniu silnika typu "Anomalie Airbag" oraz "Anomalie ABS"
Rzecz jasna, obie te rzeczy nie dzialaja, raczej. Pytanie tylko czy to komputerowi odbilo w skutek jakichs zabiegow o ktorych nie wiem, czy moze przy mechanicznym grzebaniu ktos spartaczyl gdzies cos? Bo z tego co widzialem na obrazkach to do poduszki ida jakies przewody we wnetrzu kierownicy i plytka scalona tam jeszcze jest...
No i w sumie z tych anomalii to jeszcze dziwna przypadlosc ciagniecia samochodu na lewo. Jest w sumie delikatne ale wystarczy puscic kierownice i powolutku zacznie zjezdzac. Dzieje sie to na luzie hamowanie nie ma wplywu To cos z drazkami czy polos krzywa? :/
A i przy okazji moze ktos sie orietuje po ilu kilometrach HDI 1.4 powinno sie rozgrzewac do tych jego 80 stopni
Bo mam wrazenie ze cos potwornie wolno, wiec kto wie czy tam termostat jest ale z tego co mialem do czynienia z termostatami to bez termy temperatura by plywala...
No nic z gory dzieki za jakies naswietlenie sytuacji
  
 
No niestety jest to Peugeot, a w dodatku 307- nigdy nie były to udane auta. Co do kierunkowskazów, to pewnie już jest do wymiany przełącznik zespolony pod kierownicą (rzecz w serwisie nieziemsko droga), w 206 po 2001 roku działo się to samo. Rozbieranie tego i próby naprawy rzadko kończą się powodzeniem.
Komunikaty na wyświetlaczu o niesprawności airbagu i ABS to też raczej norma. Trzeba zacząć sprawdzanie od poruszania wtyczkami od poduszek i wtyczkami od czujników ABS przy kołach. Można też te wtyczki spryskać jakimś przeparatem do zaśniedziałych styków. A na koniec odłączyć akumulator na jakieś 15 minut i sprawdzić czy potem będą znowu jakieś komunikaty. Jednak podejrzewam, że i tak skończy się to wizytą w serwisie i podłączeniem do komputera serwisowego. Elektryka multipleksowa w koncernie PSA to żenada.
Jeśli auto ściąga, to sprawdź ciśnienie w kołach, zbieżność i luzy na końcówkach drążków kierowniczych i na wahaczach. Półoś nic do tego nie ma.
Nie ma reguły po jakim czasie wskaźnik pokaże 80 stopni temperatury. Jest to bardzo niedokładna rzecz w silnikach HDI.